TheNarsissist Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Hei, har en forsterker med optisk inn. Bruker fortiden mobilen med aux når jeg hører på musikk, men begynner å bli litt lei av å reise meg opp hele tiden når jeg skal skifte sang. Har vurdert Sonos, men synes det er litt dyrt. Så at de hadde apple tv for 999 på elkjøp i stad og vurderer å kjøpe den. Den blir da koblet til forsterkeren med optisk og senere skal jeg ha en dedikert dac. Har forstått det slik at jeg kan streame musikk fra mac, men er det bare itunes, eller spotify/wimp også? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg bruker selv å streame Spotify til anlegget via AppleTV. Desverre så støtter ikke Spotify airplay i appen sin, så jeg bruker et tilleggsprogram som heter Airfoil (https://www.rogueamoeba.com/airfoil/) for å rute musikken fra Spotify og til AppleTV. Fungerer som en drøm Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Takk for svar, vet du om Wimp funker på denne måten også? Slik jeg har forstått det skal spotify og wimp funke knirkefritt når man streamer fra ipad, stemmer dette? Lenke til kommentar
aradov Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Man kan også streame lyd ifra osx til appletv ved å ta alt+klikk på lyd-ikonet oppe på meny baren, for så å velge enhet. 1 Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Usikker på Wimp da jeg ikke har brukt dette. Men Airfoil støtter stort sett uansett app, du kan godt velge nettleseren for streaming om så. Tipper det går helt fint å velge Wimp også da Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Man kan også streame lyd ifra osx til appletv ved å ta alt+klikk på lyd-ikonet oppe på meny baren, for så å velge enhet. Ulempen med det er vel at alt av systemlyder også blir overført da. Med Airfoil så streames kun lyd fra kilden du velger, så kan du beholde systemlyder og andre ting på maskinen Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg bruker å gjøre det aradov sier, funker ypperlig! Ja, alt av systemlyder havner også der, men sjeldent jeg har så mange andre lyder når jeg spiller musikk. NB! Hvis du skal streame filmer fra Mac til Apple TV må du laste ned/kjøpe Beamer! Flott lite program som har som eneste jobb å streame filmfiler fra macen til apple tv. Støtter undertekster også. Beste investeringen jeg har gjort. AirPlay Mirroring (speile hele skjermen fra macen) henger mye etter og fungerer heller dårlig. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg pleier å bruke spotify mens jeg spiller, så for meg så er det flott å slippe andre lyder på anlegget. Airplay lagger ved avspilling av film når man speiler hele skjermen ja, det er ikke optimalt i det hele tatt. Bruker selv en dedikert server med Plex på og streamer derfra til enten ATV eller Chromecast. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Må jeg ha apple tv koblet til skjerm, eller kan jeg styre alt fra macen? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Bruker selv en dedikert server med Plex på og streamer derfra til enten ATV eller Chromecast. Hvordan streamer du fra Plex til ATV? Jeg bruker et par ulike løsninger («overta» Trailere-appen på ATV, eller bruke Plex’ iOS-app), men ingen av de føles «native» nok. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Visst du må stille inn noe i oppsettet på ATV så er du vel avhengig av en skjerm tilkoblet (så langt jeg vet i hvertfall), men ikke ellers. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 999.- for Apple TV er for dyrt, du får de for 790.- på nett. 899 hos http://www.clasohlson.com/no/Apple-TV-mediaspiller-/38-4879 Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Bruker selv en dedikert server med Plex på og streamer derfra til enten ATV eller Chromecast. Hvordan streamer du fra Plex til ATV? Jeg bruker et par ulike løsninger («overta» Trailere-appen på ATV, eller bruke Plex’ iOS-app), men ingen av de føles «native» nok. Jeg bruker Plex sin iOS app til å styre det, den er fin til mitt bruk. Når jeg skal kontrollere så bruker jeg alltid mobilen eller ipad'en uansett Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Burde jeg gå for apple tv eller airport express? Ønsker ingen film greier blir bare for lyd. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Burde jeg gå for apple tv eller airport express? Ønsker ingen film greier blir bare for lyd. Det blir vel egentlig et ganske så individuelt valg. Jeg bruker ATV til andre ting i tillegg, som Netflix, NRK og streaming av lokalt media. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Burde jeg gå for apple tv eller airport express? Ønsker ingen film greier blir bare for lyd. Kjøp en Apple TV, så har du muligheten til å koble den til TV-en hvis du skulle endre mening. NRK har en app på ATV-en hvor de sender alle kanelene direkte, så da trenger man snart ikke dyre abonnementer lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå