Gå til innhold

Reservert mot telefonselgere, fikk telefon fra verksted etter EU kontroll om tilbud om medlemskap som koster penger


Thor.

Anbefalte innlegg

Kort og enkelt:

Utførte EU kontroll på et NAF senter. Fikk i ettertid telefon fra selger som startet samtale med å spørre om jeg var fornøyd med kontrollen. Jeg sa jeg var tilfreds og deretter gir han meg tilbud på et NAF medlemskap.

 

Så lurer jeg på følgende:

Går ikke denne samtalen under kategorien "reservasjon mot telefonsalg"?

Og dersom jeg hadde takket ja til et slikt tilbud, gjelder da angrerett på grunn av fjernsalg på lik linje med netthandel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer del 2:

I en tilstand der jeg ikke burde tatt telefonen tok jeg imot deres tilbud på et medlemskap. Har nå fått giro men ønsker ikke være medlem da tjenestene ikke interesserer meg.

 

I konvolutten kom det en liten brosjyre men ingen angrerettskjema. Hvordan går jeg frem for å avbryte et medlemskap før betaling?

Lenke til kommentar

Det er bare å ringe. De vil kanskje prøve seg med at du må fylle ut skjemaet, men telefon holder.

§ 20.Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.

Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring.

Dersom den næringsdrivende gir forbrukeren adgang til å gi melding etter annet ledd elektronisk, skal den næringsdrivende umiddelbart bekrefte på et varig medium at meldingen er mottatt.

Bevisbyrden for at melding er gitt, påhviler forbrukeren.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...