Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i et firma som skal utvikle en haug nettsider og app'er for virksomhetene sine. Vi har foretrukket å bruke utviklere i India og jeg har (uheldigvis) fått oppgaven med å briefe og følge opp dem. Siden jeg ikke er så teknisk har jeg lett etter en eller annen som kan hjelpe oss. Gjerne på kveldstid osv. med å styre prosjektene. Men finner ingen steder å annonsere/lete etter noen som passer i en slik kategori. Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor må det være en freelancer? Må det være en som har et enkeltmannsforetak og ikke et AS? Ikke en konsulent i et vanlig konsulentselskap? Hvorfor?

Å outsource til India er ikke enkelt og resultatet kan bli både det ene og det andre. Du MÅ leie inn noen som har gjort dette før med godt resultat og som kan dokumentere det.

Lenke til kommentar

Du letar efter någon som kan styra vissa projekt?

Berätta mer är du snäll

Ja. Vi skal utvikle fem-seks nettsider og 3-4 app'er for virksomhetene våre (til å begynne med). Vi bruker utviklere i India, men de trenger styring og i hvert fall av noe som er mer teknisk enn meg. Lage brief sammen med oss, briefe utviklerne og følge opp at de gjør det de skal når de skal. Dette er en jobb man utmerket kan gjøre på kveldstid osv.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være en freelancer? Må det være en som har et enkeltmannsforetak og ikke et AS? Ikke en konsulent i et vanlig konsulentselskap? Hvorfor?

Å outsource til India er ikke enkelt og resultatet kan bli både det ene og det andre. Du MÅ leie inn noen som har gjort dette før med godt resultat og som kan dokumentere det.

Det er jo ikke en heltidsstilling, men hvordan det faktureres og betales osv. er det samme for oss. Men konsulenter i konsulentselskap er relativt dyre og prosjektene våre er ikke så kompliserte, så jeg leter vel etter en som ønsker deltid/ekstrajobb eller noe. Men er helt enig at de må ha erfaring fra outsourcing til India eller andre land fra før. De er teknisk gode de utviklerne, men er ikke så opptatt av struktur...

Lenke til kommentar

Hehe, teknisk gode...då hadde dei allereie tatt godt betalt.

Enkle apper kan lages med Phonegap, det tar ein flink 10åring ca ein dag å snekre saman ein enkel pizzabestillingsapp. Og han/ho er veldig fornøgd med £10 timen.

Tja, alt er jo relativt, levekostnader også. Levekostnadene i India er ca. 12 % av våre, og de tar ca. NOK 90 kr i timen, en betaling som tilsvarer litt over 800 kr timen i Norge. Så kanskje det er godt betalt? Uasett må de holdes i ørene - og det av noen andre enn meg...:-)

Lenke til kommentar

Kan jo også være en idé å vurdere hva totalsummen ender på med en freelance norsk prosjektleder + team i India vs. en flink norsk utvikler.

Har sett mange eksempler på at kommunikasjonsproblemer og kulturforskjeller har dratt "india-prosjekter" ut i nærmest endeløs tidsbruk, hvor de som har sittet på prosjektledersiden i Norge egentlig har kunnet fikse problemet selv på en kveld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å ikkje snakke om kvalitet på leveranse. Vil du ha noko sånt som dette?

Min anbefaling er å gå til eit respektabelt konsulentfirma for rådgiving først. Du trenger ikkje å gi dei oppdraget, men dei kan hjelpe deg med å finne ein oppdragsgivar.

Sjølv om Bouvet, Capgemini eller Accenture er erkerivalar, så er dei vokse nok til å samarbeide også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men konsulenter i konsulentselskap er relativt dyre og prosjektene våre er ikke så kompliserte, så jeg leter vel etter en som ønsker deltid/ekstrajobb eller noe. Men er helt enig at de må ha erfaring fra outsourcing til India eller andre land fra før. De er teknisk gode de utviklerne, men er ikke så opptatt av struktur...

Man får ofte det man betaler for, så lykke til med dét.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...