Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Sosial angst (?)

matezcsgo

Anbefalte innlegg

Heisann, dette inlegge blir kansje litt uoversiktlig og dårlig skrevet men men...

Kan starte med og si jeg er en student som går på skole og bor aleina i en leilighet med kompisen min. Har litt problemer med og dra på skolen da jeg er litt nervøs... Ifjord hadde jeg 20 dagers fravær og iår har jeg rundt 5 dager allerede.

Når jeg blir full og har drukket litt alkohol kan jeg prate hull i hode på hvem som helst og har 0 problem med og ta kontakt med folk. Har så mye selvtillit når jeg er full at ingenting kan stoppe meg.... Er nesten blitt litt for glad i alkohol for og bare være 16 år gammel.

Opp igjennom årene har jeg spillt veeeldig mye counter strike og tror kansje det kan ha noe og si.. Jeg er en veldig snill og omtenksom person og kan snakke veldig lite om vi er blandt mange folk, men om jeg er i riktig humør kan jeg snakke veldig mye sålenge jeg er med di rette folka. Har problemer med og snakke/være selvsikker når jeg er alene eller med mange folk og ikke bestevennene mine er i nærheten. 

For noen månder siden møtte jeg en veeeldig fin jente på fest og selfølgelig var selvtilliten min 100% påplass å prata som det hylte etter men når jeg snakker med hun da jeg er edru så virker jeg litt sånn sjenert eller vet ikke hva jeg skal si... For en uke siden dro vi på en fest og hun begynnte og bli godt brisen så spurte hun meg om jeg hadde sosial angst noe som jeg har tenkt veldig mye på i ettertid... Hun syntes jeg var veldig kjekk å søt etter den fest men hun hadde kjæreste da så jeg snakka nesten aldri med hun. Noen månder senere ble det slutt og jeg har snakka veldig mye med hun og tror jeg har fått følelser for hun men kan allerede innse at hun ikke viser så mye interesse...... Utrolig kjipt, lå i sengen i denne uka over 20 timer, klarte ikke og stå opp. Føler som jeg ikke er verdt like mye som andre og alle andre er så bedre enn meg på alle måter.

Tror ikke jeg har sosial angst, har ikke noe spesiellt probelmer med og dra på butikken alene men er veldig sjenert og har litt problemer med og snakke med jenter når jeg er edru, vet liksom ikke hva jeg skal si..

Kompisen min som jeg bor ilag blir veldig 'frekk' når han drikker alkohol og er liksom på en måte litt småfrekk når han er edru og normal men fordeom så virker det som damene er mere interisert i han enn meg, skjønner ikke hvorfor... Liker ikke damer snille gutter? Føler nesten jeg blir for snill avogtil, liksom den snille og kjedelige gutten.... Hvordan skal jeg snakke med jenter? Vet liksom ikke hva jeg skal si, sålenge jeg ikke har drukket noen øl..

Jeg tørr heller aldri og legge bilder ut av meg selv eller ta bilde av meg selv, for noen år tilbake hadde jeg et profilbilde der noen kommenterte noe stygt, vet ikke om det var på kødd men tar ting veldig personlig så siden den gang har jeg aldri lakt ut bilde av megselv sålenge jeg ikke er full... Er så redd for at folk skal dømme meg

Ja, da har vel jeg fått sakt mitt og må nok engang beklage skrivefeil og dårlig 'sammenheng'

Endret av iStereo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du heller er mer sjenert Utifra hva jeg har lest.

Du sier du har spilt en del gjennom åra, det betyr ikke at det er hva som er årsaken til problemet.

Enkelte i din alder kan fort bli sjenert, og det blir fort borte når man har fått i seg alkohol.

Dette går som regel over etter en tid. Vill ikke hjelpe deg på langsiktig og bruke alkoholen til hjelp for og bli mer sosial.

Men er det sånn at du tenker en del på hva du skal si når du er edru?

Isåfall vil mitt råd være og bare hoppe i det, så kommet det meste av seg selv.

Skader heller ikke å få pratet med en psykolog, di har god erfaring å kan hjelpe deg mer en hva forumbrukere kan.

På din alder så er det desverre sånn at jenter fort faller for the "badguy".

Det betyr selvfølgelig at ikke alle jenter er slik.

Som jeg skrev i stad, bare hopp i det og vær deg selv, om du blir avist så er det ikke noen du vil være venner med, for ekte venner liker deg for den du er.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du heller er mer sjenert Utifra hva jeg har lest.

Du sier du har spilt en del gjennom åra, det betyr ikke at det er hva som er årsaken til problemet.

Enkelte i din alder kan fort bli sjenert, og det blir fort borte når man har fått i seg alkohol. 

Dette går som regel over etter en tid. Vill ikke hjelpe deg på langsiktig og bruke alkoholen til hjelp for og bli mer sosial.

Men er det sånn at du tenker en del på hva du skal si når du er edru?

Isåfall vil mitt råd være og bare hoppe i det, så kommet det meste av seg selv. 

Skader heller ikke å få pratet med en psykolog, di har god erfaring å kan hjelpe deg mer en hva forumbrukere kan.

På din alder så er det desverre sånn at jenter fort faller for the "badguy". 

Det betyr selvfølgelig at ikke alle jenter er slik. 

Som jeg skrev i stad, bare hopp i det og vær deg selv, om du blir avist så er det ikke noen du vil være venner med, for ekte venner liker deg for den du er. 

Det er letter sakt enn gjort, for meg så er det så utrolig vanskelig å bare hoppe i det... Ja når jeg er edru så liksom vet jeg ikke hva jeg skal si, syntes det e kjedelig å være med folk jeg liksom ikke er god venn med... elsker og være med bestevennene mine for vi har liksom så masse til felles og ja, vanskelig og forklare... 

Bruker og jobbe i den dagligvarebutikk i feriene og det er null problem det eneste er at jeg er litt usikker når jeg snakker med kolleager å litt 'skjelven' i stemmen når ikke bestevenn min er på jobb.. Men har null problem med og hjelpe kunder i butikken. 

Når det kommer til jenter så er det så utrolig irriterende at di ikke syntes jeg er 'attraktiv' fordi jeg er den snille gutten liksom... Vet nesten ikke hva jeg skal snakke om . . . har en jentevenn som jeg nesten er bestevenn med, vi har liksom sånn intern humor for det er kjæresten til bestevenn min, har 0 problem å snakke med henne men tror det er fordi hun er ikke som alle andre jenter i mine øyne

Endret av iStereo
La tilbake slettet inforamsjon
Lenke til kommentar

Er helt sikker på at det er mange andre mennesker der ute som deler deres felles interesser.

At du syns det er kjedelig og være sammen med folk du ikke kjenner forstår jeg når du ikke greier og åpne deg og er redd for at du feks driter deg ut.

Igjen, hva så om du gjør det? Man lever bare engang.

Selvom det er lett for meg og si at du bare skal hoppe ut i det, så forstår jeg godt at det ikke er like lett for mange andre.

Men tro meg, ja kanskje du driter deg ut, kanskje ikke. Tenk heller at du tar lærdom i det. Det hjelper stort lite og ikke gjøre noe.

ikke vær redd for hva du skal si, det kommer som regel av seg selv, du må bare prøve og hoppe i det! Si det som først kommer i tankene når en person prater til deg eller i en gruppe.

Når det kommer til jenter så ikke ha den tanken at du ikke er attraktiv, jenter liker folk med selvtillit og som har sine egne meninger.

de fleste "badboys" har stor selvtillit og driter i hva andre mener/syns om dem.

Det er en ting jenter liker ved gutter, nemlig at man står på hva man mener, og ikke backer ut når andre eller hun sier noe imot hva du mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt sikker på at det er mange andre mennesker der ute som deler deres felles interesser.

At du syns det er kjedelig og være sammen med folk du ikke kjenner forstår jeg når du ikke greier og åpne deg og er redd for at du feks driter deg ut. 

Selvom det er lett for meg og si at du bare skal hoppe ut i det, så forstår jeg godt at det ikke er like lett for mange andre.

Men tro meg, ja kanskje du driter deg ut, kanskje ikke. Tenk heller at du tar lærdom i det. Det hjelper stort lite og ikke gjøre noe.

ikke vær redd for hva du skal si, det kommer som regel av seg selv, du må bare prøve og hoppe i det! Si det som først kommer i tankene når en person prater til deg eller i en gruppe.

Når det kommer til jenter så ikke ha den tanken at du ikke er attraktiv, jenter liker folk med selvtillit og som har sine egne meninger.

de fleste "badboys" har stor selvtillit og driter i hva andre mener/syns om dem.

Det er en ting jenter liker ved gutter, nemlig at man står på hva man mener, og ikke backer ut når andre eller hun sier noe imot hva du mener. 

Skjønner... Men selvtilliten min er så godt som NULL

Endret av iStereo
La tilbake slettet informasjon
Lenke til kommentar

Skjønner... Men selvtilliten min er så godt som NULL
Da må du bygge opp denne selvtilliten, som jeg sa tidligere, hjelper mye og prate meg en psykolog om dette :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg tror du bare trenger erfaring, du må tørre å eksponere deg får det du har gått glipp av pga counter-strike osv. Alkohol er et billig juksemiddel. Alle kan ha god kjemi på fylla.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...