Nordmann3 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 I dey siste har det vokst noe grønt hårlingende fluffy alger på pumpa hvor vannet kommer ut. Etter å ha kikket litt nøyere, er det også samme type alger på 1 av 2 røtter. Vet at man ikke skal bruke kjemikaljer til å vaske med, men har dere noen tips? Hvordan skal jeg fjerne disse? Prøvde å vaske de av med fingeren, men de sitter fast. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Hjelper det for eksempel å sette ned eller opp temperaturen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ta av det med alger og vask med eddik og en svamp/børste uten såpe og andre kjemikaljer. Skyll av etterpå og den er klar for bruk Og ja, eddik er ikke farlig å bruke til sånne ting. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Har en svær gullfisk som heter Karl. Den er Alltid sulten og prøver å overtale meg til å gi en mat oftere. Gir fiskene mine mat hver dag. Hvor ofte burde man fore dem, og fisker generelt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hvor mange tusen liters akvarium har du? Lenke til kommentar
magb Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Løsningen er mindre lys og mindre mat tenker jeg, eventuelt flere planter som tar opp næringen i vannet. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hvor mange liter er tanken på? Hvor ofte skifter du vann? Står tanken i direkte sollys? Hvor mange planter har du? Har du algespisere? Hva slags mat bruker du? Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 300 l , har en del hurtigvoksende planter som jeg må klippe ofte og har en plante med store blader som volser veldig sakte. Alvariet står ikke i direkte sollys. Har 2 algespisere, de mater jeg med sånne tabeletter, fiskene mater jeg med flak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå