TheodorBjork Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Fikk en rar e-post i dag. Skal være fra arbeidsgiveren min med lønnslipp. Men filen er en pfd som er passordbeskyttet. Med mitt personnummer som passord. E-posten er merket "this email is not virus scanned." og "ø" og "å" er erstattet med rare tegn.Phishing? Rart at de vet hvem arbeidsgiveren min er... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Har du spurt arbeidsgivern din? Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Har du spurt arbeidsgivern din? Nei, men skal gjøre det på mandag. Bare lurte på om noen har erfaring med slikt, om det er slik noen arbeidsgivere gjør det. Trodde man fikk en vanlig lønnslipp i posten alle steder, m.e.m. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Har du spurt arbeidsgivern din? Nei, men skal gjøre det på mandag. Bare lurte på om noen har erfaring med slikt, om det er slik noen arbeidsgivere gjør det. Trodde man fikk en vanlig lønnslipp i posten alle steder, m.e.m.Det er helt normalt å få på Mail, vi har også passord Endret 30. januar 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Fikk lønnslippen en periode på mail, men aldri med passord. Dette lukter merkelig, og ville ikke rørt den før jeg hadde hørt med arbeidsgiver. Hvis dette er phising så kan det bare være flaks at de traff på arbeidsgiver, men hvis du jobber hos ett stort firma så er det vel letter å være heldig. Endret 30. januar 2015 av Crowly Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg får også lønnslippen på mail, hvor vi har personnummeret som passord. Men nå kommer dette til den mailadressen vi har fått fra arb.giver, og den kommer fra lønnsavd. vår, så det er jo ganske lett å se at er ekte for vår del. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg får også lønnslippen på mail med passord. Finner ikke det merkelig i det hele tatt. Vi har en tredjepart som sender til oss. Mvh Faller Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Passord og lønnsnr i bruk her også 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det blir nok mer og mer vanlig å sende ut lønnsslippen som en passordlåst pdf. Vi fikk det fra årsskiftet. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg får alle mine lønnsslipper i akkurat dette formatet. Og med de 5 siste sifrene som passord. Dette høres ikke ut som en phishing-mail, men likevel burde du spørre arbeidsgiver/HR for å være sikker. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Får slippene på epost i pdf, men ikke passordbeskyttet.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Personnr. som passord i lønnsslipp er vanlig, men såppass vanlig at det noksågodt er folk som sender phishing mails på det, så spør sjefen før du gjør noe. Hvor legitim er avsender mailen? Og hvor står det "this email is not virus scanned"? Er det er program du har eller er det avsender som skriver? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Elendig informasjonssikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå