aomt Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Hei!Skal kjøpe brett te kjæresten. Hun har aldri drevet med ski/snowboard før.Det finst ikke noe anlegg for snowboard der hun bur, så det blir berre når hun besøker meg eller om vi reiser sammen på skiferie.Tenkte å finne noe brukt for å spare litt. Og jeg syns bruke 4-6k på utstyr blir litt drøyt.Så jeg tenkte å gjere, er å finne brett/bindinger der, så skaffe sko separert.Hun skal prøve forskjellige sko i butikken, så er planen å finne same modell/størrelse, som var brukt 2-3 gonger før (til 1/3 av pris). Høres det ut som ein grei plann?Så her er nokre brett jeg vurderer: - Burton Feather- K2 Moment, K2 bindinger og sko (om sko passer) - GNU B-Nice, Morrow Bindings and DC boots - nesten nytt. Er litt skeptisk til bindinger og sko her. Kanskje prøve å kjøpe berre brett?- K2 Satellite, K2 bindinger - Roxy Sugar Banana, burton bindings and Nike boots, brukt 2-3 gonger Roxy var stemt til å vere ein av beste brett til nybegynnere på ulike lister. Men det er kva TheGoodRide skriver:The Roxy Sugar Banana is a board made by Mervin without one of the coolest Tech features. It’s missing Magnetraction and that’s a pretty big deal. You’ll probably say shit instead of sugar when your edge slips out on medium to harder conditions. This is a board for beginners to learn on in good conditions and that is pretty much it. - Fant ein enkel K2 brett (ein av nybegynner modeller) med k2 bindinger og burton sko, nesten ubrukt, ganske billig. Anyway, fint om noen kan komme med inspill kas brett er bedre til nybeginner, som skal ikke stå så alt for ofte på den.Personlig så lenner jeg litt mot den siste, da heile pakke er ganske bra og billig. Så kanskje kjøpe eit FeelGood Flying V etter 1-2 sesonger og beholde bindinger/sko.Evt, K2 moment (kjører selv k2 legend, digger den!).Feather ser ut til å bli litt dyrere alternativ, men fint brett.GNU B-Nice er høgt på listen, om jeg får den uten Marrow bindinger og sko.Kva ville dokke valgt? Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 (endret) Jeg ville vurdert å satse på gode bindinger og sko, samt ett brukt/lavt priset brett. Så kan hun bytte ut brettet når hun har lært seg å mestre det grunnleggende. Den første sesongen blir det mest fall og rolig tempo så det spiller nesten ikke noen rolle hva hun kjører. Endret 15. februar 2015 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Artig å finne en gammel post av meg selv.Kan skrive en mini-guide, i tilfelle noen får bruk for den senere?Då endte vi opp med Burton Feather, Salomon Mirage bindinger og noe Burton støvler.- Støvlene valgte hun selv av det som var mest komfortabelt og holdt hallen godt. Tipset her - reis til butikken og prøv. Det fins ikke noe veit utenom det. Hun endte opp med støvler som er litt i det stivere laget, men som sagt, det var de som passet best. - Bindinger: Salomon Mirage er også kanskje litt stivere enn nybegynnere flest trenger. Men det er fantastisk binding som var på salg til meget gunstig pris. Fikk enormt mye binding for pengene.Brett: Burton feather - nybegynner brett. Fant den til god pris på finn.no, ubrukt. Hun er meget forsiktig og kommer ikke til å prøve park på gange lenge. Så det var ikke vits med noe park brett. Feather er like leken som freestyle brett, men holder ganske bra i pudder. Så det var valget.Om par sesonger kan hun godt oppgradere til mer specific brett og beholde sko og bindinger.Håper det hjelper til noen. Lenke til kommentar
Raude Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hva ble den totale prisen? litt nyskjerrig jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå