Aiven Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Min stasjonære pc sluttet å fungere, da vi tok strømmen i sikringsboksen under en fest, mens den sto på. Den vil nå ikke slå seg på, skjermen viser ingenting. Har et Gigabyte GA-Z77X-UD3H, kjøpt for litt over et år siden. Det lyser ikke lenger på displayet på hovedkort som oppgir feilkode, men det blinker fort hele tida i av/på-knappen på hovedkortet, så lenge det er strøm på pcen (se bilde). Noen som har peiling på om det er PSU, eller hovedkort som har tatt kvelden? Endret 30. januar 2015 av Aiven Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Se i manualen hva blinkingen kan bety så kommer du nok nærmere svaret ditt. Ellers kan det godt hende at begge deler har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Se i manualen hva blinkingen kan bety så kommer du nok nærmere svaret ditt. Ellers kan det godt hende at begge deler har tatt kvelden. Det har jeg allerede forsøkt, uten å finne noe. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Da prøver du først med ny PSU, fungerer den ikke da blir CPU/RAM neste Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Clear CMOS, har du prøvd det? Latt maskinen hvile uten strøm? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det er ganske lett å teste om PSU-en funker. Ta 24-pins kontakten og bruk en binders eller noe til å kortslutte den grønne ledningen med sort (samme hvilken). Hvis PSU-en starter (vifta starter) så funker den. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg ville prøvd å skru på sikringen igjen. Det er litt usikkert om det er PSU. Men etter hva som har skjedd så vil jeg tro det. At det lyser i startknappen vil bare si at deler av PSUen funker. Dvs. 5v standby. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Det er ganske lett å teste om PSU-en funker. Ta 24-pins kontakten og bruk en binders eller noe til å kortslutte den grønne ledningen med sort (samme hvilken). Hvis PSU-en starter (vifta starter) så funker den. Takk, det funka. Da får jeg vel be komplett om retur på hovedkortet da? Eller bør jeg sende inn både prosessor og hovedkort? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Det er i grunn en test som er mest egnet til å teste om en PSU er helt død. Starter den ikke med jumpstart metoden, så er det den som er problemet. Begrensningen er at det motsatte ikke nødvendigvis er sant. At den klarer testen betyr bare at den ikke nødvendigvis er HELT død. Og har hatt flere slike opp gjennom tidene som ikke klarer å starte med last. Anyways. Det flytter nok misstanken desto mer mot HK. Så ville nok testet det først. Problemet med å sende begge to er at du vil måtte betale en 7-800kr om en av de funker... Hvordan det er om begge funker, det vet jeg ikke. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå