Borbra Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Har en stund tenkt på å skaffe meg AutoPass til bilen og har i den forstand endel spørsmål rundt dette. Bor for tiden i Grimstad og har endel turer til Kristiansand. Nye Kristiansand Bompengeselskap gir 20% rabatt ved forskuddsinnbetaling på 2100kr. Får jeg rabatt ved passeringer i andre bomanlegg? Trekker den fra beløpet ved passeringer i andre bomanlegg? eller får jeg faktura på dette? Setter jeg opp avtale med E18 Vestfold (har av og til turer østover hvor jeg passerer bommene dems) får jeg i følge nettsiden dems: Dersom du har AutoPASS-avtale vil du få alle bompasseringer i Norge på samme faktura. Samtidig får du også 10 % rabatt ved passering av de fleste bomstasjoner. *liste over anlegg som gir rabatt* Fordelen med E18 Vestfold sin avtale er at den betales etterskuddvis. Ett av anleggene som ikke ligger i listen er E18 Aust-Agder (bommene mellom Grimstad og Kristiansand) gir 30/40/50% rabatt ut i fra hvor mye du betaler inn på forskudd 1050/4500/7500kr. Får jeg rabatt ved passeringer i andre bomanlegg? Rabatt får du kun hos det bomselskap du tegner avtale hos. Du må tegne egen tilleggsavtale hos hvert enkelt bomselskap du ønsker rabatt hos.Det gis 10 % rabatt for passeringer for kunder med gyldig AytoPASS-Avtale i enkelte andre bomsekskap. (se www.autopass.no for mer informasjon) Forøvrig finner jeg ikke listen på autopass.no men jeg antar det er samme liste som E18 Vestfold oppererer med. Trekker den fra beløpet ved passeringer i andre bomanlegg? eller får jeg faktura på dette? Gitt at Nye Kr.sand BPS gir rabatt i andre anlegg vil det vel være mest økonomiskt og inngå avtale med dem samt E18 A-A. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Du må velge et selskap som du tegner "hovedavtale" med og får tilsendt bombrikken fra. Videre kan du tegne avtaler med andre selskap og knytte de til din eksisterende brikke/bil. Du får ikke passeringer i andre bomanlegg rabbatert, men du slipper å få ekstra papirfaktura fra hvert enkelt anlegg, samt at det er som regel lov å passere bommen flere ganger i løpet av timen uten å bli fakturert mer enn én gang. Dette får du ikke uten bombrikke. Anlegget der du har forskuddsbetalt vil brukes bare på det anlegget, resten sendes som faktura hver måned, eventuelt etter 3-4 måneder om du har få passeringer og et lite skyldig beløp. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Du kan rett og lsett som E.C. sier tegne avtale med flere selskaper. I ditt tilfelle ville det vært lurt å tegne avtale med både disse greiene i Aust-Agder, og denne på E18 lenger oppover. Det som dog er feil i det E.C. sier er ang. rabattene, man får som trådstarter selv har funnet ut også ofte rabatter i enkelte andre anlegg. Med min brikke som jeg har avtale om med Fjellinjen får jeg også rabatter blant annet på E6 oppover mot Kolomoen. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det stemmer nok at det finnes selskap som samarbeider når det gjelder rabatter. Har ikke sjekket den biten så grundig siden det ikke har vært helt aktuelt for meg. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Takker for svar Blir nok å signere avtale med begge her i Agderfylkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå