Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når eksen poster på daten sin facebookvegg


Anbefalte innlegg

... Skjønner ingenting. ...

 

Hvorfor tror du egentlig at en type som er interessert i deg kan være så "trøtt og sliten" at han ikke gidder å møte deg ei helg. Hvorfor (etter det du sier) foregår det meste av kommunikasjonen på chat eller SMS? Hvorfor blir han så urolig av å være hos deg etter å ha hatt sex at han må avgårde og hjem? Hvorfor er det alltid han som velger tid og sted for samvær?

Hvorfor ringer alle andres bjeller enn dine?

Endret av Tvillingsjel
Luft i quote
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor tror du egentlig at en type som er interessert i deg kan være så "trøtt og sliten" at han ikke gidder å møte deg ei helg. Hvorfor (etter det du sier) foregår det meste av kommunikasjonen på chat eller SMS? Hvorfor blir han så urolig av å være hos deg etter å ha hatt sex at han må avgårde og hjem? Hvorfor er det alltid han som velger tid og sted for samvær?

Hvorfor ringer alle andres bjeller enn dine?

Jeg ser det. Han har ikke møtt meg på halvannen uke, men nå sier han at han er sykemeldt og ikke helt bra, og at det er grunnen. Og at han vil være med meg når han er frisk igjen.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor han vil være med meg når han ikke er interessert? Ja, kanskje han vil ha meg som en fuckfriend, og venn.

Men jeg er interessert i å ha finne den som jeg kan være med for resten av livet. Og er klar over at jeg må se meg videre i livet.

 

Eksen poster veldig mye om dagen. I går postet hun ca 8 innlegg på facebooken hans. I dag har hun bare postet 3 forløbig. Men hvorfor kan hun ikke sende det hun poster privat, for utifra hva hun poster og kommentarer, så leser jeg tydelig at de har mye kontakt på meldinger og telefoner privat. Hvorfor må hun poste alt dette?

 

Jeg ser at han ikke er noe å ha. For han hadde ikke godtatt all denne postingen hadde han vært normal. ;)

 

 

Eksen posting er veldig ekstrem. Og jeg forstår ikke hva som er vitsen for henne med å sitte å bruke tid på å poste vennskapelig på facebookveggen til eksen sin? Det er for meg uforståelig. Han sier at dette er for vennskapet de i mellom. De er bestevenner, og ingenting mer. Noen som har hatt et slikt forhold til en eks? Det ødelegger jo for fremtidig kjærlighet. Ingen vil vel ha noe med en date å gjøre, som har en eks som poster fbveggen full, og daten tillater alt sammen.

 

Edit: dobbelpost

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden gidder du å bruke mer tid på å se hva som skjer på hans FB konto, når du skriver at du skal komme deg videre og se etter en annen livsledsager......?

 

Logg deg av Facebook for en periode, og gjør noe annet enn å "snoke" mer på hva som skjer på hans FB konto, for det har du ingen kontroll over likevel...... Ei heller noen særlig nytte av å vite, det får heller bli hans neste "flamme" sitt problem.

Er du ferdig med ham, så er du ferdig med ham, og da kan du la "snokingen" være.......

 

Det finnes faktisk et liv utenfor FB og nettet generellt også, prøv det, for det kan faktisk være ganske interessant det også ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden gidder du å bruke mer tid på å se hva som skjer på hans FB konto, når du skriver at du skal komme deg videre og se etter en annen livsledsager......?

 

Logg deg av Facebook for en periode, og gjør noe annet enn å "snoke" mer på hva som skjer på hans FB konto, for det har du ingen kontroll over likevel...... Ei heller noen særlig nytte av å vite, det får heller bli hans neste "flamme" sitt problem.

Er du ferdig med ham, så er du ferdig med ham, og da kan du la "snokingen" være.......

 

Det finnes faktisk et liv utenfor FB og nettet generellt også, prøv det, for det kan faktisk være ganske interessant det også ;)

Vet, men jeg forsøkte å stole på han, og satse på han igjen. Når jeg ikke skriver til han, og ignorerer han popper det opp meldinger fra han. Men jeg ser jo at noe er galt når han oppfører seg slik han gjør. Og at jeg må som du sier: bare drite i det hele. ;). Men på en måte så bryr jeg meg ikke om postingen til eksen lenger, for jeg har jo egentlig forstått at hun vil alltid poste slikt. ;)

 

Men men... du har rett i det du sier :)

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Eller på hytta med samboer, kone, date...

 

 

Men jeg forstår ikke hvorfor han vil være med meg når han ikke er interessert? Ja, kanskje han vil ha meg som en fuckfriend, og venn.

 

Ord som f*ckfriend og venn er i utgangspunktet basert på at det er to mer eller mindre likestilte parter. I dette tilfellet virker det som om det ikke er akkurat sånn.

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert på hytta med eksen... :nei:

Eksen bor langt unna. I går kom han på døren. Jeg hadde tenkt å se meg videre på grunn av hans useriøse oppførsel, men da dukker han alltid opp på døren....

 

Men kommer jo ingen vei med han. For han kan jo aldri snakke om kjærlighet og fremsteg i forholdet. Jeg tror at det er noe galt. Han bor langt unna eksen. Så langt at hvis han var interessert burde han ha bosatt seg nærmere henne, men det kan jo være slik som han sier at de har avtalt å være i hveandres liv for resten av livet som bestevenner. Mulig at de har avtalt å aldri finne seg nye partnere også. Har jo hørt om et par før, som gikk ifra hveandre. Hun bodde i London, og han i Norge. Men de ble enig i at de alltid skulle være bestevenner, og at de aldri skulle knytte seg opp i nye partnere. De fikk lov å treffe andre, men de lovet hveandre å ikke ha annet enn sex med dem de traff. Etter noen år så flyttet de sammen igjen.

Høres galskap ut spør dere meg, men jeg begynner å tro at denne fyren har det sånn og. Eller så dater han andre, og ser seg rundt. Jeg vet ikke. Men han viser meg ikke den kjærlighet som jeg fortjener.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Endret av Tvillingsjel
Quotepyramide
Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å se meg videre på grunn av hans useriøse oppførsel, men da dukker han alltid opp på døren....

 

Det er derfor han er såpass avslappet, for han vet at du ikke vil greie å avvise ham når han står i døra.

 

Kan ikke akkurat be om å få besøksforbud fordi han ringer på døra di, så da må du leve med situasjonen. Eller ta deg sammen. Du er jo ikke nødt til å snakke med ham eller slippe ham inn, fordi om han dukker opp på døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde tenkt å se meg videre på grunn av hans useriøse oppførsel, men da dukker han alltid opp på døren....

 

Det er derfor han er såpass avslappet, for han vet at du ikke vil greie å avvise ham når han står i døra.

 

Kan ikke akkurat be om å få besøksforbud fordi han ringer på døra di, så da må du leve med situasjonen. Eller ta deg sammen. Du er jo ikke nødt til å snakke med ham eller slippe ham inn, fordi om han dukker opp på døra.

 

Ja han er ganske avslappet virker det som. Til tider så har han ikke tid å treffe meg, og plutselig når jeg har gitt han opp og er på vei til å tenke på å gå videre, så ringer han på døren..

 

Jeg tenker at han gjerne er veldig avslappet fordi mulig så har han og eksen en avtale om at de ikke skal binde seg følelsesmessig til noen andre. Det kan se slik ut. Eksen virker ikke interessert ut i å gå videre med livet sitt. Og det kan virke som om det samme gjelder for han. De har bosatt seg langt unna hveandre, men snakker visst daglig på telefon og hun vil jo alltid være i hans familie og han i hennes- det er en enighet de har gjort seg. Så det er vel enkelte ekser som kaller seg bestevenner, noe som innebærer at de skal aldri forlate hveandre selv om de ikke kan bo sammen som et normalt forhold.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Hvorfor er du egentlig sammen med ham enda? Er du glad i ham, eller bare redd for å være alene? Har du tenkt på barna dine, og at de trenger noe stabilt? Har du gitt forholdet en deadline for når han må begynne å vise mer interesse, eller tenker du å være fortsette å se hva som skjer?

 

Som så mange andre i tråden her sier, høres det ut som du må bare droppe fyren. Tenk litt nå. Dersom du fortsetter, vil det bli vanskeligere og vanskeligere for deg å avslutte. Jeg hadde en venninne i et veldig ustabilt forhold, og de var sammen i 2 år før hun klarte å gjøre det slutt, hvorav over ett år var bare elendighet for henne. Jo lenger hun ble, desto vanskeligere ble det. Og først etter at hun gjorde det slutt, innså hun hvor skadet hun var blitt av det. Ikke utsett deg selv for samme elendigheten. Riv deg løs før det er for sent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er du egentlig sammen med ham enda? Er du glad i ham, eller bare redd for å være alene? Har du tenkt på barna dine, og at de trenger noe stabilt? Har du gitt forholdet en deadline for når han må begynne å vise mer interesse, eller tenker du å være fortsette å se hva som skjer?

 

Som så mange andre i tråden her sier, høres det ut som du må bare droppe fyren. Tenk litt nå. Dersom du fortsetter, vil det bli vanskeligere og vanskeligere for deg å avslutte. Jeg hadde en venninne i et veldig ustabilt forhold, og de var sammen i 2 år før hun klarte å gjøre det slutt, hvorav over ett år var bare elendighet for henne. Jo lenger hun ble, desto vanskeligere ble det. Og først etter at hun gjorde det slutt, innså hun hvor skadet hun var blitt av det. Ikke utsett deg selv for samme elendigheten. Riv deg løs før det er for sent.

Vet. Det er bare å komme seg bort fra dette. Jeg ser ikke for meg at han i det hele tatt er ute etter et seriøst forhold slik som han driver på.

 

Nå i kveld så postet eksen nok et innlegg på facebooken hans. Så når jeg går inn på hans facebookvegg, så har eksen postet alle innleggene på siden hans omtrent. Han har postet ett, mens hun har postet hele siden full. Er dette normalt???? Det er jo BARE facebook. Men det sier nok for meg. Jeg får jo bekreftet at kontakten deres er ekstrem offentlig og stor, og at hvis jeg begynner å poste innlegg på siden hans også så hadde det sett helt sykt ut. Men såpass verdighet har jeg: det gjør jeg ikke!.

 

Jeg tror faktisk at selv om han velger å bo langt unna eksen, så må de ha et avstandsforhold på en måte. De kaller seg familie forever, bestevenn-ekser, og bestevenner. Hva han gjorde på datemarkedet? Ha seg sex og vennskap , men ikke seriøst forhold muligens. For han sa allerede før vi møttes at jeg måtte akseptere at eksen alltid ville være en del av livet han. Men jeg trodde ikke at det var så ille.

 

Ja, jeg ser at jeg må drite i han. Prøver å trekke meg unna, og stoppe håpet mitt på at han skal ha følelser for meg for det kan han jo overhodet ikke ha slik som han driver på.

 

 

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Hvorfor er du egentlig sammen med ham enda? Er du glad i ham, eller bare redd for å være alene? Har du tenkt på barna dine, og at de trenger noe stabilt? Har du gitt forholdet en deadline for når han må begynne å vise mer interesse, eller tenker du å være fortsette å se hva som skjer?

 

Som så mange andre i tråden her sier, høres det ut som du må bare droppe fyren. Tenk litt nå. Dersom du fortsetter, vil det bli vanskeligere og vanskeligere for deg å avslutte. Jeg hadde en venninne i et veldig ustabilt forhold, og de var sammen i 2 år før hun klarte å gjøre det slutt, hvorav over ett år var bare elendighet for henne. Jo lenger hun ble, desto vanskeligere ble det. Og først etter at hun gjorde det slutt, innså hun hvor skadet hun var blitt av det. Ikke utsett deg selv for samme elendigheten. Riv deg løs før det er for sent.

Er enig med deg at dette er det siste jeg trenger. Jeg trenger noe stabilt og jeg trenger en som kan si følelsesmessige ting til meg. Det gjør ikke han. Jeg er sikker på at de ordene gir han og eksen hveandre, men til meg så gir han meg kun ord som: gå ut å spise, kino, gå tur, musikk, film, og knulle. Men ordene: du er den beste damen jeg har møtt i mitt liv, Jeg elsker den du er, Du er vakker, og alt det, - foregikk bare i startfasen fra hans side. Han sier aldri noen oppmuntrende komplimenter til meg. Så jeg prøver å løsrive meg.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

 

For han sa allerede før vi møttes at jeg måtte akseptere at eksen alltid ville være en del av livet han. Men jeg trodde ikke at det var så ille.

 

Var ganske redelig av ham å gi beskjed om det, samtidig som det nok er urealistisk å finne ei normal dame som vil ha det slik i lengden.

 

Hvis det skal lykkes, må han finne seg ei dame som ikke er på Facebook. Kanskje du kunne sluttet å bruke Facebook? Men nå er du jo en person som bruker Facebook, og trolig har mange grunner for å gjøre det.

 

Det er også et alarmsignal at han ikke sier at du betyr mest i verden for ham. Så da spørs det bare om du greier å si til ham at han ikke får komme til deg mer, og at du greier å følge det opp. Mener ikke å tvinge noen til å slå opp, men du vil fort bruke mange år på denne personen dersom du ikke greier å avvise ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For han sa allerede før vi møttes at jeg måtte akseptere at eksen alltid ville være en del av livet han. Men jeg trodde ikke at det var så ille.

 

Var ganske redelig av ham å gi beskjed om det, samtidig som det nok er urealistisk å finne ei normal dame som vil ha det slik i lengden.

 

Hvis det skal lykkes, må han finne seg ei dame som ikke er på Facebook. Kanskje du kunne sluttet å bruke Facebook? Men nå er du jo en person som bruker Facebook, og trolig har mange grunner for å gjøre det.

 

Det er også et alarmsignal at han ikke sier at du betyr mest i verden for ham. Så da spørs det bare om du greier å si til ham at han ikke får komme til deg mer, og at du greier å følge det opp. Mener ikke å tvinge noen til å slå opp, men du vil fort bruke mange år på denne personen dersom du ikke greier å avvise ham.

 

Ja han advarte jo meg før jeg møtte han, at den damen som skulle bli kjent med han må godta at eksen er svært viktig i hans liv og at han aldri i verden vil miste henne, og det må hun akseptere for å date han. Det var rederlig sagt. Men jeg hadde ikke forventet at det var så ille som det er. Jeg hadde jo forventet at når han søkte kjærligheten så ville eksen være litt mer usynlig i hans liv. Men hun er fullstendig synlig. Hun utgjør jo hele facebooken hans. Går jeg inn på hans facebook, popper eksen opp med en gang. Alt han gjør, blir kommentert av eksen. Og de fleste innlegg som legges ut er fra eksen.

 

Han har en offentlig vegg på facebook, så de fleste ser jo at det er en dame som deltar aktiv i hans liv. Eksen har det samme, med bilder av han på, og ord der det står: verdens mest fantastiske eks og bestevenn osv. Vil han ha seg dame så sliter han. Hvis jeg tenker at jeg kom inn som ny venn med han på facebook, og var hans nye date,, så ville jeg ha reagert på eksen med en gang. Og det er noe de aller fleste mennesker ville gjort.

Men det virker ikke ut som om han ønsker å finne seg en dame.

 

Eksen vet liksom om meg... men jeg tviler på det. For hvis jeg visste at en eks av meg hadde sex og traff regelmessig en annen dame, så hadde jeg aldri postet facebooken hans full av innlegg. Mulig så lyver han til henne, og sier at han elsker henne og at han ikke ser etter en ny dame i det hele tatt.Hun virker kun opptatt av han, og det virker ikke til at hun tenker på å finne seg en ny mann i livet tiltross for at hun er barnløs og den biologiske klokken tikker.

Jeg kan fundere meg grønn på den situasjonen. Men det jeg bør gjøre er som du sier: alarmsignal at han ikke forteller meg komplimenter osv. Så hva har jeg å tjene på å bli? Ingenting.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Det vanskelige i en slik situasjon er de sårbare følelsene jeg føler med å oppleve å se henne rett foran nesa mi, gå foran meg. Det er sårt! Og det er sårt å sitte igjen med alle de følelsene. Dere hadde nok følt opplevelsen ubehagelig dere også hvis dere hadde rotet dere opp i noe sånnt? Det er vel normalt å føle det sånn.

 

Får bare løsrive meg fra situasjonen. Trekke meg unna. Han burde forstå at dette er ubehagelig for mitt vedkommende. De fleste forstår vel det, så han bør derfor forstå hvorfor jeg trekker meg unna.



Anonymous poster hash: 50db1...a0f
Lenke til kommentar

Slett han fra FB og gå videre. Du gjentar jo i det uendelige at du må løsrive deg, men nileser FB profilen hans.

Så at alle innleggene fra eksen er nå fjernet på hans facebookside. Jeg klarte ikke å la være. I går sa jeg til han at jeg lurte på om eksen var på besøk hos han siden hun deler så mange innlegg på hans side. ;). Han skrev at det var hun ikke. Jeg skrev: ja da missforsto jeg, for jeg trodde nesten hun var det siden hun skrev så mye. Etter dette så forsvant innleggene.

 

Jeg har forklart dette før, men denne gangen så spurte han meg om vi kunne finne på noe lørdagen, men da sa jeg nei det kunne jeg ikke. Og plutselig var alle innleggene borte....

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

 

 

Og plutselig var alle innleggene borte....

 

Det virker positivt. Men vil fortsatt være irriterende dersom han fortsetter å skrive meldinger med eks under stevnemøtene med deg. Stevnemøter som i tillegg er sjeldne.

 

Enig med deg i at dette oppfatter jeg som et positivt tegn. Jeg vet ikke hvem som har fjernet innleggene, om det er eksen som forsto at hun hadde overmarkert seg litt på siden hans, eller om det er han selv som forsto at dette ble litt for voldsomt og fjernet, eller om det var begge to som ble enig i at dette ble for dumt.

 

Mange kan si : vrak han! move on! osv. Jeg har funnet ut at det beste er å bare ta det som et slags vennskap, og se hva som skjer videre. Overhodet ikke forvente noe. Jeg har vært så mye sammen med han siden i sommer. Men må ærlig talt si at jeg vet lite om jeg skal kutte det ut eller ikke. Derfor prøver jeg å tenke på han som en "venn" og ikke mer.

 

Eksen virker lite faretruende ut fysisk. For hun bor så langt unna. Men jeg tenker jo at de to kan ha følelser for hveandre ennå. Forstår noe av det: jeg er glad i min eks, og ønsker han bra, for han er pappa til mine barn. Men vi har ikke den kontakten de har. Jeg hadde nok pratet mer med eksen hvis eksen hadde ønske om det. Det kunne jeg ha gjort selv om jeg var ferdig med eksen, av grunn: jeg vil alltid bry meg om han. Kan jo være sånn de har hatt det og. Men det lager jo mye styr hvis man skal videre. Det var ihvertfall smart å få vekk alt hun hadde postet.

 

Hvordan ville du forholdt deg til dette frankline? Ville du ha holdt han som en venn i tankene, og ikke forventet noe mer, og tatt alt som det kom? Kan det være en smart ide?

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...