secretx Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 kan noen kjapt si hva disse ideologiene sier om religioner, og spesielt om kristendommen? Det haster. Håper du kan hjelpe!! Kommunisme - Konservatisme - Liberalisme - Anarkisme - Sosialisme - Lenke til kommentar
loliknorant Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 har du prøvd å søke på dem Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Google is your friend Lenke til kommentar
secretx Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 ja folks, men google er sider opp og sider ned med tekst. Jeg har prøvd å lese om det likevel. Men kom kun fram til at kommunismen gikk inn for å gjøre alle religioner ulovlig (vet noen koffor?). Så tenkte at kanskje noen her kunne forklart det enkelt og kort Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Wikipeida på norsk + engelsk samt store norske leksikon Lenke til kommentar
secretx Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Du aner ikkje kor mange ganger eg allerede har prøvd. Har ikkje tid til å lese sååå mye om hver av de. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Ikke min feil om du begynner alt for sent med lekser eller innleveringer. Har selv mengder med skolearbeid pga jeg er på høyere studie, så ikke noe synd i deg egentlig.. 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Du aner ikkje kor mange ganger eg allerede har prøvd. Har ikkje tid til å lese sååå mye om hver av de. Les nå det som står i boka de. Er enig at det er mye tekst på wikipedia, men du kan jo være litt selektiv med hva du leser. Lenke til kommentar
secretx Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Står null ting i boken min. Har noen et par linker eller noe? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Står null ting i boken min. Har noen et par linker eller noe? Nei. Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Står null ting i boken min. Har noen et par linker eller noe? Haha, kommunisme går ut på å gjøre religion ulovlig? du har fått med deg 5% av det lykke til Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) I alle kommunistiske land var det en konflikt mellom kirke og stat. For å gi skinn av religionsfrihet ble gudstjenester gjerne tillatt. Derimot forsøkte man å hindre enhver religiøs påvirkning utenom gudstjenesten. Under forskjellige påskudd ble tusenvis av kirker stengt og prester ble overvåket. I Sovjetunionen risikerte kristne foreldre (særlig hvis de ikke tilhørte den ortodokse kirke) at barna ble tatt fra dem og sendt til kommunistiske oppfostringsanstalter. I Øst-Tyskland prøvde man å bekjempe kirkens konfirmasjon ikke bare ved å innføre en tvungen kommunistisk ungdomsinnvielse, men ved f.eks. å nekte de konfirmerte å få høyere utdannelse.En utbredt oppfatning av begrepet er liberalkonservatismen som en politisk ideologi som både omfatter politisk liberalisme og tradisjonelle konservative verdier, som respekt for tradisjoner og religiøse verdier.[7] Liberalkonservatisme står derfor i et motsetningsforhold til klassisk liberalisme ogsosialliberalisme, som legger mindre vekt på tradisjoner. http://da.wikipedia.org/wiki/Kristen_anarkisme http://oktobernet.dk/kp/1998/kp9803/s4.html Endret 28. januar 2015 av Zash Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Står null ting i boken min. Har noen et par linker eller noe? Haha, kommunisme går ut på å gjøre religion ulovlig? du har fått med deg 5% av det lykke til Og du leste vell 5% av hva hun spurte om? Kommunismen var en stor motstanderen av religion! Kom med noe konstruktiv, ikke bare spre piss når du ikke en gang har tatt deg bryet med å lese hva hun lurer på. Lenke til kommentar
secretx Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Tusen hjertelig! Man trenger flere mennesker som deg! Står null ting i boken min. Har noen et par linker eller noe? Haha, kommunisme går ut på å gjøre religion ulovlig? du har fått med deg 5% av det lykke til Og du leste vell 5% av hva hun spurte om? Kommunismen var en stor motstanderen av religion! Kom med noe konstruktiv, ikke bare spre piss når du ikke en gang har tatt deg bryet med å lese hva hun lurer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå