oblivian Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Hei, Jeg har et merkelig problem med to nye (selvbygde) maskiner. Det er installert 64GB RAM i begge, men jeg får alt fra 48GB til 64GB litt sånn av og til. Har ikke overklokket og de flest BIOS-innstillinger er default. Synes dette ser litt rart ut: Memory rows is 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9-12-13 Jeg har også prøvd å bytte plassering på RAM-brikkene, men det ser ut som alle brikkene fungerer som de skal. Maskin 1: Mobo: Asus X99 DeluxeRAM: Crucial DDR4 Ballistix Sport 8GBx8Nyeste BIOS/firmware installert. HWInfo rapportert korrekt mengde RAM, men BIOS og Windows rapporterter samme mengde RAM. QLV Maskin 2:Mobo: Asus X99-E WSRAM: Crucial DDR4 Ballistix Sport 8GBx8Nyeste BIOS/firmware installert. HWInfo rapportert korrekt mengde RAM, men BIOS og Windows rapporterter samme mengde RAM. QLV Supert om noen har en idé om hva som kan være galt. Thanks! Endret 28. januar 2015 av oblivian Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Virker som det er noe galt med slot 10 + 11, Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Jeg hadde ikke helt stolt på Windows System Properites. Når jeg hadde OCed til 4,4 så sa altid den at CPUen min var 0,8..., max. Ta heller å sjekk om flere andre programer rapporterer feilen. Feks CPU-Z og andre. Eneste jeg synes var noe rart er Dimms_D1 med 4 isteden for normalle 8. Det hadde jeg sjekket med andre programer og evt RMAed. En annen mulighet er jo å sjekke om du, når det står 48 ol, kan lage en større ram disk enn du teknisk sett software rapporteringsmessig skal ha. Kan du det så sier det jo seg selv at det er en falsk melding. Edit: Mulig du allerede har Asus ROG Ramdisk programmet? Endret 10. februar 2015 av LOBOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå