Gå til innhold

Ny Gaming Skjerm, anbefalinger?


Enlightened

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Dell U2414H som jeg spiller på, veldig rask IPS-skjerm, fint bilde og fin skjerm. Fra før hadde jeg en 144 Hz Asus TN-skjerm som jeg ikke liker bildet på (nesten eneste som er bra er at den er rask!). Men jeg forstår du vil ha 120+ Hz, det kommer noen spennende produkter i år, som f.eks. 144 Hz IPS-skjermer. De vil nok koste en del dog.

 

Philips har lenge brukt BenQ sine skjermer og laget sin egen vri på dem, så vidt jeg vet. Om de har gått bort ifra det vet jeg ikke. Det er uansett ikke mye forskjell fra BenQ sine, og BenQs nye skjermer er ganske bra (til å være TN).

 

 

Så spørsmålet er vel hvilken pris du vil ut med og om du skal ha IPS eller TN, 60- eller 120+ Hz, Adaptive sync/G-sync osv. Som sagt spiller jeg på en rask ISP-skjerm og det funker veldig bra, men ikke alle IPS er like raske. Når det er sagt så er det veldig deilig med 120+ Hz, det skal ikke undervurderes. Ulempen er at du må takle TN-panelet.

 

 

Du vil ikke merke så stor forskjell fra din XL2411T, men BenQ sine nye skjermer (etterkommerene) er ganske gode til å være TN til de prisene.

 

Det er ihvertfall kvalitetstester på tftcentral.co.uk (og nyheter).

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg har en Dell U2414H som jeg spiller på, veldig rask IPS-skjerm, fint bilde og fin skjerm. Fra før hadde jeg en 144 Hz Asus TN-skjerm som jeg ikke liker bildet på (nesten eneste som er bra er at den er rask!). Men jeg forstår du vil ha 120+ Hz, det kommer noen spennende produkter i år, som f.eks. 144 Hz IPS-skjermer. De vil nok koste en del dog.

 

Philips har lenge brukt BenQ sine skjermer og laget sin egen vri på dem, så vidt jeg vet. Om de har gått bort ifra det vet jeg ikke. Det er uansett ikke mye forskjell fra BenQ sine, og BenQs nye skjermer er ganske bra (til å være TN).

 

 

Så spørsmålet er vel hvilken pris du vil ut med og om du skal ha IPS eller TN, 60- eller 120+ Hz, Adaptive sync/G-sync osv. Som sagt spiller jeg på en rask ISP-skjerm og det funker veldig bra, men ikke alle IPS er like raske. Når det er sagt så er det veldig deilig med 120+ Hz, det skal ikke undervurderes. Ulempen er at du må takle TN-panelet.

 

 

Du vil ikke merke så stor forskjell fra din XL2411T, men BenQ sine nye skjermer (etterkommerene) er ganske gode til å være TN til de prisene.

 

Det er ihvertfall kvalitetstester på tftcentral.co.uk (og nyheter).

Skjermen MÅ ha 120+HZ, ellers kommer jeg til å dø xD

De nye ips 120hz skjermene leser jeg har mye lag i forhold til responstid, 4ms hvis jeg husker rett, contra TN sin 1ms.

Dessuten vil jeg ikke bruke over 2500, som vil si at jeg neppe kommer til å kjøpe de aller nyeste skjermene, da de er expensive as fuck.

Lenke til kommentar

Så det du sier er 1ms responstid, 120/144Hz og under 2500 kr... Fant 4 passende skjermer som passer dette hos Komplett. Hvem som er best av denne, denne, denne eller denne har jeg ikke peil på, men du må jo lese tester på nettet da. Felles for alle er nok at den generelle bildekvaliteten ellers ikke kan hamle opp med dyrere skjermer, men hvis 1ms og 144 Hz er alt du bryr deg om, så er det jo greit da.

Lenke til kommentar

Skjermen MÅ ha 120+HZ, ellers kommer jeg til å dø xD

De nye ips 120hz skjermene leser jeg har mye lag i forhold til responstid, 4ms hvis jeg husker rett, contra TN sin 1ms.

Dessuten vil jeg ikke bruke over 2500, som vil si at jeg neppe kommer til å kjøpe de aller nyeste skjermene, da de er expensive as fuck.

Forstår det med 120+ Hz.

 

Men, du må ikke henge deg opp i ms-tidene, de sier ganske lite om hvor rask skjermen er i praksis.

 

Jeg vet ihvertfall at BenQ sine Z-modeller er gode, men du kan jo sjekke TFTcentral etter tester og prisjakt.no for priser.

 

Er greit å ha DisplayPort i skjermen også, så se etter det. ;) Forskjellen på 120- og 144 Hz er liten, så ikke la det avgjøre det.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...