ThaKladd Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Nå har det seg slik at jeg driver på med et spill som innebær tukkel med vektorer og vinkler... og det er jo greit, for jeg finner jo(og kan bruke) cos(inus) funksjonen.... Problemet er når jeg kommer til invers cosinus, dvs cos^-1, slik som det finnes på calkulatorer... help??? hva er funksjonen til dette?? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvis VB ikke har ArcCos så kan du jo lage deg din egen funksjon vha. ArcCos (X) = ATan (-X / Sqr (-X * X + 1)) + 2 * ATan (1) Jeg regner med at ArcTan er implementert... Har nok sluttet å bruke VB til fordel for Delphi og Kylix, og husker ikke hvilke trigonometriske funksjoner som er implementert i VB lenger. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 VB har ACos som er Arcus Cosinus. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du kan finne mange matematiske funksjoner på VB2theMax. JonH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå