Multivan Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Hei. I løpet av natten ble bilen vår påkjørt av en villmannskjører inne på tomta vår. Vår bil ble bulket langs hele venstre side. Sjåføren av den andre bilen stakk fra stedet uten å legge igjen beskjed. Men det lå igjen noen plastdeler som kanskje noen kjenner igjen. Er det noen som kan fortelle meg merke og evt modell til disse delene? På baksiden av det runde dekselet står "698027" og bokstavene "LH" og "ASA". På forhånd takk! Hilsen frøken detektiv :-) Endret 29. januar 2015 av Multivan Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Gjerne bilder fra begge sider. Etter deg jeg finner så er det mulig fra en Honda Accord 08-12 (Venstre sidespeil) Endret 29. januar 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Multivan Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Her er delene sett fra andre siden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Det lokket får meg til å misstenke at det ikke er snakk om speil. Hvor høyt oppe er bulken(e)? Kan være en del av støtfangeren eller noe sånnt, og at det vanligvis er en sensor bak lokket eller mulighet for sensor der lokket sitter Lenke til kommentar
Multivan Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Skadene på vår bil er størst ca 50cm over bakken. Ut fra bilspor og skadene på vår bil, ville jeg tippe han traff med venstre side av fronten og deretter skrapet sin venstre bilside bortover hele vår bil. Uansett, takk for raske svar! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Jeg tipper det er frontfangeren, og dekselet skjuler et hull for tauekroken. Om tar et bedre bilde av det baksiden til dekselet så kan vi kanskje finne ut produksjonsdatoen når vi kommer frem til hvilken modell det er. LH Plastics er forøvrig et tysk selskap, så det kan tyde på at det er en bil av europeisk merke. ASA betyr Acrylic Styrene Acrylonitrile, og skal ikke være relevant. Endret 29. januar 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Multivan Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Hei igjen. Jeg har nå vært innom et verksted hvor eieren hadde den aktuelle bilmodellen: Delene hører til undersiden av venstrespeilet til BMW X5 2014 eller 2015 modell. Takk for interessen dere har vist! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg får ikke det til å stemme helt. Er det noen som kan vise meg delen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Flott at verktedeieren kunne gi deg en så nøyaktig beskrivelse (hvis det han sier stemmer). Kanskje du kan kontakte (merke)verkstedene i nærheten og be dem være på utkikk etter en slik bil med slike skader? Det kan være lurt å koble inn politiet, men pga. deres prioriteringer slipper du neppe unna å gjøre litt detektivarbeid selv også. Villmannen vil kanskje forsøke å få skaden på egen bil reparert. Hvis verkstedet gjenkjenner skaden og kontakter politiet eller deg, så kan man sammenlikne delene han mistet og bruke det mot ham. Endret 29. januar 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Det er bilde av speilhuset her: http://www.automobilemag.com/reviews/driven/1309_2014_bmw_x5/photo_13.html Lenke til kommentar
Multivan Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Plastbiten er ikke fra selve speilet, men fra festet som stikker ut fra bilen, som speilet er festet i. Jeg har anmeldt saken, men som det sies her, er det ikke mye hjelp å få fra politiet. Tenker å ta en runde hos verkstedene i omegn imorgen. Finnes det noen offentlig tilgjengelig registre hvor man kan finne hvor mange X5 av nyere dato som er registrert i nærområdet? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Du kan jo ringe Statens Vegvesen å forklare saken. Kanskje du møter en hyggelig kundebehandler. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Har du noen statusoppdatering på saken, har du fått tak i synderen? **Venter i spenning** Lenke til kommentar
Multivan Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg har tatt en ringerunde til de viktigste BMW-verkstedene i Oslo-området, men foreløpig ikke fått napp. Dette ser vel mørkt ut, men jeg har ikke gitt opp helt ennå... :-) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Gå til media, så er sjansen litt større. Og kanskje til Sverige. EDIT: En såpass ny og dyr bil vokser ikke på trær, så det bør ikke være umulig å finne den igjen. Endret 7. februar 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå