Heisann12 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hei, jeg har fått en oppgave i matematikk hvor jeg skal foreta en regresjonsanalyse. Det er valgfritt hva vi skal foreta en regresjonsanalyse av, så jeg lurer på om noen har noen forslag til hva jeg foreta en regresjonsanalyse av? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hvilket nivå er dette? Skal du samle inn data selv? Lenke til kommentar
Heisann12 Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Hvilket nivå er dette? Skal du samle inn data selv? R2 Ja, jeg skal samle inn data selv. Endret 31. januar 2015 av Heisann12 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Ok. Jeg hadde aldri regresjonsanalyse på videregående, så jeg vet ikke hvor mye dere har lært eller hva som forventes. Har dere ikke fått noen som helst tips om hvor dere skal lete eller hva dere kan finne ut av? Det finnes mange flotte tidsserier på ssb.no for eksempel. Disse er fine å ta utgangspunkt i, men for at en regresjonsanalyse skal være meningsfull kreves det jo et teoretisk grunnlag for hvordan og hvorfor enkelte variabler henger sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå