Gå til innhold

Veien til mitt livs form.


Anbefalte innlegg

Heisann folkens :)

Vil advare samtlige om at dette blir et langt førsteinnlegg.

 

Har kommet til det punktet hvor man innser at man må gå drastisk til verks. 3 år med stillesittende jobb, usunne hobbyer og en bedre halvdel som får Carlo`s Bakery til å se ut som en gjeng amatører har ført til mye kos og muligens medført uopprettelig skade.

 

Det har nå gådd så langt at jeg føler det torpederer livskvaliteten (Tråkka på badevekta i mellomjula), noe som førte til at jeg slengte meg på en challenge om å kutte ut sukker og godis fra nyttår til påske (Noe som forøvrig hittill har gådd fint).

 

Det som ikke har vært like "fint" er at jeg hadde sett for meg (muligens noe naivt) at dette skulle gi gode, eller i det minste noen form for resultater innen rimelig tid. Riktig nok forsvant 2 kilo den første uka men etter det var det bom stopp. På mandag klina jeg til med et medlemskap på treningsstudioet nede i gata og fra den dagen gikk startskuddet for veien mot å komme tilbake til hvor jeg var for 3 år siden. Dette får være nok tekst så her kommer de harde fakta.

 

Utgangspunkt:

Alder: 29

Høyde: 188cm.

Vekt: 114Kg. :eek:

3000m: Har ikke turt å teste.

Armhevinger: N/A

Pull-upps: 0

 

Aner forøvrig ikke hvordan jeg ligger an når det kommer til kondisjon, styrke eller fettprosent for øyeblikket men for å være realistisk er nok utgangspunktet forferdelig dårlig.

 

Første hovedmål (Hvor jeg var for 3 år siden):

Vekt: 78kg.

3000m tid : 11,06.

Armhevinger: 63.

Pull-upps: 25.

 

Første delmål (Til påske):

Vekt: Helst tosiffret.

3000m tid: Under 15min.

Sunt kosthold og gode treningsrutiner.

 

Veien frem mot første delmål blir en innkjøringsperiode for min del.

Målet er å komme inn i en rutine hvor jeg kommer meg på treningsstudioet 3 ganger i uka med minimum en time effektiv trening hver gang og legger meg til gode vaner i forhold til kosthold. Jeg må også se til å få spikra sammen et skikkelig treningsopplegg først som sist (innspill mottas med den største takknemelighet :) ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 1:

 

Mandag: 25min på mølla, følte meg elendig etterpå og kroppen var tydelig i sjokk :)

Fortsatte med noen enkle styrkeøvelser og leita opp dusjen etter 50min.

 

Onsdag: 25min på mølla, gikk bedre enn på mandag :) 15min romaskin og 15min på sykkel (starta å kjenne det skikkelig i beina så fant det for godt å roe ned med litt styrketrening).

Brukte 75min til sammen.

Vekt: 112Kg.

 

Fredag:

Lenke til kommentar

Løfte, gå. løpe, men det viktigste av alt, kostholdet, hvordan er det?

Jeg vil anbefale en livsstilsendring og ikke en "slankekur" , kostmessig.

 

Om man for eks ikke teller kalorier over en periode, så kan man ende opp med å spise litt mer pga treningen og vekten vil stå stille osv.

Man burde iallefall ha tenkt litt på det og være bevisst, ikke bare tenke "spise sunt" , for man blir lett 112kg av å spise sunt også for å sette set på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...