Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når eksen poster på daten sin facebookvegg

Anbefalte innlegg

Eksen virker lite faretruende ut fysisk. For hun bor så langt unna. Men jeg tenker jo at de to kan ha følelser for hveandre ennå.

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Bare så det er sagt, så trenger ikke avstand være et hinder for to personer som har følelser for hverandre. Jeg forelsket meg i min kjæreste mens han bodde i et annet land, og nå er vi samboere. Hvis man vil det sterkt nok, kan man overkomme avstand mellom hverandre for å være sammen.

Facebook-innlegg eller ikke facebook-innlegg, fyren virker altfor følelsesmessig ustabil overfor deg til at det kan fungere i lengden.

Jeg spør igjen: Hvorfor ønsker du å ha et forhold til denne karen? Er du forelsket i ham? Er han attraktiv? Er du redd for å være alene?

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange kan si : vrak han! move on! osv. Jeg har funnet ut at det beste er å bare ta det som et slags vennskap, og se hva som skjer videre. Overhodet ikke forvente noe. Jeg har vært så mye sammen med han siden i sommer. Men må ærlig talt si at jeg vet lite om jeg skal kutte det ut eller ikke. Derfor prøver jeg å tenke på han som en "venn" og ikke mer.

Sjansen er stor for at du likevel ender opp som ei part-time elskerinne, noe du ikke ville.

Selv om du prøver å tenke på ham som en venn, hvordan lar det seg gjøre i praksis når han kommer på døra di for å ha sex? For å si det direkte.

Lenke til kommentar

Eksen virker lite faretruende ut fysisk. For hun bor så langt unna. Men jeg tenker jo at de to kan ha følelser for hveandre ennå.

Bare så det er sagt, så trenger ikke avstand være et hinder for to personer som har følelser for hverandre. Jeg forelsket meg i min kjæreste mens han bodde i et annet land, og nå er vi samboere. Hvis man vil det sterkt nok, kan man overkomme avstand mellom hverandre for å være sammen.

Facebook-innlegg eller ikke facebook-innlegg, fyren virker altfor følelsesmessig ustabil overfor deg til at det kan fungere i lengden.

Jeg spør igjen: Hvorfor ønsker du å ha et forhold til denne karen? Er du forelsket i ham? Er han attraktiv? Er du redd for å være alene?

Det er jeg enig i. Hvis han og eksen vil begge sterkt nok tilbake til hveandre, så kan de få det til. Men ser ihvertfall ikke ut til at de får det til. Det høres jo gjerne ut at begge to er kjempeforelsket i hveandre, når ting er som det er, men kan kjærligheten mellom de være sterk nok når de ikke gjør noe med situasjonen?. Situasjonen har vært slik veldig lenge. Og jeg mener at hvis de hadde sterke nok følelser for hveandre, så hadde de besøkt hveandre i helger, og ordnet det til slik at de bodde nærmere hveandre.

At facebookinnleggene hennes ble fjernet var jo bra. Og slike innlegg tyder på at hun forsøker å markere seg for å holde henne i sine tanker, og for å holde han unna andre damer. Men jeg hadde trodd at han kunne få henne om han ønsket. Ihvertfall utifra innleggene. Men spørsmålet er hva han ønsker. Jeg har spurt han før, og han har sagt at de var begge enig i at de ikke funker sammen som par, og at han føler ikke forelskelsesfølelse for henne. Det var en gang han skulle hjem til hjembygden, og da fortalte han meg at hun hadde type, og at jeg kunne slappe av. Det viser seg nå i ettertid at hun skriver på facebookprofilen at hun er singel, og det skal mye til for at en mann kan sjarmere hennes hjerte. Den damen ser ganske pen ut på bilder, så jeg er sikker på at hvis hun ønsker det så kunne hun ha fått seg en brukbar mann med en gang. Men er redd at hun fortsatt håper på sin eks. På profilbildet hennes har hun på seg en genser som hun elsker, og den har hun fått av eksen sin står det..... Så derfor tenker jeg : hun kan ikke være over han.

Han snakker aldri om henne lenger, for han vet at jeg er skeptisk til situasjonen. Før snakket han veldig mye om henne.

Det høres vel ut nå som om jeg analyserer hva de to føler for hveandre, og det bør jeg jo ikke være opptatt av. Men det er jo et viktig poeng. Jeg har sagt til han at hvis de føler så mye for hveandre, så bør jo de gjøre noe med det, men da sier han at han elsker henne som en søster, men han kan ikke leve i parforhold med henne.

Jeg liker utseende hans ja. Jeg føler meg tiltrukket. Jeg føler meg tiltrukket av den jeg håper at han er på innsiden. Han viser en del sider som jeg elsker. Ja, det er noe med han som jeg elsker, men jeg liker ikke usikkerheten.

Veldig lett å stå på utsiden og si: kast han! Men av og til har jeg nesten gjort det fordi jeg har gitt han helt opp på grunn av eksen, og på grunn av at jeg er redd at han ikke føler de rette følelsene for meg. Men det er ikke lett å kaste han. Noen ganger har jeg vært i ferd med å gjøre det fordi han får meg til å føle meg så usikker, men da har han kommet tilbake og virket ivrig ut på å møte meg igjen, og da blir jeg. Du ser jo at i denne tråden så står jeg helt fast og vet ikke hva jeg skal gjøre.

I går var jeg sammen med han igjen, og jeg forsøkte da å se på han som en venn. Men jeg klarer jo ikke å bare se på han som en venn. Alle de andre følelsene kommer jo stupende inn i hjerte mitt...

Lenke til kommentar

Mange kan si : vrak han! move on! osv. Jeg har funnet ut at det beste er å bare ta det som et slags vennskap, og se hva som skjer videre. Overhodet ikke forvente noe. Jeg har vært så mye sammen med han siden i sommer. Men må ærlig talt si at jeg vet lite om jeg skal kutte det ut eller ikke. Derfor prøver jeg å tenke på han som en "venn" og ikke mer.

Sjansen er stor for at du likevel ender opp som ei part-time elskerinne, noe du ikke ville.

Selv om du prøver å tenke på ham som en venn, hvordan lar det seg gjøre i praksis når han kommer på døra di for å ha sex? For å si det direkte.

Men hva skader det å ha sex og forholde seg til han som en venn?

Det som skjer er vel at jeg ikke går videre med livet mitt, og forholder meg til han og begynner å håpe på at det blir oss for alltid.

Jeg burde brukt munnen min mer til han, og snakket om dette, men jeg er livredd for å snakke om det, for jeg er så redd for å bli såret. Og jeg har forsøkt litt tidligere, og da sa han at det er kun meg i hans øyne. Han sa at han er redd at jeg bruker argumenter om eksen i mot han fordi jeg ønsker at han skal gjøre det slutt med meg. Jeg sa at det var ikke derfor. For jeg vil ikke at det skal bli slutt, men at jeg gjorde det fordi jeg ønsker å vite hvor jeg står.

Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig vil med tråden din, alle spørsmålene og alle synspunktene dine?

Du stiller spørsmål på spørsmål etter råd om "what to do", men konsekvent så bryr deg ikke om noen av rådene eller svarene du får, og fremdeles så håper du at det til slutt kan bli dere.

Hvorfor i lager du i hele tatt en tråd om dette, når du kun følger hva du selv ønsker og tror på?

Det er i skrivende stund 124 innlegg i tråden din, og det er kun en person som klarer å finne noe positivt med denne fyren og det er deg (og evt. eksen hans).

Les igjennom samtlige av dine egne svar, og se hvordan du vingler frem og tilbake. I det ene sekundet så er det mannen i ditt liv (bare at han ikke vet det enda), det neste så er han en fuck-friend som liker å dominere, behandle damer røft, slå dem og gi dem blåmerker, så er det en du ikke gidder å bruke mer tid på og nå er du tilbake til at du ikke tør å si noe til ham, i frykt for å bli såret?

Så det betyr at du er absolutt like langt som i utgangspunktet?

Her er det bare for ham å komme på et "tøm og røm" besøk så ofte han ønsker uten å forplikte seg til noe som helst?

Det eneste du har oppnådd så langt er at Facebook innleggene hennes (til eksen) på profilen hans ikke er synlige for deg noe mer, men det betyr jo ikke at de er slettet av den grunn, de kan rett og slett bare være skjult for deg.....

Det høres jo virkelig ut som en smart plan for å ha et solid forhold en kan bygge videre på......

Du styrer selv dine valg og hvordan du vil leve ditt liv, men dette er i hvertfall en "fasit for meg" over hvordan det ikke skal være.

For dette er et drømme-forhold for kun en person som ikke ønsker forpliktelser eller å binde seg til en fast partner, for det stilles ingen krav og han kommer og går som han vil, når han har fått det han kom for......

Han har en dame han kan "bruke" som han ønsker, og du har en type som kommer når det kun passer ham og det er noe han har lyst til eller på. For da er du klar og tilgjengelig med en gang ser det ut til av dine svar her. Synd du ikke ser det selv, for det synes godt når en leser alle innleggene dine i denne tråden her, og hva han forlanger og gjør mot deg.

Det eneste en kan gjøre her er å ønske deg lykke til, og håpe at du faktisk innser hvordan du lurer deg selv til å tro at dette har en fremtid og er noe å bygge videre på. Leser du igjennom alle dine innlegg/spørsmål og ser hvilke svar du har fått, så vil du nok oppdage hva du egentlig burde gjøre. For skuffet ser det ut til at du vil bli uansett, da hadde jeg heller avsluttet dette med litt av æren og selvbildet i behold, fremfor å bli såret av en person som dette her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig vil med tråden din, alle spørsmålene og alle synspunktene dine?

Du stiller spørsmål på spørsmål etter råd om "what to do", men konsekvent så bryr deg ikke om noen av rådene eller svarene du får, og fremdeles så håper du at det til slutt kan bli dere.

Hvorfor i lager du i hele tatt en tråd om dette, når du kun følger hva du selv ønsker og tror på?

Det er i skrivende stund 124 innlegg i tråden din, og det er kun en person som klarer å finne noe positivt med denne fyren og det er deg (og evt. eksen hans).

Les igjennom samtlige av dine egne svar, og se hvordan du vingler frem og tilbake. I det ene sekundet så er det mannen i ditt liv (bare at han ikke vet det enda), det neste så er han en fuck-friend som liker å dominere, behandle damer røft, slå dem og gi dem blåmerker, så er det en du ikke gidder å bruke mer tid på og nå er du tilbake til at du ikke tør å si noe til ham, i frykt for å bli såret?

Så det betyr at du er absolutt like langt som i utgangspunktet?

Her er det bare for ham å komme på et "tøm og røm" besøk så ofte han ønsker uten å forplikte seg til noe som helst?

Det eneste du har oppnådd så langt er at Facebook innleggene hennes (til eksen) på profilen hans ikke er synlige for deg noe mer, men det betyr jo ikke at de er slettet av den grunn, de kan rett og slett bare være skjult for deg.....

Det høres jo virkelig ut som en smart plan for å ha et solid forhold en kan bygge videre på......

Du styrer selv dine valg og hvordan du vil leve ditt liv, men dette er i hvertfall en "fasit for meg" over hvordan det ikke skal være.

For dette er et drømme-forhold for kun en person som ikke ønsker forpliktelser eller å binde seg til en fast partner, for det stilles ingen krav og han kommer og går som han vil, når han har fått det han kom for......

Han har en dame han kan "bruke" som han ønsker, og du har en type som kommer når det kun passer ham og det er noe han har lyst til eller på. For da er du klar og tilgjengelig med en gang ser det ut til av dine svar her. Synd du ikke ser det selv, for det synes godt når en leser alle innleggene dine i denne tråden her, og hva han forlanger og gjør mot deg.

Det eneste en kan gjøre her er å ønske deg lykke til, og håpe at du faktisk innser hvordan du lurer deg selv til å tro at dette har en fremtid og er noe å bygge videre på. Leser du igjennom alle dine innlegg/spørsmål og ser hvilke svar du har fått, så vil du nok oppdage hva du egentlig burde gjøre. For skuffet ser det ut til at du vil bli uansett, da hadde jeg heller avsluttet dette med litt av æren og selvbildet i behold, fremfor å bli såret av en person som dette her.

Det du sier stemmer. Det ser ut som om han kan ha gått på innstillinger, og gjort det slik at jeg ikke kan se innlegg han er tagget i av eksen.... Når jeg går inn på eksen sin side så finner jeg ihvertfall noen av innleggene og der står han tagget, men når jeg går inn på hans side så finner jeg ikke de samme innleggene lenger.

Jeg gir han av og til helt opp for så å håpe at jeg tar feil. For jeg tenker jo : hva fint ser eksen i han? Utifra hva hun har skrevet så høres han jo helt fantastisk snill ut, men ovenfor meg så virker han ut som en person som ikke har de rette følelsene.

Jeg forstår det slik at alle dere mener at denne personen er ingenting å satse en fremtid på. Takker for kommentarene, og er enig med dere, men jeg holder litt åpne muligheter på at han gjerne er mer seriøs enn jeg tror, men... ja jeg har min tvil.

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at alle dere mener at denne personen er ingenting å satse en fremtid på. Takker for kommentarene, og er enig med dere, men jeg holder litt åpne muligheter på at han gjerne er mer seriøs enn jeg tror, men... ja jeg har min tvil.

Etter åtte måneder på "dater'n" har de fleste voksne mennesker som er tiltrukket av hverandre gjort noen grep som gjør at de enten bor sammen, eller tilbringer mye tid (les dager og netter i strekk) i hverandres hjem (eventuelt når de ikke har xers og yers unger hjemme).

Man må gi litt for å få litt. Kanskje han anser at du ikke er noe å satse en fremtid på? Go figure.

Lenke til kommentar

Er vel ikke tillatt å moralisere over "fuckfriends", men du skrev tidligere at han iallfall kunne si det dersom du bare var ei slik for ham.

Nå mener du det ikke er noe galt ved å ha det sånn, og da har du på en måte kapitulert fordi du er redd for å være alene.

Hvilket ikke er helt uvanlig. Men situasjonen slet slik på deg at du valgte å starte denne tråden. Egentlig kunne du like gjerne lett etter en annen "date"... ?

Hva som kan ha gått galt for ham og eksen, er vanskelig å si. De kranglet sikkert altfor mye, Men om hva... Jeg synes som deg at all denne framvisningen av gaver fra eksen, tyder på at hun nærmest tilber ham fremdeles. Strengt tatt kunne hun levert gavene tilbake, eller han kunne krevd smykkene tilbake. I stedet bruker hun Facebook til å legge ut bilder av genseren hun fikk fra "sin kjære eks". Huff...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ikke tillatt å moralisere over "fuckfriends", men du skrev tidligere at han iallfall kunne si det dersom du bare var ei slik for ham.

Nå mener du det ikke er noe galt ved å ha det sånn, og da har du på en måte kapitulert fordi du er redd for å være alene.

Hvilket ikke er helt uvanlig. Men situasjonen slet slik på deg at du valgte å starte denne tråden. Egentlig kunne du like gjerne lett etter en annen "date"... ?

Hva som kan ha gått galt for ham og eksen, er vanskelig å si. De kranglet sikkert altfor mye, Men om hva... Jeg synes som deg at all denne framvisningen av gaver fra eksen, tyder på at hun nærmest tilber ham fremdeles. Strengt tatt kunne hun levert gavene tilbake, eller han kunne krevd smykkene tilbake. I stedet bruker hun Facebook til å legge ut bilder av genseren hun fikk fra "sin kjære eks". Huff...

Han har lovet meg å ikke date andre, og har sagt at det er bare meg for han. Jeg har lovet han det samme tilbake. Og da regner jeg det som mer seriøst enn at vi er bare fuckfriends.

Men det er greit å vite en meningsmåling. Og jeg synes det er greit å se at det ikke bare er meg som føler at noe er galt i denne situasjonen. Det mener jo dere også.

Ja, eksen virker fortsatt besatt ut av han når hun poster bilder av genser hun fikk av "verdens beste eks". Hun virker også ekstremt usikker på seg selv. Poster selfie, og bilder av deler av kroppen sin tatt med mobil i speilet hele tiden. Det virker som om hun aldri blir ferdig med sin eks. Men jeg har sagt det til han: vil han tilbake til henne så må han bare si det , og gå. Men han sier at han aldri vil leve i et forhold med henne igjen.

Jeg tror at både min og deres tolkning er at han kanskje holder på med oss begge. Jeg kan ta feil, men det er så lett å tolke det slik.

Selv om meningsmålingene her inne peker på at jeg bør dumpe fyren, så må jeg si at den meningen forstår jeg. For jeg mener egentlig at jeg burde gått for lenge siden selv. Noen ganger så er jeg hektet, noen ganger har jeg fått nok av denne eksen og det at han får meg til å ikke føle meg elsket at da er jeg klar for å gå, men så klarer jeg å bli helt besatt igjen, osv.

Jeg skal tenke grundig over dette. Og jeg er enig med dere at jeg burde bare skrevet i dette siste svar fra meg i denne tråden: at jeg stikker ifra han og går videre med livet mitt. Men det svaret kan jeg ikke gi ennå, for det er så mye jeg liker med han også.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som er besatt av noe her så er det deg. Du er helt besatt av eksen hans. Det er ikke der problemer ligger, det er de manglende følelsene for deg.

Grunnen til at jeg ble opptatt av eksen, var at jeg lurte på om de egentlig var ferdig med hveandre, og hvorfor situasjonene er slik.

Men da har han sikkert mangel på følelser for meg. Og at det er det som gjør at han oppfører seg sånn som han gjør. Får bare ta det til etteretning og leve videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...