Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Videoen på siden i første lenke i første post, nærmere bestemt her: http://www.euronews.com/2015/01/28/shining-a-light-on-the-dark-net/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Flere Tv stasjoner snakker nå om Cyber sikkerhet og det svarte nettet, EuroNews, Cnn, Bloomberg etc. Jeg har samlet en rekke lenker om It sikkerhet som kan være av interesse for noen. Dersom moderator / administrator betrakter det som reklame får dere slette denne posten. http://dinitside.no/lenker/olinks.php Endret 4. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Noe av det svarte nettet kommer opp i dagen: http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/02/04/2214/silk-roadgrnder-funnet-skyldig Silk Road-gründer funnet skyldig Formidlet salg av narkotika, prostituerte, leiemordere og våpen via nettstedet. Nå må han i fengsel. Se også: http://www.theguardian.com/technology/2015/feb/04/silk-road-ross-ulbricht-convicted-drug-charges http://www.tu.no/it/2015/01/21/juryen-forstar-ikke-baret-av-disse-begrepene Flere nyheter... Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hva kan man gjøre på dark net som ikke er ulovlig? Er det noe interessant eller nyttig med det som ikke er ulovlig? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tja ulovlig HVOR? Er det i det hele tatt noe som ikke er ulovlig ett eller annet sted? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tja ulovlig HVOR? Er det i det hele tatt noe som ikke er ulovlig ett eller annet sted? Ulovlig i Norge. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tja ulovlig HVOR? Er det i det hele tatt noe som ikke er ulovlig ett eller annet sted? Ulovlig i Norge.Hvor er det svarte nettet? Og hvorfor skulle norske lover gjelde der? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tja ulovlig HVOR? Er det i det hele tatt noe som ikke er ulovlig ett eller annet sted?Ulovlig i Norge.Hvor er det svarte nettet? Og hvorfor skulle norske lover gjelde der? Så med andre ord er det intet lovlig man kan gjøre på det svarte nettet? Er det dette svaret du forsøker å danse rundt? Snakker om å gå rundt grøten. Det er nesten komisk. Og loven gjelder der man sitter og bruker det mørke nettet, i Norge for min del. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret)   Så med andre ord er det intet lovlig man kan gjøre på det svarte nettet? Er det dette svaret du forsøker å danse rundt? Snakker om å gå rundt grøten. Det er nesten komisk. Og loven gjelder der man sitter og bruker det mørke nettet, i Norge for min del. Nei, det "jeg danser rundt" som du sier er at det er uklart hvilke lover som gjelder på det svarte nettet, dermed er det misvisende å si at det som skjer der er ulovlig. Paralellene med starten på internett er klare. Ellers kan du gjøre absolutt alt på det svarte nettet som du kan på det vanlige, intet i veien for det. Jeg skriver for eksempel dette svaret via "det svarte nettet", og jeg tror ikke det jeg skriver er ulovlig hverken her, der, eller noensteds imellom. Dog endel andre ting jeg har skrevet kan nok være mot noen norske lover, lovene her jeg er nå, samt endel steder imellom. Endret 17. mars 2015 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Er helt enig med det han fyren sa i starten av videoen. Det er ekstremt farlig for sikkerheten vår om en fyr kjøper et ulovlig pass eller kjøper drugs. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Er helt enig med det han fyren sa i starten av videoen. Det er ekstremt farlig for sikkerheten vår om en fyr kjøper et ulovlig pass .Joda, det merket vi etter alle grensekontrollene i Europa ble borte, reneste terrorbølgen fulgte sporenstreks Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Her ett eksempel på hva som straks blir forbudt med den nye straffeloven Her ett eksempel på hva som allerede er forbudt: Anundsen er en inkompetent drittsekk!! Hvorvidt det er sant eller ikke er irrelevant for forbudet. Endret 17. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Lukter et hint av ironi. Forøvrig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Det er også forbudt per idag, så om du vil poste slikt bør du bruke det "svarte nettet". Dog slikt er ikke prioritet, om du vil sjekke hva som virkelig fører til reaksjon fremsett noe som politikerne kan tolke til en trussel mot sin person. Endret 17. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå