Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når eksen poster på daten sin facebookvegg


Anbefalte innlegg

Jeg dater en mann som har en eks som poster ofte innlegg på facebooken til min date. Daten forstår ikke at det kan føles litt merkelig ut for meg. Er det noen her som pleier å poste en del på facebooken til eksen, og hva skal være motivet for å gjøre det? Det er det jeg ikke forstår. Jeg får jo følelsen av at hun poster for å holde andre damer unna han. Hum poster innlegg der hun skriver hvor glad hun er i han og hvor snill han er, reiseforslag osv.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag et ultimatum, han bryter all kontakt med henne eller du bryter all kontakt med ham.

han vil heller bryte med meg istedet for å kutte henne ut av sitt liv. Grunnen er at hun alltid for resten av livet vil være hans venninne. Det må en dame godta. Men må ærlig si at jeg prøver men hun er en fantastisk pen dame, og jeg sliter med at hun poster så sinnsykt mye. Og hva mener dere: hvis dere dater en person å ser at facebook blir dekket av innlegg fra eksen, ville dere trodd at de var ferdige? Lurer på hva som er motivet med det for det holder jo potensielle partnere unna mener jeg...

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

 

Lag et ultimatum, han bryter all kontakt med henne eller du bryter all kontakt med ham.

han vil heller bryte med meg istedet for å kutte henne ut av sitt liv. Grunnen er at hun alltid for resten av livet vil være hans venninne. Det må en dame godta. Men må ærlig si at jeg prøver men hun er en fantastisk pen dame, og jeg sliter med at hun poster så sinnsykt mye. Og hva mener dere: hvis dere dater en person å ser at facebook blir dekket av innlegg fra eksen, ville dere trodd at de var ferdige? Lurer på hva som er motivet med det for det holder jo potensielle partnere unna mener jeg... Anonymous poster hash: 50db1...a0f
Hadde jeg hatt samme situasjon som deg med ei dame hadde jeg sagt at da får vi heller kutte ut kontakten (med tanke på hva personen poster på facebook siden).

 

Da er dem tydeligvis ikke ferdige i mine øyne.

Endret av Grievdus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Omfattende SMS-sending med eks kan også virke fornærmende, men da er problemet at man ikke ser meldingene. På Facebook er meldingene åpne, og det er noe som alle kan se. Noe som også kan virke krenkende, bortsett fra selve innholdet i meldingene.

Vil vel også tenke at reiser med eksen blir som stevnemøter eller dater. Hvis en mannlig kjæreste skal være nær venninne med noen, bør det være med ei dame som han garantert ser på som et familiemedlem (ser på som søster eller tante)..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt samme situasjon som deg med ei dame hadde jeg sagt at da får vi heller kutte ut kontakten (med tanke på hva personen poster på facebook siden).

 

Da er dem tydeligvis ikke ferdige i mine øyne.

har hørt mange fortelle meg at facebook betyr ingenting. Det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Om eksen poster om hvor høy pris hun setter på han der inne og deltar aktivt i alt han skriver på facebook med å kommentere og trykke likes så skal det ikke føles ille siden det bare er facebook liksom. Men jeg mener personlig at dette er ubehagelig for jeg er jeg føler at alle vennene hans på facebook vil jo tro at det er hun som er den spesielle i livet hans. Hvis jeg begynte å skrive noe på hans side så ville det virke ut som om jeg var reservedamen hans.

 

Det siste hun postet var et smykke som han hadde sendt som gave til henne til fødselsdagen. Hun hadde tatt bilde av smykke og skrev at hun takket han for den fine gaven. Jeg synes at det var litt teit å ta bilde av smykke å legge det ut På facebook. Hun skrev at hun ville takke verdens beste eks for gaven. Men jeg vil tro at de fleste hadde følt at de ikke var ferdige hvis dere datet en slik dame eller mann?

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Endret av Tvillingsjel
Sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Omfattende SMS-sending med eks kan også virke fornærmende, men da er problemet at man ikke ser meldingene. På Facebook er meldingene åpne, og det er noe som alle kan se. Noe som også kan virke krenkende, bortsett fra selve innholdet i meldingene.

Vil vel også tenke at reiser med eksen blir som stevnemøter eller dater. Hvis en mannlig kjæreste skal være nær venninne med noen, bør det være med ei dame som han garantert ser på som et familiemedlem (ser på som søster eller tante)..

Han sier at hun er som en søster Og vil alltid være i familien hans. De møtes en gang i blandt. Grunn: fordi de er glad i hveandre som søsken. Men han har sagt at det er ingen følelser mellom de utover det.

 

Jeg tror at hun poster innleggene med bilde av for eks smykke han sendte fordi hun ikke er over han. Og fordi hun vil tro at hun er hans høyeste prioritet. For hvorfor må hun poste slike innlegg når de er ferdige og han skal gå videre? Dette vil jo skremme bort damene..

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke de er helt ferdig med hverandre. Jeg kan ta feil. Mennesker kommer i så mange slags varianter.

 

Uansett må du nok bare gjøre ett av to:

 

1.) Finne en måte å leve med det på.

2.) Kutte ham ut.

Jeg tror heller ikke at de to noengang blir ferdig med hveandre, eller er ferdig med hveandre.

 

Han sier at han ikke føler seg forelsket. Og han sier at de er klar på hvor de står, og at hun ikke er forelsket i han heller. Men det at hun poster og legger ut bilder av gaver hun får av han på sin side, det er ganske merkelig synes jeg. For de aller fleste damer vil miste gløden i å date han når de ser dette.

Jeg har gjerne vært idiot som ikke bare tar avstand, men grunnen til at jeg ikke har gjort det er at jeg er fullt klar over at hans venneforhold til henne kan være spesiellt, og at det trenger ikke å bety at de har tenkt å bli sammen igjen. Men jeg er i tankeboksen på om dette er lurt. Og jeg tror at det beste er å være med en som ikke har en sånn situasjon med sin eks.

 

Er det noen her inne som driver å poster på veggen til sin eks? Da vil jeg vite hvorfor man gjør det? Hvorfor ikke heller sende en privat melding? Hvorfor offentliggjøre? For å være helt ærlig så tror jeg at eksen hans gjør det for å ha kontroll over han. Men jeg kan ta feil.

 

Han har lovet meg at han ikke er forelsket i henne og at det aldri kommer til å bli de to. Men jeg vet at når han heller vil miste meg istedet for henne så er det jo negativt. Han vil helst ikke miste noe av oss, men han sier at jeg må slutte å se på henne som en eks, og se på henne som en søster eller for den slags skyld bror av han. Ikke tenke kjønn.

 

 

Er ikke bare på sin facebookside hun legger ting ut. På hans også altså. Hun tagger han og alt blir lagt ut på hans side.

 

Ville dere ha blitt skremt av å se daten ha et slikt forhold til hans eller hennes eks? Eller ville dere ikke ha reagert så kraftig på det? Og kunne dere ha postet slik selv på deres eks sin side uten å ha forholdsmessige følelser?

 

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ville dere ha blitt skremt av å se daten ha et slikt forhold til hans eller hennes eks?..... ..........Og kunne dere ha postet slik selv på deres eks sin side uten å ha forholdsmessige følelser?

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Ja

Nei

 

 

 

Er ikke bare på sin facebookside hun legger ting ut. På hans også altså. Hun tagger han og alt blir lagt ut på hans side.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

 

Hvis dine følelser rundt dette var viktig for ham, kunne han krysset av i sine FB-instillinger for å godkjenne poster som legges på hans side når han blir tagget. Og så la være å godkjenne hennes. Da vil disse postene kun synes på hennes side.

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det synes jeg og.

 

Jeg lurer på om hans eks vet i det hun legger alt dette ut på hans facebookvegg at han dater meg og har sex med meg. Han sier at hun vet om det og at hun er veldig glad på hans vegne. Men er hun glad for det: hvorfor poste sånn på veggen hans? Det er jo ødeleggende. Rart hun ikke forståe det. Og han er med på det ja. Jeg tror at han sender henne gaver for å holde henne varm. Hun bor ganske langt unna. JEg har sagt til han at jeg ikke forstår at de er så gode venner og ikke sammen. Da sier han at de fungerer som bestevenner og at hun er hans bestevenn men forhold med henne fungerer ikke. Men hun blokkerer mulighetene hans og han blokkerer jo sine egne med at de driver på slik. Vil ikke dere tro det samme? Og vet hun om meg så er det utrolig at hun gidder å drive på slik. Han vil ikke diskutere om dette.

 

Anonymous poster hash: 50db1...a0f

Lenke til kommentar

TS, hvor langt i forholdet har dere kommet?

Er dere kun på dating nivå, eller har det kommet noe lenger enn det?

 

Grunnen til at jeg spør slik, er at om dere har kommet litt lenger i forholdet enn dating, og er klare for å gå enda videre (om dere får litt mer orden på dette her), så kan vel du også bare ta et stort rødt hjerte e.l. å legge ut på FB-veggen til din "kjæreste" du også. Slik at eks-kjæresten blir klar over at hun har en "konkurent" om hans oppmerksomhet.

 

Er ikke så sikker på at han har fortalt til sin eks-kjæreste at han dater deg i det hele tatt jeg.......

Ei heller hvor ferdige de egentlig er med hverandre, etter det som blir skrevet her.....

 

Om det er sant at hun vet om deg, og likevel fortsetter å poste ting på hans FB-vegg som hun gjør (og ikke minst at han tillater dette), så hadde i alle fall jeg "dratt inn årene" og kommet meg videre i livet.

Selv om dette "bare" dreier seg om hva som blir lagt ut på FB-veggen hans......

 

Såpass respekt må en ha for hverandre, når en av partene sier klart i fra at dette liker jeg ikke.

For fremtiden skal vel dreie seg om dere to, og ikke om forholdet mellom de to som egentlig skal være avsluttet.....?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg spør slik, er at om dere har kommet litt lenger i forholdet enn dating, og er klare for å gå enda videre (om dere får litt mer orden på dette her), så kan vel du også bare ta et stort rødt hjerte e.l. å legge ut på FB-veggen til din "kjæreste" du også. Slik at eks-kjæresten blir klar over at hun har en "konkurent" om hans oppmerksomhet.

 

Enig, hvis jeg ikke brøt kontakten med ham nå ville jeg gått inn i en "Facebook-krig", og pepret hans Facebook med bilder av gaver, sukkersøte bemerkninger, kjærlighetsdikt, opplysninger om hva dere har gjort og når, bilder av dere, hva som helst. Så det ihvertfall ble dobbelt så mye som hans ekskjæreste.

 

Hvis noen av dem reagerer negativt på at du tar din posisjon som kjæreste, er det bye-bye.

 

Noe som mange ville gjort, er også å sende en sterk beskjed til eksen hans - "Nå ligger du unna (...) heretter, ellers..." Men trådstarter virker nok for beskjeden og usikker til å sende en slik melding til henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som mange ville gjort, er også å sende en sterk beskjed til eksen hans - "Nå ligger du unna (...) heretter, ellers..." Men trådstarter virker nok for beskjeden og usikker til å sende en slik melding til henne.

 

Virkelig? Er dette en normal greie å gjøre? Synes det virker helt psycho, og utrolig eiesykt.

Er det noen som skal si ifra (på en normal, ok måte), så er det han som blir flørtet med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...