TheHvidsten Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg har dimbare halogenpærer på badet (GU10-sokkel og Elko 315GLE-dimmer) og kjøper vanligvis standard Osram-pærer i butikken. Disse har en tendens til å gå veldig fort. Nå sist varte en pære i ca. 14 dager før den ble mørk. Noen ganger kan de holde i månedsvis, mens andre ganger går de på bare noen dager. Noen som har noen forslag til hvorfor disse ikke har noen varighet å skrive hjem om? Finnes det noen kompatible LED-pærer det går ann å bytte til uten å måtte bytte hele anlegget, og vil de kunne holde lenger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Det finnes dimbare LED-pærer som går rett inn ja. Du bør bytte alle samtidig. Har en kamerat som hadde litt problemer med LED og halogen på samme dimmer. Edit: LED-pærene var dyre men han sparte det inn på noen få uker. Endret 31. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Det finnes dimbare LED-pærer som går rett inn Du vet ikke tilfeldigvis merke og typenummer, evnt. også hvor de selges så jeg kan vurdere et bytte? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Du finner de bl.a. på Clas Ohlson. Vi bestilte på Ebay fra en fyr i England. En god del billigere (200kr. for 4 stk) men usikker på kvaliteten. De har holdt over et år hittil og ingen har røket. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 De har på jula (og biltema tror jeg). Godt fornøyd med led pærene jeg har kjøpt på jula ihvertfall Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Pass på å få noen med SMD-LED. Klassiske LEDs er ræva. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå