brusen Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Heisann, jeg lurte på hva som er forskjellen på vanlig versjon og deluxe? Jeg vet om at deluxe har firewire, men hva mer? Firewirekort har jeg så det trenger jeg ikke, er det noe mer som gjør at jeg burde gå for deluxe versjonen? deluxe vanlig Takk! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Tror også det er forskjell på Raid nivå. Vanlig har kun Raid 0, mens Deluxe også har Raid 1 og 10. Lenke til kommentar
brusen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Ok, men er det noe jeg trenger, har ikke skjønt så mye av raid opplegget Vil jeg trenge det? skal for det meste jobbe på pcen, noe photoshop, mest musikk,film, surfing, litt spilling... Takk Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det koster jo fort noe mer siden du må ha minst 2 disker. Du finner en fin forklaring i Raid Guiden. Sitat: RAID 0 deler all data mellom flere disker og øker ytelsen, men gir ingen ekstra sikkerhet. Ryker den ene disker sitter man igjen med "halve filer" på den andre. RAID 1 speiler all data til en andre disk og gir svært bra sikkerhet - siden muligheten for at flere fysiske disker ryker samtidig er svært små. Diskene gjør alle oppgaver parallellt og og er alltid identiske. Siden all skrevet data ligger speilet på en disk nummer to vil leseytelsen øke (det leses fra begge diskene samtidig). Lenke til kommentar
brusen Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Takk! hvis jeg tolket deg og guiden riktig har jeg da ikke noe bruk for raid hvis jeg skal bruke en 40gb disk og en på 160gb. Sparte jeg ett par hundrelapper der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå