Gå til innhold

støydempings kabinett.

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge fulgt med på en del av dette som er skrevet angåendes støy.

Og det slo meg plutselig. På en plass jeg jobbet før så stod det en enorm matriseskriver. Denne bråket så fælt når den holdt på at en kunne såvidt stå ved siden av den.

Løsningen var å kjøpe et kabinett i plexiglass som den stod inni. Og det som en gang var uholdelig bråk, ble plutselig bare en svak suselyd.

Så ser jeg på PC-en jeg har moddet og fått rimelig støysvak etter hvert.

En formue i støydempingsmatter. Dyr kjøler og masse ekstra vifter osv osv.

Hvorfor ikke få tak i et slikt kabinett som er beregnet på dette heller. Ok, så koster det kanskje 1000kr å få det på plass, men da kan jeg sette inn alle viftene jeg opprinnelig tok ut og det kan stå der inne og dure for seg selv. Med masse kjøling og luftsirkulasjon

Det kabinettet vi hadde til den printeren hadde vifter foran og bak for å få noe luftsirkulasjon, men med disse viftene så var det støvfilter og støydemperopplegg, så en hørte dem ikke og heller ikke printeren.

Det finnes plastsjapper rundt omkring som former plexiglass for en, så å få en sømfri kasse å sette PC-en i burde ikke være allverden. Så skjærer en ut der en vil hå åpning og evnt henglser plexiglasset der.

Er det noen som har prøvd dette?

Ser at folk bygger kasser i tre som er en svært god ide, men det må være enda enklere og stiligere å få en i plexiglass.

Så en kan vel få en kasse der en kan stappe den eksistreendes maskinen inni, eller en kan få tak i en kasse der en bygger PC-en inni, og plexiglass kassen blir faktisk PC-en.

Hvis noen har prøvd på noe slikt før så ville det ha vært kjekt med en kommentar på hvordan dette gikk.

Se vekk ifra dette med stråling og jording osv.

Mvh

Kjelli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike kasser beregnet for støydemping av pc'er finnes. Jeg har sett flere som har slike kasser, men jeg har enda ikke funnet ut hvem som selger slike.

Vurderer å anskaffe ups, og de ups'ene jeg har funnet har støynivå mellom 35 og 40db(A). Det blir derfor ikke aktuelt å anskaffe ups før jeg har fått tak i en slik kasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...