AfterGlow Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Microsoft-grunnleggeren er ikke uten videre positiv til fenomenet.Bill Gates: – Jeg er bekymret for kunstig intelligens Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Han er litt sent ute. Stephen Hawking http://www.hawking.org.uk/ og andre har også advart mot AI Stephen Hawking warns artificial intelligence could end mankind http://www.bbc.com/news/science-environment-30289705 http://www.cnbc.com/id/101774267 http://qz.com/335768/bill-gates-joins-elon-musk-and-stephen-hawking-in-saying-artificial-intelligence-is-scary/ Endret 30. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Før kunstig intelligens tar over, tipper jeg vi vil se mennesker som utvider sin egen intelligens. Det kan godt hende overgangen blir så gradvis at vi aldri legger merke til den... Bare det å skrive ned ord i en bok er en form for utvidet intelligens... Det at vi nå opererer i et nettverk hvor alle jordens individer kan kommunisere med alle andre gjør at vi allerede er på god vei forbi hva vi kan kalle menneskelig intelligens... Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 De får bare skynde seg. Menneskene er dødsdømt uansett, la maskinene ta over. De kan umulig dride på draget mer enn menneskene allerede har gjort. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Bare det å skrive ned ord i en bok er en form for utvidet intelligens... Det at vi nå opererer i et nettverk hvor alle jordens individer kan kommunisere med alle andre gjør at vi allerede er på god vei forbi hva vi kan kalle menneskelig intelligens... På samme måte som intelligensen til en fugleflokk overstiger intelligensen til enkeltindividet i flokken. Der er også en bok om dette: Programming Collective Intelligence. Building Smart Web 2.0 Applications Kollektiv intelligens illustrert. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nimrad Skrevet 30. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 30. januar 2015 Han er litt sent ute. Stephen Hawking http://www.hawking.org.uk/ og andre har også advart mot AI Han fikk stilt et spørsmål fra et forum om hva han mente og han svarte vel "live". Han går ikke akkurat ut og advarer. Kan ikke akkurat kalle det å være sent ute. Og hvis du leser hele artikkelen så ser du at du gjentar artikkelen på det at andre allerede har vært ute og advart mot dette. 16 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Andre enn Hawking har også advart før Bill Gates. Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 30. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 30. januar 2015 Andre enn Hawking har også advart før Bill Gates. Hva er poenget ditt, at man ofte mener ting som andre har ment før deg? Joda, men er ikke det å slå inn åpne dører? AtW 13 Lenke til kommentar
jihn Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Andre enn Hawking har også advart før Bill Gates. Jaha? 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Andre enn Hawking har også advart før Bill Gates. Bill Gates har ikke advart, han har svart på et spørsmål om hva han mente i saken. Hawking og Musk, derimot, de har gått ut og advart offentlig mot det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Overskriften på denne tråden er: Bill Gates: – Jeg er bekymret for kunstig intelligens Ok, det er ikke å advare. Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 http://rationalwiki.org/wiki/Roko's_basilisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Nå har jeg skrevet en hovedoppgave ved mat Nat på UIO om ulineær mattematikk, matematisk kaos, nevrale nett (AI), genetiske algoritmer, fuzzy logic, kontroll av kaos etc. på 295 sider, så jeg vet litt om dette. Roko's basilisk is a proposition that says an all-powerful artificial intelligence from the future may retroactively punish those who did not assist in bringing about its existence. It resembles a futurist version of Pascal's wager; an argument suggesting that people should take into account particular singularitarian ideas, or even donate money, by weighing up the prospect of punishment versus reward. Furthermore, the proposition says that merely knowing about it incurs the risk of punishment. It is also mixed with anontological argument, to suggest this is even a reasonable threat. It is named after the member of the rationalist communityLessWrong who described it (though he did not originate the underlying ideas). Så denne intelligensen vil kunne vekke opp folk fra de døde og straffe dem? P.S. this is like a grown up version of The Game, which you just made us lose, and I retweeted so all my friends lost too. The Game is a mental game where the objective is to avoid thinking about The Game itself. Thinking about The Game constitutes a loss, which must be announced each time it occurs. It is impossible to win most versions of The Game. Depending on the variation of The Game, the whole world, or all those aware of the game, are playing it all the time. Tactics have been developed to increase the number of people aware of The Game and thereby increase the number of losses. The origins of The Game are unknown; a game featuring ironic processing was played by Leo Tolstoy in 1840. The Game has received media attention in different countries and the number of players is estimated to be in the millions. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Andre har lenket til "The Game" før deg kgun. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg ville bare fremheve det jeg antar er viktig fra den lenken. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Lurer på hvordan media hadde reagert om Gates byttet ut "kunstig intelligens" med "Jøder" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Lurer på hvordan media hadde reagert om Gates byttet ut "kunstig intelligens" med "Jøder" Lurer på hvordan forumet hadde reagert som du byttet ut med "media" med "Kua Dagros som jeg nylig giftet meg med". AtW 9 Lenke til kommentar
Aim insect oil Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Glem denne. Andre har alt kommentert det Endret 30. januar 2015 av Aim insect oil Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Bare det å skrive ned ord i en bok er en form for utvidet intelligens... Det at vi nå opererer i et nettverk hvor alle jordens individer kan kommunisere med alle andre gjør at vi allerede er på god vei forbi hva vi kan kalle menneskelig intelligens... På samme måte som intelligensen til en fugleflokk overstiger intelligensen til enkeltindividet i flokken. Der er også en bok om dette: Programming Collective Intelligence. Building Smart Web 2.0 Applications Kollektiv intelligens illustrert. Morsomt, intelligensen til mennesker går ned i flokker. 1 Lenke til kommentar
michael langnes Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Så lenge eg kan game uten lags så e no eg fårnøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg