Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har asus strix og den går ikke varmere enn 69c snitt er 55 og jeg kjører stock fan curve og 1475mhz oc

1475mhz, er det boost eller base? Er ikke sånn super inne in oc så vet ikke det :( men prøver å lære meg ;)

Du kunne vel ihvertfall kjøpt enda en vifte til å ha i fronten og en til å toppen bak ;). Her er test av vifter :)http://www.silentpcreview.com/article1345-page1.html

Ellers høres resten bra ut :). Men ja qc15 er ikke helt optimal for gaming(men bra nok hvis du ikke bruke hodetelefoner) :p.

Da slenger jeg på en vifte å ha i front, og venter og ser på temps med vifte på toppen (vil unngå der hvis det er mulig pga støy).

Kan forresten ikke gå for gigabyte siden den er 312mm lang og R5 støtter bare opp til 310mm :( Går for en Asus Strix eller Evga ssc da, tror kanskje jeg velger asus'en, men er ikke sikker enda.

Bruker bare headset iblandt så bruker qc15 litt ihvertfall, hvis jeg begynner å bruke headset mer så kjøper jeg selvfølgelig noe bedre :)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Oisann(trodde det var god plass i r5), dumt det akkurat ikke passer da... Hvis du ikke kommer til å ha mange harddisker er det en mulighet for å fjerne/flytte harddisk holderne da :)?

Kan gjøre det, men syns det er kjekt å ha mulighet for flere disker :) Asus Strix yter også veldig bra så tror jeg går for den :)

Lenke til kommentar

Oisann(trodde det var god plass i r5), dumt det akkurat ikke passer da... Hvis du ikke kommer til å ha mange harddisker er det en mulighet for å fjerne/flytte harddisk holderne da :)?

Kan gjøre det, men syns det er kjekt å ha mulighet for flere disker :) Asus Strix yter også veldig bra så tror jeg går for den :)

Som jeg sa tidligere så er det jo ikke så veldig stor forskjell på de forskjellige variantene, annet enn forskjellige tilkoblinger og litt på hvor stille de er ;).

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Har fortsatt er par ting jeg lurer på :) Så hvis noen som har greie på dette kommer innom så er det bare å svare i vei :dremel:

- Burde jeg heller gå for Asus x99- Pro/Deluxe/ E WS/ S? hva er forskjellen?

- Er det 3 eller 4 pin for vifter på hovedkortet? Så det var 4-pin på X99-Deluxe, men vet ikke på resten

- Er mouse bungee kjekt å ha?

- Kan jeg ødelegge CPU/GPU med å sette på litt for mye volt?

- NH-D15 har 2 vifter, hvilke porter kobler jeg disse til? Ble litt usikker siden det er 2 stk..

- Vil det bli problemer at 2 av skjermene er 1080p mens den siste er 1440p og at den ene er 144Hz?

- Kan man ikke dra musen fra skjermen når man spiller i full skjerm? Funker dette hvis du setter spillet på pause?

- Vil G-sync fortsatt fungere på Asus’en selv om jeg har koblet til 2 stk skjermer til? De skal ikke brukes til å game på (en skjerm til spotify, skype, youtube osv og en tv)

Dette er listen nå

(Er ikke helt sikker på musen, fordi jeg ikke vet så mye om den, så skrik ut hvis den er bra eller du anbefaler en annen) :yes:

Lenke til kommentar

Har fortsatt er par ting jeg lurer på :) Så hvis noen som har greie på dette kommer innom så er det bare å svare i vei :dremel:

- Burde jeg heller gå for Asus x99- Pro/Deluxe/ E WS/ S? hva er forskjellen?

- Er det 3 eller 4 pin for vifter på hovedkortet? Så det var 4-pin på X99-Deluxe, men vet ikke på resten

- Er mouse bungee kjekt å ha?

- Kan jeg ødelegge CPU/GPU med å sette på litt for mye volt?

- NH-D15 har 2 vifter, hvilke porter kobler jeg disse til? Ble litt usikker siden det er 2 stk..

- Vil det bli problemer at 2 av skjermene er 1080p mens den siste er 1440p og at den ene er 144Hz?

- Kan man ikke dra musen fra skjermen når man spiller i full skjerm? Funker dette hvis du setter spillet på pause?

- Vil G-sync fortsatt fungere på Asus’en selv om jeg har koblet til 2 stk skjermer til? De skal ikke brukes til å game på (en skjerm til spotify, skype, youtube osv og en tv)

Dette er listen nå

(Er ikke helt sikker på musen, fordi jeg ikke vet så mye om den, så skrik ut hvis den er bra eller du anbefaler en annen) :yes:

Listen ser ihvertfall ganske så bra ut nå ;). Forskjellen på de ulike hovedkortene er sikkert ikke noe du vil merke :). Største forskjell er vel at du får litt flere av ulike tilkoblinger jo mer du betaler og kanskje litt mer stabilt under veldig høye overklokkinger. I tillegg er det vel noen få andre små funksjoner også, men du vil neppe savne noe ;).

Her er en test du kan se av musen:

Forresten hvorfor har kjølepasta i listen? Dette skal vel følge med kjøleren :)

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Og til TS det følger med 1-4pin til 4-4pin adapter i esken

Til viftene? Så jeg burde gå for 4-pin vifter? :)

Listen ser ihvertfall ganske så bra ut nå ;). Forskjellen på de ulike hovedkortene er sikkert ikke noe du vil merke :). Største forskjell er vel at du får litt flere av ulike tilkoblinger jo mer du betaler og kanskje litt mer stabilt under veldig høye overklokkinger. I tillegg er det vel noen få andre små funksjoner også, men du vil neppe savne noe ;).

Forresten hvorfor har kjølepasta i listen? Dette skal vel følge med kjøleren :)

Ok, går nok for x99-A da ;)

Da har jeg tatt vekk kjølepasta, visste ikke at det følgte med :p

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Her er en test du kan se av musen:

Han sier at det er negative at det ikke er en optisk versjon av musen, hva er forskjellen på optisk og laser? Hva burde jeg gå for? :)

Ja motherboardet har 4 pin. Så velg og skrap.

Angående noctua følger det med en adapter som du plugger til motherboard og dermed begge viftene til den igjen :)

Ok, takk for info om det :)

La på en Noctua NF-A14 PWM 14mm Vifte da :)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Ok, går for laser da :) Bryr meg ikke så mye om slikt :p
Forresten, hadde tenkt til å koble DS4 til maskinen iblandt, og det ser ikke ut som hovedkortet har bluetooth :/
holder det med en slik for det?
Husker ikke hvor jeg leste det, men syns å huske at xbox 360 controlleren var bedre støttet i spill til pc, burde jeg heller gå for den? Og stemmer det i det hele tatt? :)

Lenke til kommentar

Ok, går for laser da :) Bryr meg ikke så mye om slikt :p

Forresten, hadde tenkt til å koble DS4 til maskinen iblandt, og det ser ikke ut som hovedkortet har bluetooth :/

holder det med en slik for det?

Husker ikke hvor jeg leste det, men syns å huske at xbox 360 controlleren var bedre støttet i spill til pc, burde jeg heller gå for den? Og stemmer det i det hele tatt? :)

Høres bra ut det!

Den bluethooth tingen burde vel fungere fint ja :). Kan godt hende 360 kontrolleren er bedre støttet da det er microsoft har laget sen slik at den skal fungere bra med windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...