Bruker-133566 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Fant ikke ut hvor jeg skulle legge ut tråden under kategorien "jobb", så tar sjansen her. Saken er at jeg ikke kommer overens med en kollega på jobb, har jobbet på arbeidsplassen lengre enn vedkommende selv. Når vedkommende spør om hjelp, opptrer jeg profesjonelt og hjelper til hvis jeg har mulighet. Men nå er det nok, jeg gidder rett å slett ikke mer pga behandlingen jeg selv mottar fra vedkommende ved flere anledninger ved enkle diskusjoner og intern prat. Her om dagen hadde jog en face-2-face-samtale med en kollega, jeg var enda ikke kommet til poenger (jeg HATER å bli avbrutt midt i en setning), Selv om jeg ikke var kommet il poenget, skyter vedkommende inn med en kommentar, og jeg sier med en gang at dette ikke var poenget. Svaret jeg fikk fra vedkommende var "klapp igjen, drittunge" (jeg er 25 år gammel). Vitnet som var til stede og hørte dette like klart og tydelig som meg selv, ristet bare frustrert på hodet, denne personen hadde også vært i kontakt med både avdelingsleder og daglig leder for bedriften som bare sier "jeg må bare finne en profesjonell måte å ta dette opp med vedkommende". Vi sitter til vanlig i en telefonbedifr som mottar telefoner dagen lang, og vedkommende som er frekk i kjeften er høylydt i telefonen til folk som hører dårlig og ikke får med seg hele telefonnummeret pga stør. Dette irriterer vedkommende så voldsomt at dette påvirker hele arbeidsmiljløet på arbeidsplassen. Jeg har allerede sagt til avdelingslederen min at jeg nå nekter å hjelpe vedkommende uansett omstendigheter- Det er greit nok å ha en dårlig dag, det kan alle ha, men man skal bestandig la privatlivet "stå igjen" utenfor inngangsdøra til arbeidsplassen. Hva kan jeg gjøre? Det nytter ikke å ta opp "enkelt-problemer" med vedkommende heller, blir bare enda mer sur og grinete.. Setter stor pris på alle forslag for å gjøre arbeidsdagen min bedre! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Om kollegaen din er såpass grinete og sjefete som han virker etter det du beskrivet, og i tillegg oppfører seg dårlig opp imot kundene så burde han få streng beskjed fra øverste hold da dette sårer enhver bedrift. Ellers ville jeg bare prøvd å unngått personen mest mulig for å gjøre dagen lettere. Og du er tydeligvis ikke alene om denne meningen. Men om sjefen ikke vil gjøre noe med dette er dette noe som vil begynne å lukte etter ganske kort tid vil jeg tro. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Hvor avhengig er du egentlig av å komme overens med denne personen? Forstår det slik at arbeidsmiljøet ikke blir så bra, men det virker ikke som at du er alene om dette. Hvis kollegaene dine forstår så har du nok noe å støtte deg på. Ledelsen du har imponerer meg ikke. Kollegaen din er kanskje en kilde til dårlig miljø, men ledelsen har et ansvar de ansattes trivsel. Om de ikke tar dette ansvaret, og jeg mistenker at det konkrete eksempelet du gav ikke er unikt, så blir nok min anbefaling å se etter nye utfordringer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Det er din nærmeste leder som skal ha guts nok til å ta tak i situasjonen, kalle fyren inn til et minimøte og gjøre han oppmerksom på hva andre synes. Kanskje han har en personlig grunn til å være "grinete" en periode, ting han ikke forteller folk. Det er ikke deres jobb å lære fyren folkeskikk. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Vær voksen, ta en prat bare dere to, som regel funker det mye bedre enn løsninger som å ignorere. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Har idag, 31.01.15. hatt en privat samtale med min avdelingsleder, Har blitt lovet at neste gang vi alle 3 er på jobb samtidig, skal vi ta dette opp på avdelingslederens kontor, hvor jeg og vedkommende som jeg ikke kommer overens med skal få snakket ut om hva problemet er. Vedkommende gjør rett og slett dagen min slitsomt og føler det går ut over min egen prestasjon på jobb, samt overfor kunden(e) jeg prater med over telefon. Har snakket med mine andre kolleger som jobber i samme avdeling som meg,som også påvirkes negativt av denne personen. Håper dette ordner seg så fort vi har hatt samtalen.. Endret 31. januar 2015 av Næsti Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Vær voksen, ta en prat bare dere to, som regel funker det mye bedre enn løsninger som å ignorere. Vedkommende er rundt 30-årene, tror vedkommende har såvidt rundet 30 år. Selv er jeg 25 år, men det nytter ikke å ta opp slike ting direkte med henne uten en leder til stede under samtalen. Vedkommende blir arg/irritert over nesten ingenting, og min mening er at det rett og slett ikke går ann å ordne dette på en voksen/moden måte uten at en leder er til stede. Så fort sjefen eller avdelingsleder er til stede, er vedkommende veldig stille av seg, later til å gjøre jobben sin, men så fort sjansen byr seg, kan hun ta private telefonsamtaler og følger sine "egne regler". Derfor velger jeg å gå den enkle å rette veien; samtale med vedkommende med leder til stede.. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Korleis gjekk dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå