Gå til innhold

Enda en "Hjelp til gaming PC"-tråd

Anbefalte innlegg

Har lyst til å begynne å spille litt igjen, etter å ha hatt mange års "pause". I løpet av den neste måneden har jeg tenkt til å bestille deler og bygge en PC. I og med at jeg er usikker på hvor mye gaming det blir så har jeg lyst til å holde litt igjen på hvor mye penger jeg bruker. Har laget en liste som jeg gjerne vil at dere tar et titt på og kommer med noen kommentarer.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=155408&view=l

Jeg har prøvd å bruke noen kvalitetsdeler som jeg kan ha i lengre tid (kabinett, PSU, RAM, SSD), men så har jeg valgt å bruke litt mindre penger på hovedkort, CPU og GPU. Det er jo tross alt der det er lett å bruke en del penger.

Det jeg håper er at jeg med dette i hvertfall kan spille f.eks. CS GO, BF og COD med decent grafikk. Og så om jeg finner ut at jeg vil oppgradere til sommeren eller senere, så kan jeg enkelt kjøpe ny CPU og GPU.

Hva tenker dere?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut mini-itx hovedkortet, en 256gb versjon av SSDen og jeg ville nok vurdert å ta steget opp til 970, koster en tusenlapp mer og gir betydelig bedre ytelse. Hvis du kjøper den så slipper du å oppgradere på en tid, og den er bedre for SLI. CPUen kjøpte jeg selv i venting på en i5, kan anbefale den veldig! Kjører den på 4.2Ghz og klarer dermed høyere FPS med 760 enn med den andre PCen min hvor jeg har i5. Det er på sikt en del billigere å kjøpe den CPUen og en god GPU fordi GPUen må man punge nesten 4x så mye ut til enn
CPUen. Listen er ellers veldig god (veldig lik min egen build :p)

Denne?

Legg til dette fra NetOnNet så er du i boks, spørs om det går over busjett da :hm:

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Ja, jeg bytter hovedkortet. Hva er egentlig forskjellen på mini-itx og atx?

120gb SSD holder nok for meg, så da kan det hende jeg prøver å spare litt der, selv om det ikke er så mange hundre kroner.

Og det samme gjelder egentlig for GPU. Dette var ment å være en budsjett-PC og etter å ha lest noen tester av GTX 960 så tror jeg det skal holde for meg, i hvertfall til den prisen.

På den andre siden så har jeg også satt opp en liste hvor jeg bruker litt ekstra penger for å nettopp oppgradere CPU og GPU. Her: http://www.prisjakt.no/list.php?l=155400&view=l

Så jeg må egentlig finne ut hvor mye jeg har lyst til å bruke.

Det skal også nevens at jeg også trenger skjerm, tastatur og mus. Har sett litt på Dell Ultrasharp U2414H. Ok skjerm? Kommer i hvertfall ikke til å bruke noe mer enn det på en skjerm.

Hvis noen har tips til rimelig tastatur og mus så setter jeg pris på det.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...