Gå til innhold

z-wave utendørs

Anbefalte innlegg

Jeg har en utebod som jeg sliter med å få dekning til. Så jeg trenger å utvide z-wave nettverket med en eller flere devicer ute.

Har søkt litt på Tronika - men finner egentlig ikke noe som passer norsk klima.

Feks denne som er beregnet for utendørsbruk - men bare i plus grader.

Søker man på utendørs dukker bare denne opp - som takler -10 men er jo oftere kaldere enn det.

Det beste jeg har funnet er denne som skla takle -15. jeg har prøvd ut ved å ha den i en vanntett boks. Har fungert greit så lenge det ikke er for kaldt (mer en -10) eller for mye snø rundt boksen.

Altså funger det dårlig gjennom vinteren. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har en utebod som jeg sliter med å få dekning til. Så jeg trenger å utvide z-wave nettverket med en eller flere devicer ute. 

Har søkt litt på Tronika - men finner egentlig ikke noe som passer norsk klima.

Feks denne som er beregnet for utendørsbruk - men bare i plus grader.

Søker man på utendørs dukker bare denne opp - som takler -10 men er jo oftere kaldere enn det.

Det beste jeg har funnet er denne som skla takle -15. jeg har prøvd ut ved å ha den i en vanntett boks. Har fungert greit så lenge det ikke er for kaldt (mer en -10) eller for mye snø rundt boksen.

Altså funger det dårlig gjennom vinteren. Noen som har noen tips?

Hva med å prøve et varmeelement i den vanntette boksen. 

Lenke til kommentar

Det er jo en mulighet det, men synes det er rart at ikke det er noen devicer som skal takle nordisk vinter. Prisene var også litt stive synes jeg.

... for vi er en så stor kundebase, mener du?

;)

Er vel mange millioner mennesker som har tilsvarende vinter som i Norge? :p men mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Er vel mange millioner mennesker som har tilsvarende vinter som i Norge? :p men mulig jeg tar feil.

Kanskje, men ikke alle er like interessert i, eller har råd til hjemmeautomasjon.

Og det er nok ikke mange sammenlignet med de som bor i varmere strøk... ;)

Men la oss ikke ødelegge en god diskusjon med dårlige fakta. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...