DanielP Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 ja, som topic tilsier.... Jeg får bare ikke til å vise innleggene, Eller jeg har bare en liten "preview" av innlegget på forsiden. Noe ala, 10 siste fra Gjestebok. Men får ikke til å vise det. Har sikkert bare sittet for lenge med kodingen idag, så er svaret sikkert kjempelett. Men kan dere se Her er den <?php include "config.php"; $db = mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass); mysql_select_db ($db_name) or die ("spørringsfeil: ".mysql_error()); $query = "SELECT name FROM gjestebok ORDER BY id DESC LIMIT 10"; $result = mysql_query($query) or die ("spørringsfeil: ".mysql_error()); while($r=mysql_fetch_assoc($result)); { $name=$r["name"]; $tittel=$r["tittel"]; echo " $tittel, $name"; } mysql_close($db); ?> Takker for alle svar. DanielP Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 skal du ha semi-kolon på linja med while?' i sql spørringa, tar du bare ut navn, og ikke tittel. hva med å ta ut alt, *, så kan du siden velge hva du skal vise. hvis du kjører php og mysql på samme server er det neglisjerbar forskjell på om du ahr emd alt elelr bare de kolonnene du skal ha Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 hehe, visste det var noe jeg overså.... Tusen takk DanielP Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 np! typisk slike ting man må få andre til å se Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Har ett problem til.. Får bare undefined variable name, tittel og mld når jeg prøver å legge til meldinger i gjesteboken. Her er filen som skal behandle meldingene: <?php include "config.php"; $db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass); mysql_select_db ($db_name) or die ("mysql: spørringsfeil"); $query = "INSERT INTO gjestebok VALUES (NULL, '$name', '$tittel', '$mld')" or die ("spørringsfeil: ".mysql_error()); mysql_query($query) or die ("spørringsfeil ".mysql_error()); echo "Tilbake til <a href=\"index.php?section=main\">Hovedsiden</a>"; mysql_close($db); ?> Takker DanielP Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hvorfor har du or die på denne linja?: $query = "INSERT INTO gjestebok VALUES (NULL, '$name', '$tittel', '$mld')" or die ("spørringsfeil: ".mysql_error()); Prøv dette (her er det flere modifikasjoner, spørr hvis du lurer på noe): <?php include "config.php"; mysql_pconnect($db_host, $db_user, $db_pass) or die(Feil, kunne ikke koble til databasen:".mysql_error()); mysql_select_db ($db_name) or die ("Feil, kunne ikke velge database: ".mysql_error()); $query = "INSERT INTO gjestebok VALUES (NULL, '$_POST[name]', '$_POST[tittel]', '$_POST[mld]')"; mysql_query($query) or die ("Spørringsfeil: ".mysql_error()); echo "Tilbake til <a href=\"index.php?section=main\">Hovedsiden</a>"; ?> Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Får fortsatt bare Notice: Undefined index: name in H:\guest_sites\vanlige_kunde_sites\daniel_paterson\takk.php on line 7 Notice: Undefined index: tittel in H:\guest_sites\vanlige_kunde_sites\daniel_paterson\takk.php on line 7 Notice: Undefined index: mld in H:\guest_sites\vanlige_kunde_sites\daniel_paterson\takk.php on line 7 DanielP P.S. Grunnen til at jeg hadde den or die der er pga jeg bare prøvde meg frem med mange forskjellige ting . Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hehe, visste det var noe jeg overså.... Jeg har erfart flere ganger, at en pause hjelper. Nå siste gangen satt jeg ca 40 minutter og prøvde å få et script til å funke. Jeg klarte ikke å forstå hva som var galt. Så tok jeg en times pause med å se på TV. Når jeg satt meg ned igjen, tok det helt seriøst i underkant av 30 sekunder å fikse feilen, slik at scriptet funket! Jeg trengte ikke å sette meg inn i scriptet igjen en gang, det bare kom helt automatisk inn i hjernen hva som var galt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 vanskelig å svare uten å vite hvordan tabellen ser ut. kan du kjøre en "desc gjestebok" query og paste output her? Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 hehe, vet ikke hva Desc gjestebok vil si, så jeg bare kopierte strukturen til Tabellen. Her er den: # # Table structure for table `gjestebok` # CREATE TABLE gjestebok ( id int(11) NOT NULL auto_increment, name varchar(20) default NULL, tittel varchar(100) default NULL, mld varchar(255) default NULL, PRIMARY KEY (id) ) TYPE=MyISAM; Takker DanielP Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 heter det ikke LIMIT 0,10 ? eller er jeg på jordet? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 du er på jordet i limit 0,10 er 0 overflødig. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 ok, godt å få bekreftet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå