Thor. Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kort og enkelt: Utførte EU kontroll på et NAF senter. Fikk i ettertid telefon fra selger som startet samtale med å spørre om jeg var fornøyd med kontrollen. Jeg sa jeg var tilfreds og deretter gir han meg tilbud på et NAF medlemskap. Så lurer jeg på følgende: Går ikke denne samtalen under kategorien "reservasjon mot telefonsalg"? Og dersom jeg hadde takket ja til et slikt tilbud, gjelder da angrerett på grunn av fjernsalg på lik linje med netthandel? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 angrerett gjelder via telefonsalg også ja Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Reservasjon mot telefonsalg gjelder ikke for de du har et kundeforhold til. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Man har ikke et løpende kundeforhold hvis man har vært innom på en EU-kontroll.. NAF har fått påpakk fra Forbrukerombudet for sin praksis tidligere, jeg ville sendt en henvendelse dit. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Her kommer del 2: I en tilstand der jeg ikke burde tatt telefonen tok jeg imot deres tilbud på et medlemskap. Har nå fått giro men ønsker ikke være medlem da tjenestene ikke interesserer meg. I konvolutten kom det en liten brosjyre men ingen angrerettskjema. Hvordan går jeg frem for å avbryte et medlemskap før betaling? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det første du kan gjøre er å bare ringe inn og si at du angrer. Har gjort det selv et par ganger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det er bare å ringe. De vil kanskje prøve seg med at du må fylle ut skjemaet, men telefon holder. § 20.Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring. Dersom den næringsdrivende gir forbrukeren adgang til å gi melding etter annet ledd elektronisk, skal den næringsdrivende umiddelbart bekrefte på et varig medium at meldingen er mottatt. Bevisbyrden for at melding er gitt, påhviler forbrukeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå