Gå til innhold

Forza Motorsport 6

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Liker Forza, men føler ikke at noe har klart å toppe 4ern enda. Klart 6eren har oppgradert det meste, men mye er fortsatt for likt. Jeg vil gjerne ha flere moduser. Flere muligheter. 

Kjøper jeg Forza 6 nå, så blir det å kjøre stort sett de samme banene i stort sett de samme bilene og tune og style de på stort sett samme måte. Forza 4 er fortsatt den jeg har spilt mest (Forza 2 før der). 5 ble litt for "meh", men den ble jo rushet som jeg hører. 

Men når jeg leser reviews så føler jeg at det ikke er nok som gjør at jeg måå ha Forza 6, selv om jeg likte de forrige. Regn og nattkjøring er ikke nok for meg. 

Vet ikke helt hva jeg forventer eller ønsker ut av serien. Sikkert mange andre på nettet eller til og med utviklere som har gode forslag som kan gjøre Forza til litt mer.
Skjønner de prøvde å gjøre noe annerledes med Forza Horizon, men foruten om litt andre bakgrunner og litt andre veier så ble det bare en nedgradert versjon av Forza. Utrolig nok så gleder jeg meg mye mer til Need for Speed, selv om de ikke er direkte sammenligbare. Tenker mer i forhold på hva som gjør meg gira på å kjøpe spillet. 

Career mode har de jo nesten ødelagt da det er så kjedelig. Så online er nok veien å gå. Kanskje lage en online-career. Og evt pøse på med flere online-moduser. 

De kan gjerne kjøre på med litt mer tøysete ting også. Hvem ville ikke spilt destruction derby, Burnout, Twister Metal/Vigilante 8 med kjørefysikken og looken til Forza?

Mulig det bare er jeg som begynner å bli lei Forza, men foruten om drifting og tuning/styling så synes jeg (stort sett) at Forza er for kjedelig. Looken er også litt for steril. Spillet ser ut som et uredigert RAW-bilde. Flatt og kjedelig.

/rant

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke noe om det der mod-greiene de har introdusert, eller den random trekningen man gjør etter hver gang man levler opp. Jeg vant en million cr første gangen, og dermed var hele det økonomiske aspektet av spillet ødelagt for min del... Jeg ville jo gjerne bruke litt tid på å bygge meg opp.

Men, jeg syns kjøringen er fantastisk. Kjørte litt Indycar i går - det er jo en sinnsyk fartsfølelse, men det vises dessverre ikke så bra via twitch-streamen når den bare er vel 25FPS eller deromkring.

https://youtu.be/DvH-xvRAaZA

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg synes ikke noe om det der mod-greiene de har introdusert, eller den random trekningen man gjør etter hver gang man levler opp. Jeg vant en million cr første gangen, og dermed var hele det økonomiske aspektet av spillet ødelagt for min del... Jeg ville jo gjerne bruke litt tid på å bygge meg opp.

Men, jeg syns kjøringen er fantastisk. Kjørte litt Indycar i går - det er jo en sinnsyk fartsfølelse, men det vises dessverre ikke så bra via twitch-streamen når den bare er vel 25FPS eller deromkring.

https://youtu.be/DvH-xvRAaZA

Tja, synes nå mods er et greit tillegg jeg, kan gjøre det enklere eller vanskeligere alt ettersom hva du selv vil og velger. Pengeaspektet i Forza har alltid vært på tryne, spesielt etter de innførte Forza Rewards, men samtidig så skal vi være glade for det ikke tar like lang tid som i f.eks. GT, eller at biler er nivåstengt som i Drive Club og andre spill. Selv fikk jeg E-23 på min andre spin, noe jeg var fornøyd med, for da bar det rett på Spa, hvor i noen minutter toppet listen som nr 2  :w00t:

Lenke til kommentar

Tja - det er jo flere ting, som jeg skriver i inntrykket mitt :)

For det første - mangel på penger. Eller at det i alle fall at det føles ut som om det er et poeng med hele pengesystemet i spillet. Etter to løp i Forza 6 hadde jeg over en million credits, etter at jeg var heldig i "lotto-trekningen" da jeg ble level 2. Manufacturer-level har nå bare en pengepremie, ikke rabatt på oppgraderinger og slikt - noe som sånnsett ikke gjør noe siden penger ikke er noe problem uansett. Jeg er klar over at man visstnok får noen super-mods når man når maks manufacturer level, men så var jeg ikke noe fan av det nye mod-systemet heller.

For det andre, ligaene slik de var i Forza 2 - der det å vinne faktisk betydde noe. Der man startet på bunnen og arbeidet seg oppover. I Forza 6 career-mode så handler det kun om å bli topp tre... Ellers får du ikke kjøre neste løp - blæ. Ingen poeng, ingen ligaer. Det vil si, ikke som jeg har funnet ut av ennå, jeg tar forbehold om at det kanskje ligger dypt begravet - men career mode er i alle fall veldig slapt. Den eneste grunnen til at jeg kjører gjennom den er fordi det er gøy å kjøre.

For det tredje, la meg få lov til å selv oppgradere bilen til maks innenfor sin kategori. Nå er alle bilene allerede ferdig oppgradert, slik at man må "avinstallere" oppgraderingene, før man kan legge til det man ønsker. 

Dette er mine meninger, og jeg er klar over at det nok helt sikkert er en grunn til at det ikke er sånn lengre... men det betyr ikke at jeg er enig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Joda for all del, Turn10 har gjort del vel causal i starten, men mods er en frivillig ting. Jeg er selv fornøyd med penge biten i spillet, jeg liker å få ting fort, fremfor som i GT hvor det tar vinter og vår før du har råd til de beste bilene, eller enda verre, driveclub, nfs etc. hvor du må levle opp før du får lov til å kjøpe en bil. Det med automatiske oppgraderinger havner igjen innunder causaul biten, når det er sagt, ingenting hindrer deg i å se hvilken bil som kreves, gå ut, kjøpe den og så oppgradere den selv slik du vil ha den. 

Du har også ligaer i F6, dog kun som mp, hvor det også er åpningstider for de forskjellige ligaene. Men ja, man har lov til å ha forskjellige meninger^^

Lenke til kommentar

Baaah.. hadde håpet å fått spillt når det kom ut i australia tidligere i dag med xboxen min i den lokasjonen, men det ser dårlig ut med forhåndskjøpt fra norsk store :p

Får tvinne tommeltotter til det kommer i morgen da, kan aldri tenke meg det er tilgjengelig fra kl 24?

Kommer det på xbox store i morgen? Hvorfor har jeg bestilt det i butikk og regner med å få det på fredag da? :p

Lenke til kommentar

Latterlig med forskjellige release datoer ja!

Står 15/9 hos meg når jeg kjøpte digitalt :p

EDIT: Bytta tilbake til Norsk nå for å se, nå sto det selvfølgelig 18/9..! BAAALLS! :p

Hva står det hvis du bytter tilbake til US da? :) Hos meg står det 15/9 12.01 AM EST, men har aldri hatt noe annet enn US region på xbone.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...