Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjenner noen igjen disse bildelene?

Multivan

Anbefalte innlegg

Hei.

I løpet av natten ble bilen vår påkjørt av en villmannskjører inne på tomta vår. Vår bil ble bulket langs hele venstre side. Sjåføren av den andre bilen stakk fra stedet uten å legge igjen beskjed.

Men det lå igjen noen plastdeler som kanskje noen kjenner igjen. Er det noen som kan fortelle meg merke og evt modell til disse delene?

På baksiden av det runde dekselet står "698027" og bokstavene "LH" og "ASA".

På forhånd takk!

Hilsen frøken detektiv :-)

post-372758-0-87174700-1422538960_thumb.jpg

post-372758-0-44723500-1422538961_thumb.jpg

Endret av Multivan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skadene på vår bil er størst ca 50cm over bakken.

Ut fra bilspor og skadene på vår bil, ville jeg tippe han traff med venstre side av fronten og deretter skrapet sin venstre bilside bortover hele vår bil.

Uansett, takk for raske svar!

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er frontfangeren, og dekselet skjuler et hull for tauekroken. Om tar et bedre bilde av det baksiden til dekselet så kan vi kanskje finne ut produksjonsdatoen når vi kommer frem til hvilken modell det er.

LH Plastics er forøvrig et tysk selskap, så det kan tyde på at det er en bil av europeisk merke. ASA betyr Acrylic Styrene Acrylonitrile, og skal ikke være relevant.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Flott at verktedeieren kunne gi deg en så nøyaktig beskrivelse (hvis det han sier stemmer).

Kanskje du kan kontakte (merke)verkstedene i nærheten og be dem være på utkikk etter en slik bil med slike skader?

Det kan være lurt å koble inn politiet, men pga. deres prioriteringer slipper du neppe unna å gjøre litt detektivarbeid selv også.

Villmannen vil kanskje forsøke å få skaden på egen bil reparert. Hvis verkstedet gjenkjenner skaden og kontakter politiet eller deg, så kan man sammenlikne delene han mistet og bruke det mot ham.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Plastbiten er ikke fra selve speilet, men fra festet som stikker ut fra bilen, som speilet er festet i.

Jeg har anmeldt saken, men som det sies her, er det ikke mye hjelp å få fra politiet.

Tenker å ta en runde hos verkstedene i omegn imorgen.

Finnes det noen offentlig tilgjengelig registre hvor man kan finne hvor mange X5 av nyere dato som er registrert i nærområdet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...