Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Starter med DS4 da, og så får jeg evt kjøpe en 360 kontroller senere :green:

Takk for all hjelp hittil!!

Har (selfølgelig :tease: ) noen spørsmål som hadde vært fint å fått svaret på før jeg bestiller :)

- Er mouse bungee kjekt å ha?

- Kan jeg ødelegge CPU/GPU med å sette på litt for mye volt?

- Burde jeg sette psu opp eller ned? Har sett at folk gjør begge deler.

- Vil det bli problemer at 2 av skjermene er 1080p mens den siste er 1440p og at den ene er 144Hz?

- Kan man ikke dra musen fra skjermen når man spiller i full skjerm? Funker dette hvis du setter spillet på pause?

- Vil G-sync fortsatt fungere på Asus’en selv om jeg har koblet til 2 stk skjermer til? De skal ikke brukes til å game på (en skjerm til spotify, skype, youtube osv og en tv)

Noen av disse burde kanskje en med Asus rog swift svare på? Må være heeelt sikker :yes:

Endret av Guleman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU-en jeg i listen min skal kunne skru av viften under lav belastning ja :). V850 PSU-en skal også være tilnærmet lik platinum standaren ^^. Her er test av den :): http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=350

Gjorde litt reasearch på V850 og det ser faktisk ut som at viftene ikke skrur seg av under lav belastning :(

http://linustechtips.com/main/topic/293802-evga-supernova-850-g2-or-cooler-master-v850/

Vil helst ha en som skrur seg av når den ikke brukes ;) Hva anbefalles da?

Har kikket på Ax 860, er den greit? (ikke i versjonen, tror ikke jeg trenger corsair link), eller er det noen andre som er bedre? :)

Lenke til kommentar

PSU-en jeg i listen min skal kunne skru av viften under lav belastning ja :). V850 PSU-en skal også være tilnærmet lik platinum standaren ^^. Her er test av den :): http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=350

Gjorde litt reasearch på V850 og det ser faktisk ut som at viftene ikke skrur seg av under lav belastning :(

http://linustechtips.com/main/topic/293802-evga-supernova-850-g2-or-cooler-master-v850/

Har kikket på Ax 860, er den greit? (ikke i versjonen, tror ikke jeg trenger corsair link), eller er det noen andre som er bedre? :)

evga SUPERNOVA 850 er jo veldig bra, men ser ikke ut til at mpx har denne... ellers skal ax860 være bra eller ax760(burde være nok) :). Eneste med AX psu-ene er at de er veldig dyre ... og ikke noe særlig bedre ytelsesmessig

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

evga SUPERNOVA 850 er jo veldig bra, men ser ikke ut til at mpx har denne... ellers skal ax860 være bra eller ax760(burde være nok) :). Eneste med AX psu-ene er at de er veldig dyre ... og ikke noe særlig bedre ytelsesmessig

Vurderer å kjøpe Evga Supernova 850 G2 eller ax860, hvilken anbefales? Går fint å ikke kjøpe en komponent fra mpx :) Tenker jeg går for 850/860 watt og ikke 760, er alltid greit å ha litt å gå på :)

Det er 400 kroner forskjell på de to psu'ene (evga er billigst)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Supernova 850G2 er definitivt best for prisen :). Kunne jo kjøpt denne pakken ;): http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/oppgraderingspakker/kabinett-og-stromforsyning/evga-evga850wdefiner5black/214091.7758/

Du kan også få gtx 970 en del billigere hos netonnet ^^: http://www.netonnet.no/Search/Index?query=gtx+970

Sparer ingenting på den pakken siden jeg får litt rabatt på mpx ;) men ellers et veldig godt forslag :)

Får se om det blir Ax860 eller 850 G2, 400 kroner er ikke såååå mye når jeg først er oppe i 30k ;) hehe

Syns det er kjekt å kjøpe alt fra samme sted, skal tenke litt på det :)

Ny link til listen hvis noen vil se på den :)

Lenke til kommentar

Ble nevnt lenger oppe at det ikke er plass til lange skjermkort i R5, midtbrønnen kan tas bort evt flyttes ned i bunnen mellom den andre brønnen og strømforsyning.

Har vannkjøling (corsair hydro 110) i toppen på R5 med to stykk NF a14 og kjører de via viftestyring i bios og de er ganske stille men har en kamerat med samme kasse og han valgte å ikke ha vifter i toppen pga estetikk og slippe viftestøy fra toppen.. Jeg bruker mitt kabinett som server og viftene er stille nok

Fractal design sine vifter er bra så trenger ikke bytte de ut, kjøp vifter så du har like mange eller flere som drar luft inn enn vifter som drar ut og helst 4 pins så får du bedre styring av viftene fra bios.

R5 kassa har også plass til 140mm vifte i døra, jeg kjører to i topp som drar urt luft (pga av radiator til corsair), to i front og en i døra måtte ta vekk den bak pga radiator til vannkjøling.

Edit:

Hvordan man plasserer PSU har ikke så mye å si annet enn om du har hull i bunnen med støvfilter. Når det ikke er tilstede så bruker jeg å sette PSU til å dra luft fra kabinettet.

Setter du PSU i bunn med viften opp så vær forsiktig så du ikke mister skruer eller andre ting nedi :-P

Av ekstra kabler så kan de hende du trenger forlenger kabler/evt splitt til viftene. kommer an på hvor tilkoblingene på hovedkortet er og hvor mange det er på hovedkortet.

Jeg har bestilt fra ebay og fikk 20 splitt/forlenger kabler for 240 kroner totalt med frakt( er to stykk som bestiller i lag)

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Ax860i eller supernova ikke noe i mellom.

Sett på hx850i?

Ok, så enten ax860i (1950 kr), hx850i (1600 kr) eller Evga Supernova 850 G2 (1300 kr).

Hvilken anfales? Likte bedre ax860i og evga supernova pga kablene som følger med ;) men er ikke så viktig fordi jeg kommer ikke til å kikke inn på de så ofte akkurat :tease: hehe

Ville byttet Corsair Gaming K95 RGB Nordic med Logitech G910 Orion Spark.

https://www.mpx.no/logitech-g910-orion-spark/826131

Har hatt begge, og gå fra K95 til G910 var en nesten like stor oppgradering som fra Logitech G19 til K95

Byttet ut K95 fordi lysene sloknet i noen taster, noe som vistnok ikke er uvanlig.

Ser noen sier at G910 er veldig bra å spille med, men ikke så behagelig til å skrive med :(

Hva er dine erfaringer med de? :)

Ble nevnt lenger oppe at det ikke er plass til lange skjermkort i R5, midtbrønnen kan tas bort evt flyttes ned i bunnen mellom den andre brønnen og strømforsyning.

Har vannkjøling (corsair hydro 110) i toppen på R5 med to stykk NF a14 og kjører de via viftestyring i bios og de er ganske stille men har en kamerat med samme kasse og han valgte å ikke ha vifter i toppen pga estetikk og slippe viftestøy fra toppen.. Jeg bruker mitt kabinett som server og viftene er stille nok

Fractal design sine vifter er bra så trenger ikke bytte de ut, kjøp vifter så du har like mange eller flere som drar luft inn enn vifter som drar ut og helst 4 pins så får du bedre styring av viftene fra bios.

R5 kassa har også plass til 140mm vifte i døra, jeg kjører to i topp som drar urt luft (pga av radiator til corsair), to i front og en i døra måtte ta vekk den bak pga radiator til vannkjøling.

Edit:

Hvordan man plasserer PSU har ikke så mye å si annet enn om du har hull i bunnen med støvfilter. Når det ikke er tilstede så bruker jeg å sette PSU til å dra luft fra kabinettet.

Setter du PSU i bunn med viften opp så vær forsiktig så du ikke mister skruer eller andre ting nedi :-P

Av ekstra kabler så kan de hende du trenger forlenger kabler/evt splitt til viftene. kommer an på hvor tilkoblingene på hovedkortet er og hvor mange det er på hovedkortet.

Jeg har bestilt fra ebay og fikk 20 splitt/forlenger kabler for 240 kroner totalt med frakt( er to stykk som bestiller i lag)

Vet at midtbrønnen kan flyttes, men har ikke så lyst til å miste muligheten for å sette inn en del harddisker ;)

Noctua DH-N15 er like bra til å kjøle som Hydro 110 så da tror jeg heller går for den :)

Har 2 stk vifter (noctua) som sitter i en annen pc, tror jeg plugger de ut og tester om jeg syns det er verdt å kjøpe 2 stk ekstra vifter :) (en i døra og en i toppen)

Da setter jeg psu'en ned, da får den også kald luft ;)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Tror jeg går for en Evga supernova 850w G2 siden jeg hører så mye bra om det :wee:

Edit: Fikk svar i en annen tråd om alt med g-sync og asus'en :)

Da bestiller jeg delene snart :) Skrik ut for hvis jeg burde skifte på noe :)
Er fortsatt ikke helt sikker på tastatur, så hvis noen kan si noe mer om G910, K95 eller en helt annen så setter jeg stor pris på det :)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har hatt mekanisk før krever begge litt tilvenning for mye og rask skriving.

G910 har mer sensetive taster, bare så vidt en er nær dem aktiveres de, dvs mindre nedtrykk enn K95.

G910 gir et lang bedre kvalitets inntrykk en K95, det er solid, stort og tungt.

Til spilling uten tvil G910.

Til skriving trenger nok K95 mindre tilvenning, men K95 bråker mye mer enn G910.

Vil tro du blir fornøyd uansett hvilket du velger, om du velger K95 vil jeg våge og påstå at du blir meget fornøyd....... fordi du ikke vet hvor mye bedre G910 er lool

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Fikk akkurat Evga supernova 850w G2 hjem hit.... annbefales på det varmeste. hører den ikke i det heletatt i det kabinettet. ;-) Kjøpte da den pakken fra netonet. :-)

Skulle egentli ha en rimeligere 750w, men klarte ikke å holde igjen... angrer IKKE!

Da går jeg nok for den :-) Takk for hjelp :)

Hvis du ikke har hatt mekanisk før krever begge litt tilvenning for mye og rask skriving.G910 har mer sensetive taster, bare så vidt en er nær dem aktiveres de, dvs mindre nedtrykk enn K95.G910 gir et lang bedre kvalitets inntrykk en K95, det er solid, stort og tungt.Til spilling uten tvil G910.Til skriving trenger nok K95 mindre tilvenning, men K95 bråker mye mer enn G910.Vil tro du blir fornøyd uansett hvilket du velger, om du velger K95 vil jeg våge og påstå at du blir meget fornøyd....... fordi du ikke vet hvor mye bedre G910 er lool

Har mer lyst på G910 pga den lager mindre lyd :) Kan fint leve med litt tilvenning i starten, men har sett flere som klager over at det er kanter oppover på tastene. Hørt det funker bra til spilling, men at det ikke er så bra til skriving, vil helst at tastaturet skal kunne begge deler ;) Eller er dette noe man blir vant til etterhvert? :)

Edit: er slike kanter jeg mener

http://gearburn.com/wp-content/uploads/2014/11/Logitech-G910-Orion-Spark-2.jpg

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Det er nok slike kanter, på spill tastene er kantene på 3 sider, andre taster kun 2 sider.

Nå skriver jeg ikke så mye, har ingen "skrivemaskin" teknikk, skriver stort sett med to fingre, en på vær hånd, så jeg synes det er utmerket og skrive med(etter et par dagers tilvenning

Når jeg skriver på G910 lager det ikke mer lyd enn mitt gamle G19, ved spilling lager det litt mer lyd fordi man da ofte trykker tastene til bunns.

Lenke til kommentar

Det er nok slike kanter, på spill tastene er kantene på 3 sider, andre taster kun 2 sider.Nå skriver jeg ikke så mye, har ingen "skrivemaskin" teknikk, skriver stort sett med to fingre, en på vær hånd, så jeg synes det er utmerket og skrive med(etter et par dagers tilvenning

Når jeg skriver på G910 lager det ikke mer lyd enn mitt gamle G19, ved spilling lager det litt mer lyd fordi man da ofte trykker tastene til bunns.

Da går jeg nok for G910 ;) Skriver ikke så fryktelig mye akuratt :p men syns det er greit å ha et tastatur som ihvertfall fungerer til det ;) hehe Endret av Guleman
Lenke til kommentar

https://www.mpx.no/skjermkabel-dvi-mm-2m/108966

Denne skal du ikke bruke på Asus Swift skjermen. Kanskje den var tenkt til annet?

Swift skjermen har ikke DVI port

Jeg bruker display port på GPU og skjermen

Det følger med Displayport til Asus swift skjermen, Dvi kabelen var tenkt for skjerm nr 2 :)

Men takk for at du sier ifra, er fort gjort å bestille feil kabel :)

Edit: Da er pc'en bestillt! :) Ble kabinett og strømforsyning fra netonnet siden mpx var tomme for Fractal R5 :(

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...