Gå til innhold

Asetek + Komplett = sant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det litt stive priser eller? Syns å huske at jeg betalte 1800 for NB og gpu settet...

Nå er ihvertfall prisen på Waterchill m/ VGA og NB-kjøling kr. 2590 hos 3dfxcool.no, så det er ikke så dyrt... Er vel bare 3dfxcool og komplett som selger waterchill i Norge nå?

Lenke til kommentar

prisene er ikke ille i forhold til Globalcool som er norsk asetek-distributør:

Se bare her!

for KT03 og KT12 er komplett henholdsvis 2 og 3kr dyrere, og det er jo ikke store greiene..

i Danmark er prisene 5-600kr lavere hos f.eks. BS Multimedia, men da kommer frakt 220kr og betalingsgebyr fra bankens side (!!) i tillegg..

komplett har nok ikke bomma helt ser dere :) sjøl om jeg er enig i at det er rådyrt!

Lenke til kommentar
Men det kan oppstå problemer hvis komplett legger prisene sine lavere enn 3fxcool gjør, slik at 3dfxcool tilslutt må slutte å selge waterchill. Hvis komplett får monopol på waterchill i norge, kan jeg love deg at prisene blir VELDIG høye.

Hvorfor det? 3Dfxcool har vært alene om Waterchill lenge, og jeg har ikke sett at de har hatt skyhøye priser for det. I tillegg vil jo ikke Komplett tjene på å sette opp prisene, for da kjøper jo heller folk vannkjøling andre steder.

Så prisene vil neppe stige.

Lenke til kommentar

Komplett er en gigant, som har utrolig mye tilgjengelig kapital. De har mulighet for å kjøpe opp mye større varepartier en de små nisje butikkene. Resultatet blir at komplett kan selge disse tingene billigere en feks microplex. Etterhvert vil da microplex og andre butikker tape så mye markedsandeler at de ikke klarer å drive på lenger å må stenge. Du vil da få en store tilbyder men samtidig ikke det samme utvalget. Det er jo ren markedsøkonomi.

Lenke til kommentar
Veskeavkjølingssystem
Hvordan fungerer dette? Er det for å kjøle f.eks. bæreveska til laptopen eller hva da? :p:

Det er sikkert en bruskjøler! ;)

[/humoristisk sans]

Det er vannkjøling.

"Veske" som i vann skrives væske.. Kanskje det han hintet innpå til?

Veske betyr noe helt annet enn væske.

Lenke til kommentar
Men det kan oppstå problemer hvis komplett legger prisene sine lavere enn 3fxcool gjør, slik at 3dfxcool tilslutt må slutte å selge waterchill. Hvis komplett får monopol på waterchill i norge, kan jeg love deg at prisene blir VELDIG høye.

Der er det en som har skjønt det :woot:

Lenke til kommentar

Der er det en som har skjønt det :woot:

Er vel egentlig litt logisk at ingen tjener på å at komplett skal ha monopol på det. Samme som at ingen vil at AMD skal gå konk, selv om de er Intel-fanboys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...