Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føflekk i anskitet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

​Jeg har en føflekk i nesen som jeg ønsker å fjerne, men er litt redd for at det skal bli ar etter fjerningen. Har googlet en stund, men har ikke funnet noe fasit. Det jeg har funnet ut er at fjærning med laser funker bra, men det var ikke alle som var enig i det. Føflekken min er 4mm vannrett og 3mm loddrett.

Har noen fjernet føflekk fra ansiktet ?

​Hvordan ble resutatet ? Ble du fornøyd?

​Hvilken motede brukte du ? ( Skarpel eller laser)

​Ønsker også anbefalinger på klinikk :)

Anonymous poster hash: b4323...d6a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

​Jeg har en føflekk i nesen som jeg ønsker å fjerne, men er litt redd for at det skal bli ar etter fjerningen. Har googlet en stund, men har ikke funnet noe fasit. Det jeg har funnet ut er at fjærning med laser funker bra, men det var ikke alle som var enig i det. Føflekken min er 4mm vannrett og 3mm loddrett.

Jeg hadde en del føflekker på ansiktet som jeg fjernet med en salve som heter Dermatend. har ingen arr etter å brukt salvet

Lenke til kommentar

Hudtypen din kan ha innvirkning på hvorvidt det vil dannes arr, hvordan de gror og synligheten av dem. Du bør heller få en konsultasjon hos en Dermatolog (Hudlege). Hvis du søker på "privat hudlege", så får du nok mange treff. De kan isåfall gi deg gode råd.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde en del føflekker på ansiktet som jeg fjernet med en salve som heter Dermatend. har ingen arr etter å brukt salvet

Og den hjalp?

Har litt vanskelig for å tro at en salve kan hjelpe. Jeghar selv prøvd hudpleie produkter som skal fjerne flekker, men fungerer ikke for meg. Jeg vil gjerne prøve denne salven hvis du mener den fungerer.

Selges den på apotek?

Lenke til kommentar

Jeg har fjernet en kirurgisk i ansiktet og det var den klare anbefalingen jeg fikk fra hudlegene jeg pratet med. Ble et mindre arr og selv om det ikke er direkte skjemmende (penere enn med føflekken), så er det alltids en vurdering du må ta. Er du jente er det kanskje verre med arr enn hvis du er gutt f.eks. og er det på et sted som gjør det skjemmende, eller er føflekken du har nå egentlig så ille? Noen føflekker kan jo være pene og bidra til å gi ansiktet ditt karakter.

Om det blir arr vil i stor grad avhenge av din hud, men også selve stingene til kirurgen. Sykepleiersken som tok av stingene mine mente legen hadde sydd svært pene sting, likevel ble det altså et synlig arr.

Anonymous poster hash: 5dcc1...597
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

Takk, det skal jeg undersøke:)
Lenke til kommentar

Jeg har fjernet en kirurgisk i ansiktet og det var den klare anbefalingen jeg fikk fra hudlegene jeg pratet med. Ble et mindre arr og selv om det ikke er direkte skjemmende (penere enn med føflekken), så er det alltids en vurdering du må ta. Er du jente er det kanskje verre med arr enn hvis du er gutt f.eks. og er det på et sted som gjør det skjemmende, eller er føflekken du har nå egentlig så ille? Noen føflekker kan jo være pene og bidra til å gi ansiktet ditt karakter. Om det blir arr vil i stor grad avhenge av din hud, men også selve stingene til kirurgen. Sykepleiersken som tok av stingene mine mente legen hadde sydd svært pene sting, likevel ble det altså et synlig arr. Anonymous poster hash: 5dcc1...597

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Hudtypen din kan ha innvirkning på hvorvidt det vil dannes arr, hvordan de gror og synligheten av dem. Du bør heller få en konsultasjon hos en Dermatolog (Hudlege). Hvis du søker på "privat hudlege", så får du nok mange treff. De kan isåfall gi deg gode råd.

Takk tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...