Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Har en fibaro fgb211 som har sluttet og fungere, denne er kjøpt hos Tronika. Har problemer med å få kontakt med Tronika, de svarer ikke på mail eller telefon. Har handlet mye fra han tidligere og da har han alltid svart raskt. Har det skjedd noe med bedriften som jeg ikke har fått med meg? Litt skummelt at modulene smelter ned i veggen:( Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jøss, hvordan fikk du det til? Meg bekjent har det ikke skjedd noe som helst, hkmod25 var innom forumet her senest i går. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Jøss, hvordan fikk du det til? Meg bekjent har det ikke skjedd noe som helst, hkmod25 var innom forumet her senest i går. Hvis du tenker på modulen? så klarte den det helt selv:) Har vært i funksjon en god stund uten problemer og har nå sluttet å virke. Kretsen har ikke vært forandret på siden elektrikeren monterte den opp. Det er bare litt krise siden kjøkkenet nå er mørk som natta:) Endret 30. januar 2015 av Mr_Tiger Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ah. Men du fant ikke en smeltet plastklump bak bryteren? Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Har en fibaro fgb211 som har sluttet og fungere, denne er kjøpt hos Tronika. Har problemer med å få kontakt med Tronika, de svarer ikke på mail eller telefon. Har handlet mye fra han tidligere og da har han alltid svart raskt. Har det skjedd noe med bedriften som jeg ikke har fått med meg? Litt skummelt at modulene smelter ned i veggen:( 1. Åpningstider: https://www.tronika.no/no/stores Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det er bare litt krise siden kjøkkenet nå er mørk som natta:) Når ordet "kjøkkenet" ble brukt så kommet det med en gang i minnet en sak med en kunde fra Bergen. Han brukte Fibaro FGD211 dimmere med helt "kurrante" lyskilder som skulle ikke føre til noe kompatibilitetsprob. Men, 2 dimmere ble brent. Elektrikeren ble innkalt igjen og da brukte han en Fluko logger for transientspenning. Målingen viste til slutt at problemmet var i lysrørarmatur (på det samme kjøkkenet). Her er rådet fra ELKO: http://proff.elko.no/tilbehoer/transientvern-article781-383.html Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Når ordet "kjøkkenet" ble brukt så kommet det med en gang i minnet en sak med en kunde fra Bergen. Han brukte Fibaro FGD211 dimmere med helt "kurrante" lyskilder som skulle ikke føre til noe kompatibilitetsprob. Men, 2 dimmere ble brent. Elektrikeren ble innkalt igjen og da brukte han en Fluko logger for transientspenning. Målingen viste til slutt at problemmet var i lysrørarmatur (på det samme kjøkkenet). Her er rådet fra ELKO: http://proff.elko.no/tilbehoer/transientvern-article781-383.html TAKK! Jeg skal ha en sånn på badet (hvis det skjer en gang til). Der har tre to-polete Merten-brytere tatt kvelden, men det har blitt bedre etter bytte av tender og lysstoffrør. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Dimmer altså, hvordan kan noe som er så jævlig dårlig til jobben sin koste så mye? (og nå snakker jeg helt generelt) AtW Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det ser ut som om produsentene tar seg godt betalt fordi de kan... Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Når ordet "kjøkkenet" ble brukt så kommet det med en gang i minnet en sak med en kunde fra Bergen. Han brukte Fibaro FGD211 dimmere med helt "kurrante" lyskilder som skulle ikke føre til noe kompatibilitetsprob. Men, 2 dimmere ble brent. Elektrikeren ble innkalt igjen og da brukte han en Fluko logger for transientspenning. Målingen viste til slutt at problemmet var i lysrørarmatur (på det samme kjøkkenet). Her er rådet fra ELKO: http://proff.elko.no/tilbehoer/transientvern-article781-383.html TAKK! Jeg skal ha en sånn på badet (hvis det skjer en gang til). Der har tre to-polete Merten-brytere tatt kvelden, men det har blitt bedre etter bytte av tender og lysstoffrør. Det er egentlig ikke selve tenneren og lyssrør som er problemmet i hovedsak. Det virkelige problemmet på de fleste (billige?) lysrørarmatur er kondensator som på grunn av konstant oppvarming etter hver mister sin kapasitans... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Hvor er den kondensatoren plassert? Må vel være mulig å bytte, eller iallfall måle. Elektriker målte noe jeg ikke fikk med meg hva var, men fant "ingen åpenbare problemer". Det er en dyktig kar, så jeg stoler på ham. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Joda, det er mulig å bytte disse. Vi byttet ut all kondensatorene på 400 armaturer på jobben, siden Pbt plast ikke er lov mer i armaturer. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Er det en relativt liten jobb? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Det er fort gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå