Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når eksen poster på daten sin facebookvegg


Anbefalte innlegg

På en måte så føler du at han bryr seg om deg? Når dere har datet så lenge, så skal du være veldig sikker på at det er gjensidige følelser. Ikke bare noe kanskje. Du føler også at eksen betyr mer for han enn det du gjør, og på et halvt år har han enda ikke sagt at du kommer før eksen. Du må ikke være så redd for å være alene at du nedverdiger deg selv så til de grader. Det er ikke meningen å være krass, jeg får veldig vondt av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en måte så føler du at han bryr seg om deg? Når dere har datet så lenge, så skal du være veldig sikker på at det er gjensidige følelser. Ikke bare noe kanskje. Du føler også at eksen betyr mer for han enn det du gjør, og på et halvt år har han enda ikke sagt at du kommer før eksen. Du må ikke være så redd for å være alene at du nedverdiger deg selv så til de grader. Det er ikke meningen å være krass, jeg får veldig vondt av deg.

Jeg er helt enig med deg i det. Det er det som er det største problemet. Etter et halvt år med regelmessige treff, så vet jeg ikke om hvor jeg står, og om han egentlig har gjensidige følelser for meg.

 

Jeg er kanskje litt lite åpen selv, men jeg tror at han vet hvor han har meg. Han har isåfall sagt at han forstår at jeg har følelser. Men han er veldig vanskelig å prate om følelser med, på grunn av hans måte å være på.

Vet ikke hvorfor han er tung å prate med når det gjelder følelser, men han virker til å ville unnvike slike temaer.

 

Eneste jeg tror jeg kan gjøre nå er å begynne å trekke meg tilbake dersom han ikke gjør en endring.

 

Men kan det være at han har veldig problemer med å være følelsesmessig åpen? Eller ville dere ha mistenkt som jeg gjør, at han ikke er følelsesmessig åpen på grunn av andre omstendigheter som eksen?

 

Jeg håper på at han gjør en endring, og viser at han setter pris på meg. Hvis ikke så må jeg nødt å gå.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Etter flere mnd så burde være ganske så klart om det er følelser der eller ikke, fra dere begge. Men det er jo ikke enkelt å utvikle følelser til det fulle, når minst en av partene ikke er 100% tilstede i dette forholdet her.

Som jeg har nevnt tidligere, så hadde ikke jeg funnet meg i og bli behandlet på denne måten her, men nå er det jo ikke meg det dreier seg om.....

 

Jeg synes du bruker altfor mye tid og krefter på å "forsvare" han, og skrive om hvor lenge de har vært sammen, hvor mye de betyr for hverandre etc., og det hjelper vel ikke deg og dette forholdet her så mye vel...?

Så om du ikke skal bo sammen med både han og hans eks, så bør du snarest snu dette til at de er historie, og nå er det din og hans fremtid dette handler om. Da må du øverst på "rangstigen", for en eks er en eks (og i mine øyne ferdig med det, såfremt det ikke er barn som gjør at en fremdeles må ha en viss kontakt). Og om han ikke plasserer deg øverst, og gir deg den plassen du bør ha i et godt forhold, så er det vel egentlig ikke så mye mer å satse på. Når han i tillegg i klar tekst forteller at eksen betyr mest, så er jo egentlig det "nådestøtet" i dette forholdet spør du meg....

 

Ser ut til at du legger mye mer i dette forholdet enn han, og den tiden du ikke bruker på forholdet, bruker du jo på å forsvare ham og deres tidligere forhold. Det er vel ikke akkurat hva jeg hadde funnet meg i, for å si det på en meget pen måte.

 

En helt annen ting, hvordan er han mot deg og dine barn da?

Ikke at han skal være "stefar" fra første stund, det er ikke det jeg tenker på. Men hvordan han behandler deg i deres påsyn, for det merker barna fort (om de ikke er altfor små da).

Barn legger også merke til om ikke alt er som det skal være, og det er det jo tydeligvis ikke, for ellers så hadde du sikkert ikke startet denne tråden her. Da tenker jeg på at det kan jo være vanskelig å være glad og lykkelig sammen med barna, når du hele tiden har dette her å tenke på i tillegg.

Da bør jo også spørsmålet komme til deg, er det verdt det, det å bli behandlet slik mener jeg?

 

Håper du finner ut av det tilslutt, og faktisk innser at du må behandles på en helt annen måte om dette skal være noe å bygge et forhold videre på.

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men kan det være at han har veldig problemer med å være følelsesmessig åpen?

 

Finnes jo menn som er veldig tause, før de etter 10-15 års ekteskap lærer at de kan være mer åpne. Problemet er jo at din type ikke har noen som helst problemer med å snakke om følelser for eksen. Det er visst bare overfor deg at han i tilfelle har vansker med å snakke om følelser. Når han da ikke prøver å behandle deg som sin "prinsesse" i begynnelsen av forholdet, hvordan kommer det da til å bli senere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter flere mnd så burde være ganske så klart om det er følelser der eller ikke, fra dere begge. Men det er jo ikke enkelt å utvikle følelser til det fulle, når minst en av partene ikke er 100% tilstede i dette forholdet her.

Som jeg har nevnt tidligere, så hadde ikke jeg funnet meg i og bli behandlet på denne måten her, men nå er det jo ikke meg det dreier seg om.....

 

Jeg synes du bruker altfor mye tid og krefter på å "forsvare" han, og skrive om hvor lenge de har vært sammen, hvor mye de betyr for hverandre etc., og det hjelper vel ikke deg og dette forholdet her så mye vel...?

Så om du ikke skal bo sammen med både han og hans eks, så bør du snarest snu dette til at de er historie, og nå er det din og hans fremtid dette handler om. Da må du øverst på "rangstigen", for en eks er en eks (og i mine øyne ferdig med det, såfremt det ikke er barn som gjør at en fremdeles må ha en viss kontakt). Og om han ikke plasserer deg øverst, og gir deg den plassen du bør ha i et godt forhold, så er det vel egentlig ikke så mye mer å satse på. Når han i tillegg i klar tekst forteller at eksen betyr mest, så er jo egentlig det "nådestøtet" i dette forholdet spør du meg....

 

Ser ut til at du legger mye mer i dette forholdet enn han, og den tiden du ikke bruker på forholdet, bruker du jo på å forsvare ham og deres tidligere forhold. Det er vel ikke akkurat hva jeg hadde funnet meg i, for å si det på en meget pen måte.

 

En helt annen ting, hvordan er han mot deg og dine barn da?

Ikke at han skal være "stefar" fra første stund, det er ikke det jeg tenker på. Men hvordan han behandler deg i deres påsyn, for det merker barna fort (om de ikke er altfor små da).

Barn legger også merke til om ikke alt er som det skal være, og det er det jo tydeligvis ikke, for ellers så hadde du sikkert ikke startet denne tråden her. Da tenker jeg på at det kan jo være vanskelig å være glad og lykkelig sammen med barna, når du hele tiden har dette her å tenke på i tillegg.

Da bør jo også spørsmålet komme til deg, er det verdt det, det å bli behandlet slik mener jeg?

 

Håper du finner ut av det tilslutt, og faktisk innser at du må behandles på en helt annen måte om dette skal være noe å bygge et forhold videre på.

Han virker jo alt for uinteressert i måten han er på. Vi har tross alt tilbragt mye tid sammen i over 6 måneder.

 

Jeg føler at jeg har vanskelig for å si alt og gi alt av meg selv følelsesmessig, på grunn av måten han reagerer på når jeg prøver å gi av meg selv. Han virker til å ønske å styre det hele, og blir det sllik at jeg snakker om noe følelsesmessig, så virker han til å prøve å vri seg unna det, og da blir det til at det blir vanskelig å diskutere fremtid, og forhold med han.

 

Vi lovet hveandre, og ikke date andre. Men ellers forstår jeg ikke hvor jeg har det hele hen.

 

Jeg foreslo å møtes søndagen forrige helg, men da sa han at han var for trøtt. Dette har skjedd mange ganger. Og jeg har spurt han om han var uinteressert, og da har han fortalt at han er interessert, og at det er andre grunner til at han er litt treg i kontakten av og til.

Jeg foreslo igjen å møtes nå i helgen, for nå har jeg ikke sett han på en uke, men han viser ingen interesse for det forløbig. Så nå gidder jeg ikke å mase på han lenger.

 

Jeg er litt skuffet over at han har møtt meg så mye, og at vi har holdt på som kjærester gjør i så lang tid, og allikevel så virker det til at han egentlig gir faen.

 

Jeg vet ikke om det er noe med eksen som gjør denne merkelige oppførselen, men tenker jo på det. Kanskje de prøver å finne sammen igjen... Vet ikke. Men han oppfører seg ganske merkelig.

 

Barna har ikke truffet på han. For han ønsker ikke å treffe på barna nå. Han synes det ville bli litt feil. Jeg har heller ikke truffet noen venner av han. Og jeg føler at jeg blir behandlet som om jeg bare er en venn, pluss fuckfriend.

 

Ville dere ha sagt noe til han. Sagt at dette gidder jeg ikke mer, og sagt rett ut hva jeg føler om denne situasjonen? Eller ville dere bare blitt stille, og sett om han kontakter meg, og hvis han gjør så svarer jeg kun hvis han virker til å bry seg? . Hvordan ville dere løst dette? Det virker jo ut som om han gir faen. Og jeg mistenker at han allerede vurderer å dumpe meg, for han har jo ikke lagt opp til å møtes på en uke nå.

 

Jeg vet: ingen fortjener å bli behandlet slik. Men jeg har tenkt over grunner til at han kan være slik: sjenanse, problemer av et eller annen slag, eksen, eller at jeg ikke er bra nok...

 

Men jeg har opplevd å ha datet en lignende type før, og så dumpet jeg han, og da forsøkte han å komme tilbake, men da sa jeg hva jeg følte, og han sa at han var forelsket i meg, men at han hadde depresjoner som gjorde at han oppførte seg veldig merkelig. Nei huff... mye merkelige menn der ute...

 

 

Men kan det være at han har veldig problemer med å være følelsesmessig åpen?

 

Finnes jo menn som er veldig tause, før de etter 10-15 års ekteskap lærer at de kan være mer åpne. Problemet er jo at din type ikke har noen som helst problemer med å snakke om følelser for eksen. Det er visst bare overfor deg at han i tilfelle har vansker med å snakke om følelser. Når han da ikke prøver å behandle deg som sin "prinsesse" i begynnelsen av forholdet, hvordan kommer det da til å bli senere?

Ja, jeg vet ikke helt om han har problemer ovenfor eksen også. Det kan jo være at det var derfor det ble slutt mellom de.

 

Han sier at hun er hans bestevenninne, og at de fortsatt er veldig glad i hveandre, og kan snakke sammen om alt mulig. Ja så det kan jo virke til at han er mer åpen med henne, men jeg har spurt hva som var grunnen til at det ble slutt. Da fortalte han at et var det at de ikke fungerte sammen som par, men fungerer sammen som venner. Jeg vet ikke. Har en venninne som forlot samboeren sin fordi han hadde problemer med å si og vise følelser. Men han ville ikke at hun skulle forlate han. Men han var bare litt innelukket av seg.

 

Jeg har spurt han som jeg er med, om han er uleselig anngående følelser. Han sier selv at han er en av de mest leselige som fins på jorden. Okey... haha... for meg er han ikke leselig i det hele tatt. Jeg forstår han ikke. Har spurt om han ønsket at jeg skulle gå min vei, men nei det ville han ikke. Merkelig.

 

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Ville dere ha sagt noe til han. Sagt at dette gidder jeg ikke mer, og sagt rett ut hva jeg føler om denne situasjonen? Eller ville dere bare blitt stille, og sett om han kontakter meg, og hvis han gjør så svarer jeg kun hvis han virker til å bry seg? .

 

Det er vanskelig å velge mellom de to løsningene. Å forholde seg taus er nok det mest elegante, men hvis man er skikkelig forelsket i noen har det vel lett for å gå over i den første løsningen, og framstå som desperasjon/sinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ville dere ha sagt noe til han. Sagt at dette gidder jeg ikke mer, og sagt rett ut hva jeg føler om denne situasjonen? Eller ville dere bare blitt stille, og sett om han kontakter meg, og hvis han gjør så svarer jeg kun hvis han virker til å bry seg? .

 

Det er vanskelig å velge mellom de to løsningene. Å forholde seg taus er nok det mest elegante, men hvis man er skikkelig forelsket i noen har det vel lett for å gå over i den første løsningen, og framstå som desperasjon/sinne

Jeg har opplevd flere sårelser før.

 

Og det jeg har merket er at det er ikke lurt å fortelle om sine følelser alltid. Eller det kan være ganske feil å si til en som oppfører seg som om han er uinteressert at jeg føler han ikke er nok interessert, hva føler du, for jeg føler så mye for deg..osv... Da risikerer man å få høre ting som sitter lenge i sjelen... Husker jeg sa det til en type tidligere, og da skrev han tilbake: Jeg føler nok desverre ikke det for deg. Du er ikke min type dame. Beklager å måtte såre deg, Håper du finner deg en mann som liker den du er. Lykke til videre!. Den er tung å få etter å ha vært lenge og mye sammen. Derfor så velger jeg heller å prøve å ta den stille løsning. Altså gjerne bare stikke i stilhet for jeg lukter jo at noe virker ut til å være galt. Også får han etterlyse meg. Men det er vanskelig å klare det, for jeg er jo allerede gjort meg veldig avhengig av å ha han i livet mitt, men det er det jeg må gjøre hvis jeg skal ut av situasjonen. Det som kan skje er at han reagerer over at jeg ikke skriver til han, og at jeg ikke er tilstede mer, og da kan det være at han kan åpner seg bedre til meg og kan si hva som er problemet på en bedre måte. Jeg vet ikke. Dette er ikke lett.

 

Det som er kjedelig er at jeg vil sitte å vente på han, hvis jeg er stille. Jeg kommer sikkert til å sitte å vente og håpe på at han reagerer på stillheten, og at han viser mer interesse. Har opplevd før at en jeg datet viste null interesse for meg så og si, for så å reagere da jeg ble stille, og da kom det frem at han hadde følelser men at visse andre problemer gjorde han tilbaketrukken.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke klart å tie stille med dette, for det vil jo gå ut over meg selv også.

Stillheten gjør kanskje at han savner kontakten i en periode, men så går det som regel tilbake til det samme mønsteret igjen, og du er akkurat like langt.....

 

Det å fortelle noen på den måten at en har mange følelser, og ikke få noe tilbake gjør selvfølgelig vondt. Men det er da ingen grunn til at en skal fortsette å finne seg i det, ikke la dem ha muligheten til å få det siste ordet (som du skriver i #53). Ta styringen over dette selv, for det finnes kun en person som "lider" i et slikt forhold, og det er deg.

 

Typen din har jo styrt dette akkurat dit han vil, ønsker å være venn med eksen, og det får han. Ønsker å være sammen med deg når det passer for han, både som venn, kjæreste og fuck-friend (som du selv kaller det), han kan jo ikke bedre ha det. Han får absolutt alt han ønsker seg, uten noen forpliktelser i det hele tatt, så hvorfor skal han ønske å forandre på det?

 

Om du evt. vurderer å gjøre det slutt, eller fortelle det slik du gjorde i innlegg #53, så gir du jo fra deg styringen. Om du ikke godtar dette, så må du jo si det. Som f.eks. enten så satser vi på dette forholdet begge to, ellers så er det slutt nå (her vet du sikkert selv hva som vil fungere best). Men om du legger dette i deres hender slik du skrev i innlegg #53, så blir du jo selv en "skyteskive" for hva de måtte mene om dette. Den muligheten bør du jo ikke gi dem, ta kontrollen selv. Kommer du ingen vei med forholdet (ser jo ikke slik ut nå), så avslutt det selv, i stedet for å få en "masse greier" rett i fleisen som bare vil såre deg enda mer.

 

Er det frykten for å bli såret igjen, som gjør at du finner deg i dette uten å reagere mer enn det du gjør?

Eller er det for at du ikke vil bli alene?

 

I begge tilfeller så er du vel egentlig der allerede, uansett hvordan en vrir og vender på det. For det er jo enten på hans premisser, eller så er det ingenting som fungerer eller er interessant for ham.

Jeg synes rett og slett at du ikke skal finne deg i å bli "utnyttet" noe mer nå, du gir han jo alle muligheter til å styre dette slik han vil, og det gjør han jo også. Hvorfor skal han forandre på noe som tydeligvis i hans øyne fungerer helt utmerket. Tenk litt over det

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke klart å tie stille med dette, for det vil jo gå ut over meg selv også.

Stillheten gjør kanskje at han savner kontakten i en periode, men så går det som regel tilbake til det samme mønsteret igjen, og du er akkurat like langt.....

 

Det å fortelle noen på den måten at en har mange følelser, og ikke få noe tilbake gjør selvfølgelig vondt. Men det er da ingen grunn til at en skal fortsette å finne seg i det, ikke la dem ha muligheten til å få det siste ordet (som du skriver i #53). Ta styringen over dette selv, for det finnes kun en person som "lider" i et slikt forhold, og det er deg.

 

Typen din har jo styrt dette akkurat dit han vil, ønsker å være venn med eksen, og det får han. Ønsker å være sammen med deg når det passer for han, både som venn, kjæreste og fuck-friend (som du selv kaller det), han kan jo ikke bedre ha det. Han får absolutt alt han ønsker seg, uten noen forpliktelser i det hele tatt, så hvorfor skal han ønske å forandre på det?

 

Om du evt. vurderer å gjøre det slutt, eller fortelle det slik du gjorde i innlegg #53, så gir du jo fra deg styringen. Om du ikke godtar dette, så må du jo si det. Som f.eks. enten så satser vi på dette forholdet begge to, ellers så er det slutt nå (her vet du sikkert selv hva som vil fungere best). Men om du legger dette i deres hender slik du skrev i innlegg #53, så blir du jo selv en "skyteskive" for hva de måtte mene om dette. Den muligheten bør du jo ikke gi dem, ta kontrollen selv. Kommer du ingen vei med forholdet (ser jo ikke slik ut nå), så avslutt det selv, i stedet for å få en "masse greier" rett i fleisen som bare vil såre deg enda mer.

 

Er det frykten for å bli såret igjen, som gjør at du finner deg i dette uten å reagere mer enn det du gjør?

Eller er det for at du ikke vil bli alene?

 

I begge tilfeller så er du vel egentlig der allerede, uansett hvordan en vrir og vender på det. For det er jo enten på hans premisser, eller så er det ingenting som fungerer eller er interessant for ham.

Jeg synes rett og slett at du ikke skal finne deg i å bli "utnyttet" noe mer nå, du gir han jo alle muligheter til å styre dette slik han vil, og det gjør han jo også. Hvorfor skal han forandre på noe som tydeligvis i hans øyne fungerer helt utmerket. Tenk litt over det

 

Jeg tror at han allerede har tenkt å dumpe meg. For jeg har ikke sett han på en uke nå. Jeg spurte om å treffes en dag for noen dager siden men da kunne han ikke. Han var trøtt skrev han.Skrev at hvis han ville treffes i helgen så måtte han gi beskjed. Han overså spørsmålet og skrev om andre ting. Så jeg føler at dette er tegn på at signalene hele veien var rett og at han gir faen

 

Når han nå igjen mulig tar kontakt så vurderer jeg å enten si hva jeg ikke godtar eller være kort og likegyldig og bare la dette dø ut av seg selv for det gjør det nok hvis han er uinteressert.

 

Jepp kjipt å ha datet og gitt mye av meg selv til en som oppfører seg slik.

 

Synes at det er dårlig gjort av han og at han rett og slett ikke er så fantastisk i mine øyne. Eksen skriver jo at han er helt fantastisk. Men nei dette er merkelig.

 

Den beste vennen man skal ha er den man er i forhold med.

 

Enig. Vurderer å bare slette han fra Facebook og. For jeg er skuffet over oppførselen hans. Men jeg avventer litt til. Men det er sant det folk sier. Han styrer jo hele situasjonen....

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Jeg tror at han allerede har tenkt å dumpe meg. For jeg har ikke sett han på en uke nå. Jeg spurte om å treffes en dag for noen dager siden men da kunne han ikke. Han var trøtt skrev han.Skrev at hvis han ville treffes i helgen så måtte han gi beskjed. Han overså spørsmålet og skrev om andre ting. Så jeg føler at dette er tegn på at signalene hele veien var rett og at han gir faen

 

Når han nå igjen mulig tar kontakt så vurderer jeg å enten si hva jeg ikke godtar eller være kort og likegyldig og bare la dette dø ut av seg selv for det gjør det nok hvis han er uinteressert.

 

Jepp kjipt å ha datet og gitt mye av meg selv til en som oppfører seg slik.

 

Synes at det er dårlig gjort av han og at han rett og slett ikke er så fantastisk i mine øyne. Eksen skriver jo at han er helt fantastisk. Men nei dette er merkelig.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

 

Fantastisk er nok et av de siste ordene jeg tenker på, etter din beskrivelse og omtale av ham.

Derfor blir jeg så forundret over at du lar han styre alt sammen, når du er skuffet over at han oppfører seg slik som han gjør.....?

Det finnes jo som jeg nevnte i forrige innlegg, ikke en grunn i verden (i hans øyne) til å forandre på noe som helst. Eksen er hans beste venn, og deg får han være sammen med på alle måter når han ønsker det.

 

Om du tror at han vurderer å gjøre det slutt, og du egentlig ikke har mer å gi i dette forholdet, så ta den avgjørelsen selv. Ikke la han få gjøre det slutt, og gi deg enda en skuffelse som vil såre deg enda mer.

Om du ikke vil mer, så gjør det slutt selv.

Fortell ham rett ut at han ikke er så fantastisk, og at dette her gidder du ikke å bruke mer tid og krefter på. Så går du ut av dette forholdet selv, med hevet hode. Og det ser det ut til at du trenger, noe som gir deg styrke og kontroll, for at denne behandlingen finner du deg ikke i lenger.

 

Jeg mener ikke på noen som helst måte å styre hva du skal gjøre, men jeg leser litt mellom linjene at du egenltig ikke har det store håpet lenger og frykter at han kommer til å avslutte det hele (om jeg forstår deg rett?).

Den "muligheten" hadde jeg ikke gitt ham hadde jeg vært deg, forsøk å ta kontrollen over dette selv og si det du egentlig mener om det hele, og forlat heller alt sammen med hevet hode.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror at han allerede har tenkt å dumpe meg. For jeg har ikke sett han på en uke nå. Jeg spurte om å treffes en dag for noen dager siden men da kunne han ikke. Han var trøtt skrev han.Skrev at hvis han ville treffes i helgen så måtte han gi beskjed. Han overså spørsmålet og skrev om andre ting. Så jeg føler at dette er tegn på at signalene hele veien var rett og at han gir faen

 

Når han nå igjen mulig tar kontakt så vurderer jeg å enten si hva jeg ikke godtar eller være kort og likegyldig og bare la dette dø ut av seg selv for det gjør det nok hvis han er uinteressert.

 

Jepp kjipt å ha datet og gitt mye av meg selv til en som oppfører seg slik.

 

Synes at det er dårlig gjort av han og at han rett og slett ikke er så fantastisk i mine øyne. Eksen skriver jo at han er helt fantastisk. Men nei dette er merkelig.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

 

Fantastisk er nok et av de siste ordene jeg tenker på, etter din beskrivelse og omtale av ham.

Derfor blir jeg så forundret over at du lar han styre alt sammen, når du er skuffet over at han oppfører seg slik som han gjør.....?

Det finnes jo som jeg nevnte i forrige innlegg, ikke en grunn i verden (i hans øyne) til å forandre på noe som helst. Eksen er hans beste venn, og deg får han være sammen med på alle måter når han ønsker det.

 

Om du tror at han vurderer å gjøre det slutt, og du egentlig ikke har mer å gi i dette forholdet, så ta den avgjørelsen selv. Ikke la han få gjøre det slutt, og gi deg enda en skuffelse som vil såre deg enda mer.

Om du ikke vil mer, så gjør det slutt selv.

Fortell ham rett ut at han ikke er så fantastisk, og at dette her gidder du ikke å bruke mer tid og krefter på. Så går du ut av dette forholdet selv, med hevet hode. Og det ser det ut til at du trenger, noe som gir deg styrke og kontroll, for at denne behandlingen finner du deg ikke i lenger.

 

Jeg mener ikke på noen som helst måte å styre hva du skal gjøre, men jeg leser litt mellom linjene at du egenltig ikke har det store håpet lenger og frykter at han kommer til å avslutte det hele (om jeg forstår deg rett?).

Den "muligheten" hadde jeg ikke gitt ham hadde jeg vært deg, forsøk å ta kontrollen over dette selv og si det du egentlig mener om det hele, og forlat heller alt sammen med hevet hode.

 

Han kom innom en tur, og jeg pratet med han i kveld, og det virker ikke som om han har tenkt å satse på eksen i det hele tatt. Det virker ut som om det er helt over og forbi. Men jeg regner med at han har kontakt med eksen, men på meg så virker det ut som om at å finne tilbake til henne er helt utelukket. Men jeg regner med at de har som han har sagt: evig spesiell kontakt uten forhold i sikte.

 

Ja, jeg merket at jeg blir og oppfører meg bare mer og mer usikkert, på grunn av situasjonen.

 

Det er rart hvor opphengt man kan bli i en person som man egentlig burde ha kastet.

 

Vet ikke helt om jeg bør løsrive meg fra dette, eller finne nærmere ut. Han er jo der hele tiden men jeg blir bare usikker på grunn av måten han er på.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Det står vel tidligere at eksen kom innom hos foreldrene hans på julafta "for å si hei". Hun har sikkert et godt forhold til foreldrene hans, til vennene hans. Og til ham. Hvorfor har hun ikke gitt tilbake gavene fra ham? Eller hvorfor har han ikke krevd dem tilbake?

Selv om han har en viss interesse for deg, kan denne dominerende eksen bli et stadig diskusjonstema. Det er allerede henne dere bruker mye tid på å snakke om.

Lenke til kommentar

Handling foran ord. Har han sagt ifra til eksen om at hun skal slutte å poste på veggen hans? Har han sagt at han vil at dere skal bli noe mer enn bare å date? Har han fortalt eksen, eller noen som helst, om deg? Hvis ikke, så har du ikke noe mer med han å gjøre. Avslutt det og kom deg videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det står vel tidligere at eksen kom innom hos foreldrene hans på julafta "for å si hei". Hun har sikkert et godt forhold til foreldrene hans, til vennene hans. Og til ham. Hvorfor har hun ikke gitt tilbake gavene fra ham? Eller hvorfor har han ikke krevd dem tilbake?

Selv om han har en viss interesse for deg, kan denne dominerende eksen bli et stadig diskusjonstema. Det er allerede henne dere bruker mye tid på å snakke om.

Jeg forstår ikke så mye ut av den situasjonen, men jeg må tenke etter på hvordan jeg selv opplever mitt forhold til han. Og det tilsier at jeg ikke vet hvor jeg står hen. Jeg er veldig usikker. Jeg vet ikke hva han egentlig vil.

 

Normalt sett så vil jeg tro at når folk satser på et forhold sammen, så går forholdet fremover, og begge føler seg tryggere. Vi har kun overnattet hos hveandre 3 ganger. Vi har sex sammen, men aldri overnatting inkludert. Jeg foreslår det jo ikke selv, men grunnen til det er at han virker så urolig ut, og det virker ikke ut til at han ønsker å være for lenge sammen før han må finne på noe annet og gå. Jeg føler meg rett og slett utrygg på hvor følelsene han ligger. Tror han forstår at jeg har følelser for han, for det har jo han sagt. Men han viser avstand når jeg begynner å fortelle og snakke om følelser, og det er jo en varsel.

 

Det med eksen gjør meg også usikker. For jeg tenker jo at selv om jeg får inntrykk av at han ikke er interessert til å være i et forhold med henne igjen, så vet jeg at han ønsker å ha henne som en "søster" i livet sitt. Det er vanskelig. Jeg kan av og til føle at han vil ha eksen i livet sitt fordi hun fortsatt er den som han har følt mest interesse for, men jeg vet ikke. Det er jo ikke sikkert at det er grunnen.

 

Men for å si det sånn, så ser det jo ikke ut til at forholdet med han går fremover.

 

Jeg kunne hatt han som en venn, hvis han og jeg ble enig i det, men han vil jo ikke at jeg skal date andre, og dermed så forstår jeg ikke helt hva han egentlig ønsker i livet.

 

Handling foran ord. Har han sagt ifra til eksen om at hun skal slutte å poste på veggen hans? Har han sagt at han vil at dere skal bli noe mer enn bare å date? Har han fortalt eksen, eller noen som helst, om deg? Hvis ikke, så har du ikke noe mer med han å gjøre. Avslutt det og kom deg videre.

Jeg har ikke spurt om han skal få eksen til å slutte å poste på veggen hans. Jeg har kommentert at postingen var veldig kjedelig, men han har bare sagt at det vil han ikke diskutere, og at jeg må godta det hun gjør, og at hun er en bestevenn for resten av livet for han.

 

Han har kun sagt at han vil at vi ikke skal date andre, og det har jeg også sagt til han. Men ellers så har han aldri sagt at vi skal bli noe annet enn å date. Han fortalte bare at han skjønte at jeg hadde følelser for han, på grunn av at jeg ble stresset på grunn av eksen, og at han likte følelsene mine, og at han vil fortsatt treffes slik at jeg vet det. Men han har status som "singel" på facebook. Og har ikke fjernet den bort. Jeg kunne jo spurt han om han kunne gjøre det, men jeg føler det blir feil fordi han vet om mine følelser for han, og det eneste han kan si er at han vil fortsette å møte meg. I starten sa han at han var veldig forelsket, men han stoppet tidlig med det.

 

Han sier at han har fortalt eksen om meg. Hun var den første som han fortalte om meg til. Og hun ble kjempelykkelig på hans vegne for at han hadde møtt meg. Men jeg har ingen beviser for at han har fortalt om meg til henne, og hun har hele tiden postet på facebookveggen hans tiltross for at han sier at han har fortalt om meg. Merkelig det. Hva synes dere? Hvilke dame vil virkelig poste på veggen til eksen dersom de hører at han har funnet en dame? Jeg vet ikke om noen andre er fortalt om meg. Det har jeg ikke hørt noe om. Jeg forteller heller ikke til han hvem jeg snakker med om han, men det er på grunn av at jeg er usikker på hans følelser for meg.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Jeg kunne hatt han som en venn, hvis han og jeg ble enig i det, men han vil jo ikke at jeg skal date andre, og dermed så forstår jeg ikke helt hva han egentlig ønsker i livet.

 

Som nevnt kan det ikke være tvil om at eksen er en dominerende person, og det er dermed vanskelig for ham å gjøre noe slags opprør mot henne, selv om han eventuelt skulle ønske det.

Jeg tolker det slik at han er kuet av eksen, og derfor håper han at du og han skal kunne ha en nærmest hemmelig dating så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kunne hatt han som en venn, hvis han og jeg ble enig i det, men han vil jo ikke at jeg skal date andre, og dermed så forstår jeg ikke helt hva han egentlig ønsker i livet.

 

Som nevnt kan det ikke være tvil om at eksen er en dominerende person, og det er dermed vanskelig for ham å gjøre noe slags opprør mot henne, selv om han eventuelt skulle ønske det.

Jeg tolker det slik at han er kuet av eksen, og derfor håper han at du og han skal kunne ha en nærmest hemmelig dating så lenge som mulig.

 

Ja, jeg har tenkt og vurdert situasjonen. Men det kan virke som om at eksen og han har en meget spesiell avslutning på forholdet, der de har bestemt seg for at de for resten av livet skal være som en familie selv om de ikke har barn, og selv om det er slutt på et normalt samliv.

 

Han har valgt å bosette seg langt borte fra eksen, men det er ikke sikkert at det betyr så mye i denne sammenheng, for de har jo uansett en sterk kontakt på det følelsesmessige plan. De er jo begge enig i at de er altfor glad i hveandre til å gi slipp på kontakt.

 

Sånn utad så virker fyren ut som en person som kan fint la seg styre, og bli kontollert, men ovenfor meg personlig så er han ikke sånn. Han styrer mye av når han kan møte meg eller ikke, men det kan jo være på grunn av eksen. Eksen virker jo ganske kontrollerende ut når hun må poste facebookveggen hans full av innlegg og ord til han. Hun burde jo være klar over at dette ødelegger for hans sjanse på et nytt forhold med ny dame. Men jeg tror ikke at hun vet om meg. Han sier det, men jeg tror det samme som deg: at han holder meg hemmelig.

 

Jeg forstår ikke mål og meningen hans. Av og til tenker jeg at han er kun interessert i meg for sex. Av og til så tenker jeg at han er interessert i vennskapet. Men samtidig så tenker jeg at han ødelegger jo med sin egen tid hvis han seriøst søker forhold, og sløser så mye tid med meg uten interesse. Men det med eksen.. Nei jeg forstår ikke mye av det.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Som en som har skilte foreldre, men hvor de har vært svært gode venner i ettertid føler jeg at jeg må lufte ideen om at de faktisk bare er veldig gode venner. Om jeg hadde funnet meg en ny mulig partner (lets face it, 8 mnd er ikke veldig lenge) som ikke kunne håndtert tanken på at jeg har en god venn som også er en eks, og denne nye parten kommer med et slikt ultimatum som tidligere nevnt i tråden ville denne nye partneren måtte gått med en gang.

 

Jeg sier ikke at jeg har rett, men som et levende vitne på at ekser fortsatt kan være gode venner føler jeg at jeg måtte si det. Er selvfølgelig flere faktorer som spiller inn også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en som har skilte foreldre, men hvor de har vært svært gode venner i ettertid føler jeg at jeg må lufte ideen om at de faktisk bare er veldig gode venner. Om jeg hadde funnet meg en ny mulig partner (lets face it, 8 mnd er ikke veldig lenge) som ikke kunne håndtert tanken på at jeg har en god venn som også er en eks, og denne nye parten kommer med et slikt ultimatum som tidligere nevnt i tråden ville denne nye partneren måtte gått med en gang.

 

Jeg sier ikke at jeg har rett, men som et levende vitne på at ekser fortsatt kan være gode venner føler jeg at jeg måtte si det. Er selvfølgelig flere faktorer som spiller inn også

Jeg er enig med deg i at de må få være venner. Det har jeg sagt til han. De har ikke barn sammen, men uansett så aksepterer jeg at de er venner. Men.... tenk deg selv: ville du akseptert at din eks postet fbveggen din full? Det ville jo ødelagt for din mulighet for å oppnå et forhold med en annen dame? Vil du ikke tro det? Og ville du akseptert det motsatte: at din date har en eks som poster fbveggen full?

 

Det er kun det om er problemet, pluss er det vanskelig at han treffer henne alene. Og at han sier at hun alltid vil være som en søster for han. På en måte aksepterer jeg det fullt og helt, men på en måte så føler jo jeg at jeg ikke har plass i livet hans. Men det er fremsteget i forholdet som ikke skjer, og det er mer derfor jeg vurderer forholdet til han.

 

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om noen lignende historier?

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

 

OMG. De har ikke barn sammen - med andre ord er det absolutt ingenting borsett fra føleleser og sex som holder de sammen. Dette forumet har vært, og er fullt av historier som ligner på din. Ikke minst er det mange historier med temaet "usikker dame med barn møter mann med eks - han vil bare ha sex - jeg stiller opp". Mange av disse trådene er for øvrig startet av samme person i ulike forkledninger og brukernavn, muligens fordi enkelte har en egen evne til å gå på de samme smellene gang på gang.

 

Det tar mellom ett og to år å komme over et langvarig forhold. En fyr som mener han skal være "bestis" med ei dame (og gir smykker i julegave til) er kun interessert i å holde alle muligheter åpne.

 

Styr unna.

Endret av Tvillingsjel
Masse luft i quote.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...