Gå til innhold

R9 280x Crossfire spørsmål


vimzlefu

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte nylig to R9 280x skjermkort pga billig pris (Nye kort) og lurer på en ting i forhold til FPS.

Jeg testet FPSen inne på et av mapene til Call of Duty 4 der jeg stiller meg i ett hjørne og sikter på ett spesifkt punkt for å sjekke FPS forskjellene på crossfire og uten crossfire.

Først testet jeg med 1 R9 280x og hadde 320 FPS med å sikte på det spesefike punkte jeg valgte ut, men med 2 R9 280x har jeg bare 210? Hva kommer dette av?

En annen ting jeg fant ut var at hvis jeg la en røykgranat rett foran meg og gikk igjennom den hadde jeg rundt 150 - 180 FPS med 1 R9 280x,men stødig 250 FPS med 2 R9 280x? Noen som kan forklare meg hva dette kommer av?

Oppsett:

 

GPU: R9 280X XFX
CPU: I7 960 3.6 GHz (OC)
MB: ASUS RAMAGE 3
RAM: 8 GIG RAM (1333Mhz)
PSU: 850W


Vedlegget viser resultat med Crossfire, har siktet med sniper først for å få nøyaktig samme punkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CF betyr ikke 100% ytelsesboost, ofte er det knapt merkbart.

Koding og drivere. Hvert kort tegner for eks halve skjermen hver, da er det fortsatt ett kort som tegner der du sikter.

Det kan jo være flaskehalser andre steder også.

 

Kjør benchmark med 1 og 2 , så der du iallefall om ting fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Hvilke slotter bruker du med to kort.

Kan det ha noe med det å gjøre , husk at x58 har pcie revisjon 2.0 og det er bare halve båndbredden av pcie rev 3.0

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?980-16x-8x-8x-mode-or-an-SLI-Bridge-for-16x-0x-8x-8x-configuration

Slot 1/2 deler 16 lanes og slot 3/4 deler 16 lanes.

Bruker du 1 og 3

 

This is a X58 northbridge lanes rule. X58 has totally 32 lanes. R3E has 4 pcie. 1 and 2 share 16 lanes, 3 and 4 share another 16 lanes. If you use 1/2/3 slot, it should be 8X/8X/16X. 4 way should be 8X/8X/8X/8X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...