krizkriz Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Så litt på disse byggehøyttalerene fra Ljudia, og de ser jo ganske heftige ut! Er det virkelig nødvendig med doble 15" basselementer... Noen som har noen formeninger? Og hvilken forsterker ville man brukt til denne? Kit GX-15 Lenke til kommentar
neon king Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 diskant hornet så litt lite ut bruk en kraftig forsterker 300-400w eller mer Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hvis du synes det virker unødvendig med 2 stk 15" elementer, er det faktum også. Høyttalere med 15" elementer er etter min mening ekstreme. To 15" gjør ikke saken noe bedre. Lenke til kommentar
AndyB Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg tror det er et piezo-elektrisk diskanthorn her. Har hørt disse HT en gang - mye lyd, men ikke veldig vakker. De kan gi bra lydtrykk sent på festen. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ekstremt og ekstremt Peterman, til det formålet det er beregnet til er det nødvendig... Klart man trenger trykk på fester, og en billig løsning da er selvsagt 15" i et par høytalere. Da slipper man ekstra forsterker til sub. Det blir ikke helt det samme, men det trykker De ser heftige ut ja. Men skal du kraftig nok forsterker må du jo til med PA. Forforsterker, effektforsterker, equalizer og lydkilde. Blir fort dyrt dette. Jeg skulle skaffe meg en brukbar forsterker til et par 15" Gemini PA høytalere, men gav opp å finne noe brukbart til under 4000... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå