Gå til innhold

The Flash og Arrow - må jeg se begge?

Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

!!! PILOT EPISODE SPOILER !!!

Jeg så nylig "pilot" episoden av The Flash, der Barry møter Olvier (Arrow) karakteren. Det jeg lurer på er om det er ekstremt essensielt at jeg lærer meg hvem Arrow er, og kanskje ser den serien først, for å få full glede av The Flash serien?

Er personlig ikke så ekstremt fan av Arrow som superhelt, men om det anbefales på det sterkeste at jeg ser serien hans først, så må jeg vell nesten gjøre det.

Er det noe spesielt rekkefølge?

Er det noe jeg "bør" vite om Arrow vis jeg skal kunne forstå hva som foregår i The Flash?

Har hørt at det har en god del crossover og relasjoner til Arrow. Er det veldig plot-essensielt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å se Arrow for å skjønne The Flash. Arrow kommer til å crosse over til The Flash et par episoder, men virker som de stort sett holder seg til en normal crossover per sesong. Så det er biroller fra de forskjellige seriene som krysser over oftere enn Arrow selv.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke liker Arrow når du ikke liker The Flash. Jeg sleit veldig med Arrow i starten selv, men fra sesong 2 av så likte jeg Arrow veldig godt. Helt klart svakere start enn The Flash, men det er kanskje fordi det er samme produsenter som har lært litt av sine egne feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

er spesielt en episode i Arrow der du (må) se en episode av flash først, tror det var episode 8 i flash sesong 1. og episode 8 i sesong 3. hvis ikke så begynner den episoden i arrow med tilbakeblikk fra en episode som du ikke har sett. men du kan se Arrow sesong 1-2 uten flash

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke se både Arrow og The Flash. Grunnen til hvorfor de er så forskjellige er nettopp fordi du bare trenger se en av dem. I stedet for å kun satse på fans av Arrow når de lagde Flash, satset de på å få nye seere i tillegg.

Episoden KeyanZa refererer til er episode 8 av både Arrow og Flash. De gikk omtrent side om side, med en dags mellomrom. I Flash dukket Arrow-gjengen opp hos Barry, og i Arrow dukket Flash-gjengen opp hos Oliver. Men historiene er ikke koblet sammen på noen vis. Det eneste er at "den andre" serien ikke er helt oversett, så vi får noen små hint her og der om veien videre. Men det er ikke noe man strengt tatt "må" se, da vi får de scenene i et flashback uansett når de er viktige igjen.

En annen ting man bør nevne er at disse crossoverne vil skje minst en gang i året. Jeg håper sterkt det betyr at de to episodene vil være sammenhengende neste gang, men jeg tviler. Videre har vi prequel-tegneserier basert på begge to, med The Flash: Season Zero og Arrow: Seasong 2.5 pågående nå. Begge er ganske bra, men de er ikke nødvendige å lese for å skjønne hva som skjer i serien. Det eneste er at de kan gi hint om hva som kommer til å skje senere i tv-seriene. En person fra Arrow har dukket opp igjen i tegneseriene, så h*n vil nok dukke opp i tv-serien etterhvert også og skape trøbbel. Mer enn det skal jeg ikke spoile.

Sist, men ikke minst har vi tv-serien til Supergirl. Den er laget av et annet selskap, men noen av produsentene der er de samme som i Arrow og The Flash. Mange har derfor diskutert, kranglet, slåss og diskutert om hun noengang vil dukke opp hos Arrow og Flash. Det eneste vi vet offisielt er at det er mulig, men det er mange tekniske hindringer i veien (det er et annet selskap, de må ha en historie som gir mening, alle må ha tid til det, og så videre.) Man få se på henne på samme måte som Batman. Han eksisterer i samme univers som Arrow og Flash, men det er svært tvilsomt at vi noengang får se ham. Harley Quinn hadde en liten cameo i en episode av Arrow, og... vel, det var jo et annet hint i piloten til Flash. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...