Gå til innhold

Brutal degradering av abonement hos Chess. Lovlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt faktisk å tenkte på akkurat det samme hehe men med 5gb til mobilen. Snakk om 900kr spenn i mnd nå å det suger noe jævli... Kunne ihvertfall strekt seg til 599kr sånn som Banzai har. Banzai skriver på FB sidene sine at de skal få bankid iløpet av våren så det blir ikke mange mnd ekstra med chess eventuelt.. For jævli å få 3doblet regningen sånn over natta.

 

Men jeg leser av og til om abbonoment i våre naboland med fridata/tale/sms å lurer på om noen av de gjelder bruk i Norden? Kunne jo da i teorien tegnet abb i det landet å brukt det i Norge om mulig hehe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Teliasonera sverige har ihvertfall ikke noen bedre priser. 299,- skal de ha for 40GB i mnd. Og 199,- for ekstra 5GB.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Dere som bruker 100+ GB hver måned via mobilnett. Hva bruker dere den til?

Jeg har brukt den som internet hjemme+ telefonen (tvillingsim)

Bruker da en MIMO antenne på veggen ned til 150/150 modem, og bruker en TP-link Archer C7 med ROOter Open-WRT til å drive modemet. Får da mellom 40 og 60 målte Mbit/s.

 

Da er det gaming (lite trafikk), NRK, Netflix og surfing. Regner med NRK og Netflix står for størstedelen av bruken siden det er HD.

Lenke til kommentar

Tja, da ser det ut som litt blest om saken hjalp hehe de skulle gå i en dialog med oss storbrukere innen mars for legge fram et spesial abbonoment for oss denne store degraderingen hjeller!

Det er ihvertfall min tolkning av et av svara de gir på FB sidene sine til en kunde, så da er det håp :)

Håper de kan tilby det samme som Banzai med 100GB for 599kr!

Lenke til kommentar

Der er selvfølgelig kjipt å bli nedgradert fra en slik drømmeløsning som fri-data er.

 

Når det er sagt, jeg ser ikke at det nødvendigvis er noe galt i det fra leverandørens side.

På samme måte som kunde har mulighet til å endre abbo etter at bindingstiden er ute har også leverandøren denne muligheten. Leverandøren kunne trolig også gjort dette i bindingstid, men da ville bindingstiden opphørt.

Endret av Evelen!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig dumt a leverandører af mobilabonnementer står i veien for a tidens teknik kan brukes som den er lavt til. Her i Norge ser det ut som 4G blir ikke brukt på den måte som man kan før 5G kommer om 3-4 år. Selvfølgelig skulle alle som selger mobilabonnementer ha et abonnement med ubegrenset data. Hvorfor skal man være nødt til a kjøpe mange abonnemmenter hvis man vil bruke internett og se på TV osv. Detta kan man gjøre med mobilen alene. I dag er ingen teknisk grunn til a ha noe fastlinjer eller mobilt bredband eller ruter hjemme. Jeg har brukt mobilen til alt detta og funkar bra. Og jeg bruker 30-140 GB i måneden og er en af 50 storbrukere av data hos Chess etter som sjefen deres sier. Orsaken til a jeg begynnte med detta var at der som jeg bor kan jeg ikke få noen fastlinje og syntes at det var veldig dumt a kjøpe mobilabonnement plus mobilt bredband som er akkurat det samme. Og da fant jeg Chess On Flex og det funkar veldig bra. Men jeg fik textmeldingen om nedgradering af abonnement fra 1. mars og sa ifra straks at jeg aksepterer detta ikke. Jeg har allerede sent klage til Forbrukerrådet dersom jeg er selv ingen spesialist i loven om detta.

 

Men hvis detta er lovligt og Chess sluttar med detta flytter hele familien sine abonnementer til Banzai. Det er 4 abonnementer. Med litt endringer i disse 4 abonnementer kostar detta bare 100 kr. ekstra i måneden hvis jeg tar ett 100 GB abonnement hos Banzai. Så det er ikke all verden for mig, men dårlig reklame for Chess.

Lenke til kommentar

Det er veldig dumt a leverandører af mobilabonnementer står i veien for a tidens teknik kan brukes som den er lavt til. Her i Norge ser det ut som 4G blir ikke brukt på den måte som man kan før 5G kommer om 3-4 år. Selvfølgelig skulle alle som selger mobilabonnementer ha et abonnement med ubegrenset data. Hvorfor skal man være nødt til a kjøpe mange abonnemmenter hvis man vil bruke internett og se på TV osv. Detta kan man gjøre med mobilen alene. I dag er ingen teknisk grunn til a ha noe fastlinjer eller mobilt bredband eller ruter hjemme. Jeg har brukt mobilen til alt detta og funkar bra. Og jeg bruker 30-140 GB i måneden og er en af 50 storbrukere av data hos Chess etter som sjefen deres sier. Orsaken til a jeg begynnte med detta var at der som jeg bor kan jeg ikke få noen fastlinje og syntes at det var veldig dumt a kjøpe mobilabonnement plus mobilt bredband som er akkurat det samme. Og da fant jeg Chess On Flex og det funkar veldig bra. Men jeg fik textmeldingen om nedgradering af abonnement fra 1. mars og sa ifra straks at jeg aksepterer detta ikke. Jeg har allerede sent klage til Forbrukerrådet dersom jeg er selv ingen spesialist i loven om detta.

 

Men hvis detta er lovligt og Chess sluttar med detta flytter hele familien sine abonnementer til Banzai. Det er 4 abonnementer. Med litt endringer i disse 4 abonnementer kostar detta bare 100 kr. ekstra i måneden hvis jeg tar ett 100 GB abonnement hos Banzai. Så det er ikke all verden for mig, men dårlig reklame for Chess.

Håper du kan fortelle oss videre her hva Forbrukerrådet sier i denne saken? Jeg er nok også en av de 50 i mnd som bruker mye data. Chess sier de skal prøve å komme til enighet med oss så en venter spent ;)

Lenke til kommentar

Snakka med forbrukerrådet selv, og de sier chess har sitt på det tørre rent juridisk. Men er dårlig kundebehandling å holde på sånn. Er storfornøyd med chess ellers, og anbefaler dem lett til venner, men ikke nå lenger med mindre de finner på noe for å imøtekomme oss storforbrukere.

Lenke til kommentar

Dere husker at de prøvde seg på det samme for en 2års tid siden, men da ga de seg! Eller de legger ned fanene som de kalte det hehe

Vært super fornøyd med chess jeg også helt til dette!

Håper du sier ifra om de(chess) kontakter deg Zepticon for en avtale om abbonoment som er til å overleve?

Lenke til kommentar

Ja, de sa jeg skulle få mail om jeg får noe i inboxen fra dem:) de sa det skulle komme noe i løpet av måneden:)

Hvor mange GB ligger du på i mnd da? Jeg ligger vel i snitt på 75 pr mnd! Håper det er nok til at jeg oxo blir kontaktet for en avtale med dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...