Gå til innhold

Asetek + Komplett = sant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komplett er en gigant, som har utrolig mye tilgjengelig kapital. De har mulighet for å kjøpe opp mye større varepartier en de små nisje butikkene. Resultatet blir at komplett kan selge disse tingene billigere en feks microplex. Etterhvert vil da microplex og andre butikker tape så mye markedsandeler at de ikke klarer å drive på lenger å må stenge. Du vil da få en store tilbyder men samtidig ikke det samme utvalget. Det er jo ren markedsøkonomi.

Men de har tydeligvis ikke gjort det enda hvertfall. og de har hatt corsair hydrocool der ganske lenge.

Lenke til kommentar
Men det kan oppstå problemer hvis komplett legger prisene sine lavere enn 3fxcool gjør, slik at 3dfxcool tilslutt må slutte å selge waterchill. Hvis komplett får monopol på waterchill i norge, kan jeg love deg at prisene blir VELDIG høye.

Hvorfor det? 3Dfxcool har vært alene om Waterchill lenge, og jeg har ikke sett at de har hatt skyhøye priser for det. I tillegg vil jo ikke Komplett tjene på å sette opp prisene, for da kjøper jo heller folk vannkjøling andre steder.

Så prisene vil neppe stige.

Hallo hallo..

I den fine begynnelsen kjøpte jeg meg et waterchill sett fra microplex.no til den fine sum av kroner 1400,- (var enda billigere fra databutikken.com men den butikken nekter jeg av personlige årsaker)

Husker jeg ikke helt feil, så lå prisen hos 3dfx på rundt 1600,- ergo dyrere..

Og, se på prisene på 3dfx.. de skal ha 600,- ekstra for en gpu-kjøler? da bør den jammen i meg være bra!

Liker ikke helt dette med monopol på ting og tang..

uGn

Lenke til kommentar
Komplett er en gigant, som har utrolig mye tilgjengelig kapital. De har mulighet for å kjøpe opp mye større varepartier en de små nisje butikkene. Resultatet blir at komplett kan selge disse tingene billigere en feks microplex. Etterhvert vil da microplex og andre butikker tape så mye markedsandeler at de ikke klarer å drive på lenger å må stenge. Du vil da få en store tilbyder men samtidig ikke det samme utvalget. Det er jo ren markedsøkonomi.

Vi må huske at alle kunder ikke er like prisbeviste som oss.Ola dunk handler på komplett,vi andre handler der hvor prisene er best og/eller vi kan få et større spektrum av varer og produkter som er rellatert til case mods ,overklokking osv...

Komplett har så mange kunder at det ikke lenger trenger å være med i priskampen,men alikevell overlever de mindre butikkene,og pga mer prisbeviste kunder.

Vi skal alikevell huske på at vannkjølingsmarkedet er betydelig mindre en det generelle markedet for pc komponenter.Likevell tror jeg det er sunt at komplett kommer inn,spør du meg så er det for få butikker som har selt varer i dette produktspektert.

ikke kom her og fortell meg at Microplex eller 3dfxcool går på dunken pga at komplett skal begynne å selge vannkjøling.

Til slutt lurer jeg litt på hvor langt komplett har tenkt å gå,skal dem ta over hele denne produktmassen over tid?

Lenke til kommentar

Jeg ser selvfølgelig problemene som kan oppstå når en gigant som komplett kommer inn på det samme markedet som de små nisjefirmaene. Det jeg ikke ser derimot er hvorfor det ikke er riktig at de skal gjøre det...

Komplett har like stor rett til å komme inn her som et hvilket som helst annet firma, og for oss forbrukere blir det jo faktisk bare enda enklere å få tak i produktene vi ønsker hvis flere butikker tar de inn.

Jeg er selvsagt ikke for monopol, men ettersom jeg er en hardbarket kapitalist mener jeg at de som klarer å levere det beste tilbudet til forbrukerne er de som fortjener å overleve. Dette kan selvfølgelig skape problemer, men saken er: Det er ikke sikkert at det er komplett som klarer å levere det beste tilbudet når det gjelder disse produktene...

Lenke til kommentar

Komplett kommer til slutt til og være regjerende i alle skandinaviske land... de kommer til og ha et produktspekter, tilsvarende 3 butikker i dag, alle yndlingsbutikkene våre vil bli lagt ned.... komplett kommer til og bli telenor 2....

ha, nå fikk dere noe og bite på :mrgreen:

Lenke til kommentar
Komplett kommer til slutt til og være regjerende i alle skandinaviske land... de kommer til og ha et produktspekter, tilsvarende 3 butikker i dag, alle yndlingsbutikkene våre vil bli lagt ned.... komplett kommer til og bli telenor 2....

ha, nå fikk dere noe og bite på :mrgreen:

ja.. de sprer seg som pesten.. en skygge av ondskapens makt... hahaha...

tenk dere om.. hvor ligger markedet for vann kjøling?.. her hos oss.. og når 80% her sier at de ikke skal kjøpe fra komplett... nei da har komplett store rpoblemer i dette markedet...

det vi ønsker er et bredt produkt spekter og lave priser... hvis komplett kan være med å bidra til dette så burde vi være fornøyd...

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjør da vel ingenting om komplett selger vannkjøling...

Mer konkurranse = lavere priser...

Tenk om komplett tar over det markedet heilt da? Så dør Microplex, 3dfxcool og Netconnection.no heilt ut - og går konkurs. Det er da vel ikkje fint for noken, med tanke på at det faktisk er desse butikkane som har kompetanse på området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...