ondfisK Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har et Sapphire Radeon 9800 non-pro Kort.. forskjellen mellom mitt kort og et 9800PRO kort er stort sett klokkefrekvensen.. derfor tenkte jeg å prøve meg ut på litt overklokking.. men.. om jeg så mye som klokker opp 10Mhz på kortet så restarter pc`n seg om jeg skal inn i 3DMark01 eller Max Payne.. Counter-strike funker helt ålreit.. jeg kjører det med 8xAGP! noen som har no idè her ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Sjekk om kjøleribba på skjermkortet er varm etter og ha overklokka og ufrivillig restarta. Jeg holdt på å svi av ballan mine da vifta på mitt kort stoppa. Det har forhåpentligvis ikke din vifte gjort men... Eller kan man rett og slett bare være uheldig med forskjellige kombinasjoner av hardware og lignende. Vet ikke hvordan Sapphire sine kort klokker, men jeg hadde et PowerColor-kort av samme type (så og si identisk fra ATI), og det klokka helt supert... Sjekk om du svir fingra dine du! Lenke til kommentar
strmor Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Sjekk egen artikkel om "oppgradering" av 9800 på hardware.no datert 31/10-2003 Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Sjekk om kjøleribba på skjermkortet er varm etter og ha overklokka og ufrivillig restarta. Jeg holdt på å svi av ballan mine da vifta på mitt kort stoppa. Det har forhåpentligvis ikke din vifte gjort men... Eller kan man rett og slett bare være uheldig med forskjellige kombinasjoner av hardware og lignende. Vet ikke hvordan Sapphire sine kort klokker, men jeg hadde et PowerColor-kort av samme type (så og si identisk fra ATI), og det klokka helt supert... Sjekk om du svir fingra dine du! Kjøleribbene på skjermkortet blir ikke noe varme i forhold omtrent.. vifta har heldigvis ikke stoppa.. hehe.. men jeg forstår bare ikke.. burde da gå ann å klokke et ******* skjermkort hvertfall 10Mhz uten at pc`n skal restarte seg osv.. jeg har følgende pc: Amd Athlon XP2800+ Barton ABIT KV7 KT600 Hovedkort TwinMos 256MB DDR PC3200 2x80 GB (samsung og Western Digital) Sapphire Radeon 9800 non-pro MSI DVD-CD ville da tro at dette skulle passe sammen.. om ikke jeg har fått no mandagsvarer som ikke funker som de skal Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har ingen umiddelbare ideer om hva som kan være årsaken. 9800np kort generelt sett skal ha litt overklokkingsheadroom, mitt (Connect3D) kort kjører på 405/330 uten problemer, ribba blir litt varmere enn vanlig, men ikke ufattelig mye. Hovedkortet er et Asus P4C800-E Deluxe med en P4-2.4B på 2.82 GHz. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Prøv å bruke 4x agp isteden. Det er flere som sliter med 8x agp. Det er iallfall verdt et forsøk. Har du prøvd å øke spenningen? Prøv også andre drivere. Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Prøv å bruke 4x agp isteden. Det er flere som sliter med 8x agp. Det er iallfall verdt et forsøk. Har du prøvd å øke spenningen? Prøv også andre drivere. Jeg bruker nå Catalys 3.8 om ikke jeg husker helt feil.. har også prøvd 3.6 og 3.7 men da ikke med no særlig overklokking.. får teste da.. kjører som sagt på 8xagp ja så prøver 4x istedet.. takk for det :-) Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Har ingen umiddelbare ideer om hva som kan være årsaken. 9800np kort generelt sett skal ha litt overklokkingsheadroom, mitt (Connect3D) kort kjører på 405/330 uten problemer, ribba blir litt varmere enn vanlig, men ikke ufattelig mye. Hovedkortet er et Asus P4C800-E Deluxe med en P4-2.4B på 2.82 GHz. Farsken ta deg mitt kort har jeg kjørt originalt ikke så altfor lenge.. altså jeg kjøpte denna pc`n for et par uker siden.. men jeg klarer ikke bare ha den som den er Lenke til kommentar
Kark Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har et Sapphire Radeon 9800 non-pro Kort.. forskjellen mellom mitt kort og et 9800PRO kort er stort sett klokkefrekvensen.. derfor tenkte jeg å prøve meg ut på litt overklokking.. men.. om jeg så mye som klokker opp 10Mhz på kortet så restarter pc`n seg om jeg skal inn i 3DMark01 eller Max Payne.. Counter-strike funker helt ålreit.. jeg kjører det med 8xAGP! noen som har no idè her ? Hvilket progr bruker du til oc av kortet? og får du samme reboot når du oc ram som gpu? Som du ser av min sign har jeg et powercolor 9800 "pro" det er egentlig et 9800 non pro gpu/mem 324/290 som jeg har biosflashet til pro 380/340,kjører nå 415/360 helt stødig. fra det jeg har hørt og sett burde ditt Sapphire kort klokke mer enn 10mhz.Har du en mistanke om at noe holder igjen må du sjekke bios settings NØYE. Ps jeg bruker Powerstrip til oc av mitt kort :-) http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=149853 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå