Gå til innhold

Fjerde år påbygg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går nå tredje og siste året automasjon og skal ut i læra etter dette skoleåret. Etter læretiden vil jeg ta fjerde år påbygg, og jeg lurer på om det er noen her som har noen erfaringer fra det?

Hvor mange timer er det i uken?

Er det vanskelig å komme inn?

Hvilke fag og dager er det man har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det er 23 timer i uken, og fagene er alle fagene på vanlig påbygg minus valgfritt programfag og kroppsøving. Timeplanen vil variere fra skole til skole. Du har rett på plass, så du er garantert å komme inn, men må benytte denne retten senest det året du fyller 24.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Hei, jeg går nå tredje og siste året automasjon og skal ut i læra etter dette skoleåret. Etter læretiden vil jeg ta fjerde år påbygg, og jeg lurer på om det er noen her som har noen erfaringer fra det?

Hva er grunnen til at du tenker å ta påbygg? Om det er for å gå på ingeniørlinjen er det mye bedre å ta forkurs, men da kan en kun ta ingeniør utdanninger. Du kan også ta nettbasert forkurs slik at du kan ta det i læretiden :)

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at du tenker å ta påbygg? Om det er for å gå på ingeniørlinjen er det mye bedre å ta forkurs, men da kan en kun ta ingeniør utdanninger. Du kan også ta nettbasert forkurs slik at du kan ta det i læretiden :)

Jeg tenker at jeg skal fullføre læretiden nå også prøve og komme meg inn på politihøgskolen :-)

Lenke til kommentar

Det vanskeligste med påbygg er å få i gang maskineriet oppi hodet igjen etter 2 års hibernation. :) Norsken er litt voldsom i mengden (er det ikke 5 timer i uka? :yucky: ) men helt overkommelig.

Rettelse, 10 timer i uka.

Stemmer. Jeg må ha fortrengt det... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...