AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Hvis jeg ikke møter opp til avtalt time, eller svarer på telefon? Hva kan skje? Kan de komme hjem til meg? Hente meg, og få meg innlagt på sinnsykehus? Jeg unnlot å møte på et fellesmøte, på grunn av angstanfall. Jeg var på sykehuset, men klarte ikke å møte på avtalt sted. Jeg klarte heller ikke å besvare telefon. Jeg fikk kopi av et brev de har sendt til fastlegen min. Har ikke hatt kontakt etter dette, eller hørt noe mer. Jeg har avtale i morgen, men har egentlig ikke lyst. Så hvis jeg ikke møter, er det fare for at de kommer hjem til meg? Dette må ikke skje fordi jeg ikke vil at familien min skal få vite at jeg går til psykolog. Anonymous poster hash: d3cd5...97f Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Nei, det er ingen fare for det. Når det er sagt, så vil jeg anbefale deg å møte opp. Det er mange som står i kø for psykisk helsevern og gjerne skulle hatt den timen din, så du er heldig som har fått en psykolog! Du vil ikke bli lagt inn, med mindre du utviser veldig merkelig atferd mot andre mennesker. Allikevel skal du jo leve med deg selv og dersom du har mye tanker i hodet som plager deg, så hadde kanskje en innleggelse ikke vært det verste som kan skje uansett. Man får tross alt som regel veldig god hjelp der. Men siden det virker som du er veldig redd for dette, så nevner jeg igjen, det vil ikke skje dersom du oppfører deg bra. Forøvrig virker det åpenbart at du sliter med noe som du burde ta tak i for å få opp livskvaliteten din og da er strengt talt psykolog et av de beste tipsa som fins. Jeg var selv hos psykolog i dag, for første gang på 3 år. Føles godt å få hjelp. P.S. God kjemi med psykologen er alfa og omega, så legg til rette for det og skaff i verste fall en ny en, dersom det ikke er sjans. P.P.S. Noen ganger er prester et godt/bedre alternativ, de sitter ofte på mye livserfaring, er vandt til å jobbe med mennesker som har det vanskelig, har taushetsplikt og kommer fra et annet perspektiv på mennesker enn psykologien. Endret 28. januar 2015 av Aiven Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det skal veldig mye til før psykologen kommer hjem til deg uten at du ber om det. Da må det være grunn til å at det står om livet. Vanlig prosedyre når pasienter ikke dukker opp er at det kommer en regning i posten, og at om du ikke tar kontakt eller svarer på henvendelser, så blir saken avsluttet. Ikke alle passer til å gå til psykolog. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det skal veldig mye til før psykologen kommer hjem til deg uten at du ber om det.Jeg vil tro det skal veldig mye til dersom man ber om det også. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det skal veldig mye til før psykologen kommer hjem til deg uten at du ber om det.Jeg vil tro det skal veldig mye til dersom man ber om det også. Hehe. Det hender, men vanlig er det ikke. Noen ganger er pasienten i en slik forfatning, fysisk eller psykisk, at det er best med hjemmebesøk. Noen plasser har DPSene ambulante team, det er helsepersonell som reiser ut og gir oppfølging til de pasientene som ikke klarer å stille til time på DPSet. Det er slettes ikke uvanlig, og dette tilbudet dekker et behov i befolkningen slik at en nå kan få gitt helsehjelp til pasienter som tidligere falt utenfor det tradisjonelle helsetilbudet. Det kan være at en slik ordning hadde vært noe for TS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå