the-wiking Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 hei meg igjen har snart gitt opp, bytter mitt pinnacle kort i morgen får det ikke til å virke. det jeg trenger hjelp til er; jeg skal kjøre alle de gammle familie videofilmene analoge inn på min pc og brenne de ut igjen med min dvd brenner. hva trenger jeg for å få dette til, tengte da på type kort og program. på forhånd takk :-) Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det kan hende det er noe sånt du er ute etter: eMagic USB 2.0 Audio/Video Box 704x576 25 fps fullscreen video capture http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=4&s=pl Da kan du foreta capture direkte i DVD-MPEG2 format som kan brennes uten ytterligere konvertering. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hm. Hva er det du ikke får til med Pinnacle kortet? Du har den Studio PC10 eller noe lignende den heter med analig inngang? Burde fungere dette. Edit: Har du ringt Pinnacle support som Adonis nevnte? Hva sier de? Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 heisan ! TAKKER FOR ALLE SVAR!!! Har kjøpt nytt kort pinnacle studio dc 10 plus, dette er det jeg har vært ute etter. kan kjøre analog videokamera og video inn og...........ut kjempe kort og programmvare studio 8 og hollywood fx fulgte med.. anbefales!! *grin* *grin* Lenke til kommentar
sdfg Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hei! Jeg er i ferd med å kjøpe meg digitalt videokamera, og trodde dette med å konvertere fra VHS til PC/DVD var enkelt. Kan jeg ikke bare kople min VHS videoavspiller til den analoge inngangen på kameraet for å få filmen over på mini-DV. Kan så laste filmen fra kamera over på PC. Er ikke dette mulig? Er det i tilfelle noen ulemper? Mvh S Endret 21. november 2003 av sdfg Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hei! Jeg er i ferd med å kjøpe meg digitalt videokamera, og trodde dette med å konvertere fra VHS til PC/DVD var enkelt. Kan jeg ikke bare kople min VHS videoavspiller til den analoge inngangen på kameraet for å få filmen over på mini-DV. Kan så laste filmen fra kamera over på PC. Er ikke dette mulig? Er det i tilfelle noen ulemper? Det går utmerket og normalt med bedre kvalitet enn DC10+ kortet. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Det går kjempe fint å gjøre det på den måten, men ikke alle videokameraer støtter dette, sjekk før du kjøper. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 sant! Når du ser gjennom spesifikasjonene til kameraet, så se etter. Video Passthrough eller A/D-konvertering. Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 det er ikke noe problem å sende dv film inn på pc for å event redigere å så sende den tilbake til kameret. til mitt sony pc5e er det ikke dv inn, da brukte jeg et firewirekort for å få video inn på pc og dv widget som jeg kjøpte utenom, den gjør slik at du kan kjøre filmen tilbake til kameraet se her h*tp://www.dvshop.no/dvtil.htm isenere tid så har jeg lastet ned ett crack til sony firmware og kjøpte ledning og rett og slett åpnet for dv inn i softwaren + feitere zooooom og div annet snadder som kaeraet mitt ikke var levert med Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Dersom du har et kamera med dv inn på, så trenger du ikke ekstra utstyr for å få analog video over til pc. Da kobler du videospilleren/det analoge utstyret til dv inn på videokameraet ditt, og setter det som regel i play mode, og tar opp. Se bruksanvisningen på ditt kamera. Så spiller du det inn fra kamera til pc etterpå. Har du ikke dv inn på kameraet, så kan du kjøpe ekstra utstyr som gjør samme jobben. DC-10 og oppover fra Pinnacle gjør dette, men det blir mye penger for lite bruk. Det er bedre å vurdere nyere kamera da, ettersom de bare blir billigere og billigere. Og de fleste nyerer kameraer har dv inn på, og alle har dv ut. så da er du safe. Når det er sagt så gjør Pinnacle produktene jobben sin også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå