nilsgs Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Wimp har besluttet å fjerne appen til Windows Phone pga. (i følge dem) for få brukere. Hvor mange "få" er vet jeg ikke, men det må jo være veeeldig få siden de tar sjansen på å potensielt miste disse (meg inkludert) som kunder. Jeg lurer derfor på om det er andre enn meg som benytter Wimp på Windows Phone, og hva det vil bety for dere at de fjerne appen. NB: Hvis du allerede har installert appen på telefonen så forsvinner den ikke, men er du uheldig å avinstallerer den eller kjører en full restore av telefonen så får du den ikke tilbake. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Da ble det plutselig uaktuelt for min del med 930 som ny tlf i februar. Med android kan man "sideloade" en applikasjon om man har package (apk file). Er det umulig på WP å installere noe utenom fra ms appstore ? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Er jo helt latterlig. De kan i det minste la appen være i Store selv om de ikke ønsker å oppdatere den lenger. Hvis kundemassen er så liten på Windows Phone som de mener, så vil de jo ikke få noe særlig med klager på at den ikke blir oppdatert. Merkelig avgjørelse med Windows 10 på trappene hvor en og samme app kan bli utviklet til å kjøre på alle 4 platformene (mobil, nettbrett, pc og Xbox One). Vil dette si at det ikke blir noen Wimp på Windows 10 mobiler, nettbrett eller Xbox One? Jeg mener, de hadde jo fint klart å vedlikeholde appen til Windows Phone frem til da vel? Det er også et veldig rart tidspunkt å droppe Wimp på Windows Phone på, nå som Spotify har gjort sitt inntog. Endret 29. januar 2015 av Cappo 2 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Snodig. En ting er at man ikke oppgraderer den, men er det noen kostnader forbundet med å bare la den ligge på den versjonen den er? Som utvikler kan det vel være greit å ha appen klar i tillfeller win 10 på mobil tar av? Eller er det slik at dette kun er et "politisk spill" internt i Wimp for å kvitte seg med folk fordi butikken der går dårlig? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kostnaden ved å bare la den ligge der er dårlig PR. Veldig dårlig PR. Ser man på all den negative omtalen app-en har i app store så skjønner jeg godt at de fjerner den hvis de nå en gang ikke ønsker å bruke mer penger på den. Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 De argumenterer også med at den manglende støtten for lossless er en grunn til at de dropper appen. Man kan undre seg over timingen. W10 støtter jo flac, og om magefølelsen min er korrekt, blir det flere telefonbrukere av Windows etter hvert. De har mistet meg som kunde nå. 2 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Hvor argumenterer de for det? Lenke til kommentar
nilsgs Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Da ble det plutselig uaktuelt for min del med 930 som ny tlf i februar. Med android kan man "sideloade" en applikasjon om man har package (apk file). Er det umulig på WP å installere noe utenom fra ms appstore ? Har googlet litt, og det ser ikke ut til at det er mulig å gjøre tilsvarende på WP dessverre. Får satse på at 920en lever en stund til. Etter det blir det å bytte til Spotify, selv om jeg har vært godt fornøyd med Wimp. Edit: Sideloading er visst mulig, men da trenger du den originale installasjonsfilen (APPX/XAP). Denne er dessverre fjernet fra Windows Store, og sjansen for å finne den på telefonen frykter jeg er liten. http://www.techmesto.com/installing-downloaded-apps-wp8-1/ Endret 29. januar 2015 av nilsgs Lenke til kommentar
nilsgs Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Er jo helt latterlig. De kan i det minste la appen være i Store selv om de ikke ønsker å oppdatere den lenger. Hvis kundemassen er så liten på Windows Phone som de mener, så vil de jo ikke få noe særlig med klager på at den ikke blir oppdatert. Merkelig avgjørelse med Windows 10 på trappene hvor en og samme app kan bli utviklet til å kjøre på alle 4 platformene (mobil, nettbrett, pc og Xbox One). Vil dette si at det ikke blir noen Wimp på Windows 10 mobiler, nettbrett eller Xbox One? Jeg mener, de hadde jo fint klart å vedlikeholde appen til Windows Phone frem til da vel? Det er også et veldig rart tidspunkt å droppe Wimp på Windows Phone på, nå som Spotify har gjort sitt inntog. Jeg sendte en mail til Wimp support i forrige uke for uttrykke min bekymring og forvirring over valget deres. I svaret står det at produktavdelingen har bestemt seg får å avslutte all support og utvikling til WP. <ironi>De har tydeligvis mange flere brukere på systemer Bladelius, Raumfeld, Simple Audio og Bluesound, som de faktisk har offisiell "app"-støtte for.</ironi> Til og med min gamle Squeezebox Touch støtter de fremdeles, selv om det ikke har kommet ut oppdateringer på årevis. Får krysse fingrene for at de tar til fornuft og snur i saken. Endret 29. januar 2015 av nilsgs Lenke til kommentar
nilsgs Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Snodig. En ting er at man ikke oppgraderer den, men er det noen kostnader forbundet med å bare la den ligge på den versjonen den er? Som utvikler kan det vel være greit å ha appen klar i tillfeller win 10 på mobil tar av? Eller er det slik at dette kun er et "politisk spill" internt i Wimp for å kvitte seg med folk fordi butikken der går dårlig? Jeg spurte Wimp om det var mulig å la appen ligge, og heller legge ut en melding om at den ikke lenger ville bli oppdatert, men produktavdelinge har dessverre bestemt seg. Den skal helt bort, og det er sikkert pga. de mange dårlige tilbakemeldingene. Personlig så synes jeg appen har fungert godt for meg. Noen hick-ups her og der, som at avspillingen av og til stopper, og jeg må trykke "neste sang", men ellers har den fungert mer enn tilfredsstillende. Jeg byttet fra Spotify til Wimp for noen år siden, litt for å støtte et norsk alternativ, mest fordi et par av "mine" artister gikk ut og sa de ikke ville publisere mer på Spotify og heller fokusere på Wimp (i ettertid ser jeg at dette faktisk ikke har skjedd). Nå er det kanskje på tide å bytte tilbake igjen til Spotify... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Grunnen til at de gjør det på denne måten er nok å ha friheten til å utvikle som det er hensiktsmessig på de andre platformene og gi en best mulig opplevelse. Skal man beholde støtte for et gammelt api veldig lenge er det ganske hårete og begrensende fra et utviklingsperspektiv. I en overgangsperiode er det mulig, men en eller annen gang er det rasjonelt å dra ut pluggen. Nyt det så lenge det varer. Lenke til kommentar
Sverker Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Bruker selv en Lumia 1020, og sliter med denne på flere områder. Har Canal Digtal og dermed Wimp Premium inkludert for 50,- ekstra. Dette tilbud er ibrukelig med WP grunnet den elendige appen spm stopper i tide og utide, samt at offline avspilling ikke funker. Alle irritasjonsmomentene med 1020 som f. eks dårlig kamera(gule bilder, noen ganger helt sorte ved bruk av blits), treg oppstart av apper, snapshat mangler, dårlig Facebook app, dårlig OneDrive ift andre plattformer, gjør at jeg er nå lei av å være kjærringa mot strømmen. Tror ikke win 10 vil gjøre underverker på app fronten, mulig på sikt innen et til to år. Blir nok heller å bytte til iphone en å forsøke å overtale alle mulige utviklere om å lage en wp app.... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 MS rota bort massemarkedet på telefoni. De har ikke noe økosystem som tiltaler den gjengse forbruker. Oppturen er et brukbart kamera med alt for høy oppløsning for mobil. Jeg ville satset på sikkerhet og kvalitetssikring av apper om jeg var dem. Mobil må være viktig for dem og en del av en langsiktig stategi siden de kjøpte opp Nokia, men jeg venter enda spent på resultatene. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Bruker selv en Lumia 1020, og sliter med denne på flere områder. Har Canal Digtal og dermed Wimp Premium inkludert for 50,- ekstra. Dette tilbud er ibrukelig med WP grunnet den elendige appen spm stopper i tide og utide, samt at offline avspilling ikke funker. Alle irritasjonsmomentene med 1020 som f. eks dårlig kamera(gule bilder, noen ganger helt sorte ved bruk av blits), treg oppstart av apper, snapshat mangler, dårlig Facebook app, dårlig OneDrive ift andre plattformer, gjør at jeg er nå lei av å være kjærringa mot strømmen. Tror ikke win 10 vil gjøre underverker på app fronten, mulig på sikt innen et til to år. Blir nok heller å bytte til iphone en å forsøke å overtale alle mulige utviklere om å lage en wp app.... Selvsagt vil Windows 10 forandre på det. For utvikler de et program til Windows 10 PC, så fungerer den samme appen på alle de andre Windows 10 platformene også (mobil, nettbrett og Xbox One). Er det da noen grunn til å IKKE gjøre det? Blir det samme som at de bare skulle laget Wimp til Android mobiler og utelatt nettbrettene. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Bruker selv en Lumia 1020, og sliter med denne på flere områder. Har Canal Digtal og dermed Wimp Premium inkludert for 50,- ekstra. Dette tilbud er ibrukelig med WP grunnet den elendige appen spm stopper i tide og utide, samt at offline avspilling ikke funker. Alle irritasjonsmomentene med 1020 som f. eks dårlig kamera(gule bilder, noen ganger helt sorte ved bruk av blits), treg oppstart av apper, snapshat mangler, dårlig Facebook app, dårlig OneDrive ift andre plattformer, gjør at jeg er nå lei av å være kjærringa mot strømmen. Tror ikke win 10 vil gjøre underverker på app fronten, mulig på sikt innen et til to år. Blir nok heller å bytte til iphone en å forsøke å overtale alle mulige utviklere om å lage en wp app.... Selvsagt vil Windows 10 forandre på det. For utvikler de et program til Windows 10 PC, så fungerer den samme appen på alle de andre Windows 10 platformene også (mobil, nettbrett og Xbox One).Er det da noen grunn til å IKKE gjøre det? Blir det samme som at de bare skulle laget Wimp til Android mobiler og utelatt nettbrettene. Suger fremdeles med x86 mobiler da hvis det blir kravet for kryssplattform. RT går jo ut.Eksisterende lumia er jo arm. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg vet ikke hvordan de løser det, men det er nå det Microsoft selv har sagt. Om de får en slags 1-push rekompilering av appen for bruk på ARM det vet jeg ikke. Må bare vente og se egentlig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Jeg har selv Wimp Premium for kun 50 pr mnd så nedleggelse av Wimp på WP får meg til å droppe Microsoft mobil. Brukt det mest på note tablet med Parrot Zik , nettopp gått over til IPad Air 2 og der er både Wimp og spotify appen smooth som bare det. Hadde ikke tenkt meg Iphone6 eller , men får se.... Canal Digital T-Wee See til IPad er kjempe. Endret 29. januar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Kanskje dette er forklaringen: http://e24.no/digital/schibsted-selger-wimp-eier/23384734 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Kanskje dette er forklaringen: http://e24.no/digital/schibsted-selger-wimp-eier/23384734 Lite trolig at de skulle endre strategi grunnet et mulig oppkjøp. Pleier å ta lang tid fra faktisk oppkjøp til at strategien blir påvirket av dette. Lenke til kommentar
Pobeda Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Etter å ha brukt Wimp appen på Nokia Lumia 930 en stund, og revet meg i håret over diverse hickups og problemer valgte jeg for et par måneder siden å prøve x-box Music. Jeg må si jeg ble veldig positivt overasket både over bruker grensesnittet og antall artister(norske inkludert). Flyttet over alle spillelistene jeg hadde hos Wimp og må si at musikk utvalget overgår Wimp. Har også teknisk fungert helt topp med blutooth streaming i bil. Samt som mediasenter pc hjemme og på Surface 3. Det eneste jeg savner er litt BIO og litt anbefalte spille lister for ny musikk. Men stabiliteten har vært helt topp så jeg må si at savnet av Wimp er så godt som ikke tilstede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå