Gå til innhold

Asus P4s333 P41,6GHz temp?

Overklokk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Asus P4s333 hovedkort med en P41,6GHz NW prosessor.

Problemet er at jeg ikke finner noen programm som kan måle temperaturen på prosessoren som virker på dette kortet!

MBM funker ikke og Asusprobe(som fulgte med kortet) viser 40c konstant uansett hva maskinen brukes til :sad:

Er det noen av dere som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet nettopp da jeg satte sammen en maskin med det samme kortet.

Dat hjalp å forandre intervallet i bios for når asusproben skal hente opplysninger. Såvidt jeg minnes står den default på 8 sek intervall.

Økte denne til max og fikk ihvertfall bevegelse på temperaturen, både på proben og MBM.

Har ikke brukt ekstern tempsensor så jeg har ikke kontrollert temperaturene.

Har mailet Asus angående problemet, og fått i svar at det er noe som vil bli rettet i neste biosoppdatering.

En liten ting til kan være at hvis en bruker i-panelet fra Asus, så kan en stille dette inn slik at det bare henter opplysningene når en trykker på panelet.

Problemet da er at det virker inn på det interne lydkortet.

Dette er også et problem som Asus har lovet å utbedre i neste bios oppdatering, når den kommer vet jeg ikke, så en får bare vente i spenning.

Må si at min konklusjon er at jeg hadde valgt et annet kort grunnet i nevnte problem. Samt litt tungvint bios (les uvant)

En god del som kjøper dette kortet vil skamklokke med P4 northwood. Temperaturene blir ganske viktig da.

Ellers kan nevnes at dette kortet sammen med en P4, 1,6 Northwood lett lot seg overklokke til 2400. Og da selvfølgelig stabilt som bare det

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 16:17, jason skrev:

Hadde det samme problemet nettopp da jeg satte sammen en maskin med det samme kortet.

Dat hjalp å forandre intervallet i bios for når asusproben skal hente opplysninger. Såvidt jeg minnes står den default på 8 sek intervall.

Økte denne til max og fikk ihvertfall bevegelse på temperaturen, både på proben og MBM.

Har ikke brukt ekstern tempsensor så jeg har ikke kontrollert temperaturene.

Har mailet Asus angående problemet, og fått i svar at det er noe som vil bli rettet i neste biosoppdatering.

En liten ting til kan være at hvis en bruker i-panelet fra Asus, så kan en stille dette inn slik at det bare henter opplysningene når en trykker på panelet.

Problemet da er at det virker inn på det interne lydkortet.

Dette er også et problem som Asus har lovet å utbedre i neste bios oppdatering, når den kommer vet jeg ikke, så en får bare vente i spenning.

Må si at min konklusjon er at jeg hadde valgt et annet kort grunnet i nevnte problem. Samt litt tungvint bios (les uvant)

En god del som kjøper dette kortet vil skamklokke med P4 northwood. Temperaturene blir ganske viktig da.

Ellers kan nevnes at dette kortet sammen med en P4, 1,6 Northwood lett lot seg overklokke til 2400. Og da selvfølgelig stabilt som bare det

Takker for de opplysningene!

Kortet er konge på overklokking ja :smile: Kjører min 1,6NW på 2,4GHz på standard spenning og med ramtiming på max!!

Lenke til kommentar

Til dere som overklokker P4 NW 1.6GHz, bruker dere standard kjøling eller må man ha noe annet for å oppnå 2.2-2.4GHz?

Er det opplevd noen stabilitets problemer etter OC, en må jo tross alt øke FSB?? Hva med minne, hva er best å bruke??

Kan mye hardware, men overklokking har jeg aldri prøvd.

Telcontar

Lenke til kommentar

Hai!

Jeg kjører min P4 1,8Ghz NW på 2038Ghz med orginal vifte og uten å stille på volten,jeg må nok stille litt på volten dersom jeg skal kjøre noe over dette.

Må si det at det eneste som jeg fant veldig positivt med Asus P4S333 var at man ikke trengte å bytte strømforsyning for å ha en P4.

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet på mitt asus P4B266.

Der viser asusprobe 40 grader uansett om jeg kjører den på 2ghz eller 1,8 ghz som er originalt. Håper det er noe som kan fikses i bios og at det ikke er kortet det er noe galt med..

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kjører også P4 Northwood 1.8 Mhz.

har klokket den til 2.4 Mhz i Bios med instillingene:

CPU/PCI 133/33

CPU/Memory 1:1

1.6v på CPU

Går helt fint uten å være ustabil.

Bruker kun medfølgende Box vifte.

Ligger stabilt på 40c ved normalt bruk, men øker noe ved å kjøre tester.

Kjører den også opp i 2570mhz men da blir den ustabil, må da trolig ha bedre PSU (har 250w)

og trolig bedre kjøling.

Bruker PS4333 hovudkort fra ASUS.

Ved å bruke CPU/Memory 1:1 mister jeg noe båndbredde på minne men blir da mest stabil. Bruker jeg høyere må jeg gå ned på CPU/PCI instillinger.

Men er veldig fornøyd.

Det beste pris/ytelse er nok P4 nortwood 1.6 Mhz, som kan klokkes like lett til 2.4Mhz.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 17:57, Doc skrev:

Er P4 1,6 NW stabil på 2,4Ghz? Noen erfaringer med 2,0 og 2,2 NW i forhold til overklokking?

Doc

Min 1,6NW er helt stabil på 2,4HGz med standard kjøler og 1,55volt.

Har ikke testet 2,0 og 2,2NW så vet ikke hvordan de er på klokking.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 16:17, jason skrev:

Kan du forklare meg hvor i biosen du finner denne instillingen? Jeg kan ikke finne den noen sted hos meg :smile:

Ellers til andre med samme problem så er dette emnet også diskutert på flere andre forum uten at noen har funnet noe særlig godt svar på det. For di som vil lese mere om dette se på linkene under:

http://livewiredev.com/bbs/showthread.php?...p?threadid=1645

http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=8;t=000068

http://mbm.livewiredev.com/

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for meg akkurat nå da det ikke er min maskin men en som jeg satte sammen til noen andre (etter først å ha kjørt det som pokker ei stund)

Så akkurat nå har jeg ikke maskinen tilgjengelig.

Men skal prøve å sjekke det opp og gi tilbakemelding så fort som mulig. (les: ikke idag)

Lenke til kommentar

vilket typer hovedkort er best til overklokking av P4NW :?:

og/eller

hvilket type chipset er best :?: i845D eller sis645 :?:

Duron 750@1000 (111fsb)

EPoX 8KHA+

256DDR PC2100 cas2 (TT-cooled)

Asus Geforce2 Pro 64DDR tv-ut (TT-cooled)

Alpha PAL8045

[ Denne Melding var redigert av: meg^ på 2002-02-28 23:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-28 23:44, MeG^ skrev:

vilket typer hovedkort er best til overklokking av P4NW :?:

og/eller

hvilket type chipset er best :?: i845D eller sis645 :?:

Duron 750@1000 (111fsb)

EPoX 8KHA+

256DDR PC2100 cas2 (TT-cooled)

Asus Geforce2 Pro 64DDR tv-ut (TT-cooled)

Alpha PAL8045

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: meg^ på 2002-02-28 23:51 ]</font>

Tror helt klart jeg hadde gått for Abit SD7-533, med SiS 645 brikkesettet. Det er et stabilt og godt kort med en stor andel av muligheter til overklokking.

Det største minuset (hvis ikke det eneste) er fraværet av muligheten til å stille opp spenningen på minnet.

Asus P4S333 er også et godt alternativ, men for å være ærlig så irriterer det vettet av meg at de ikke kan levere kort med skikkelig temperatursensor på.

Så gå for AbitSD7 SiS645 brikkesett, da er du etter all sannsynlighet godt fornøyd etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...