Gå til innhold

Macbook air, Yoga pro 2, Surface pro 3

Anbefalte innlegg

Hei, blitt veldig lei av å ha en tung og stor pc på universitet. Derfor tenker jeg å skaffe meg en pc som hovedsakelig skal kunne dekke arbeid, se på videoer, ta notater etc.

Det jeg vektlegger er batterikapasitet, vekt, størrelse, at det er ssd. Jeg liker også å ha mange faner oppe samtidig og programmer så jeg vurder å skaffe 8GB ram siden jeg bruker over 4Gb ram på denne maskinen. 12-13" (Noen som vet om mac bruker mindre minne enn windows?)

Derfor har jeg sett på Macbook air (kanskje mackbook pro, men den er kanskje litt dyr). Har aldri vert en fan av mac, men siden de er solide pcer så vurderer jeg en. Med like mye lagringsplass som de to andre så blir den relativt dyrer + like bra cpu, så derfor er jeg litt usikker.

Yogaen ser ut som et ganske greit alternativ, ok pris, god skjerm, greit med langringsplass osv. til den prisen.

Surface ser veldig praktisk ut til det bruket jeg har, tar notater i OneNote og jeg liker veldig godt at det følger med enn penn. Vurderer derfor denne veldig sterkt. Litt dyr om jeg skal ha den med 8Gb.

Så derfor lurer jeg på om det er noen der ute som kanskje kunne gitt meg noen anbefalinger på eventuelt hvilken av disse jeg burde velge.

Hvis det er noen andre pcer jeg burde vurdere er det bare å legge ved en link. Vet at det er noen ganske greie ASUS pcer der ute (har hatt ASUS og har vert ganske fornøyd med de).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har 2 slik type maskiner så eg kan dele mine erfaringar, ein Surface 3 (i5 8GB), og ASUS (4GB i7) eit eller anna, Eg er meget fornøgd med Surface`n , ASUSen ser ut til å ha meget dårlege drivarar (Ustabile), men med default windows drivarar fungerar den OK.

Surface`n er å anbefale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har både Surface Pro og MacBook Air. Du vil bli veldig fornøyd med begge to. Uansett bruk engentlig. Flotte maskiner begge to. Skal jeg velge en ville jeg valgt MacBook Air, for jeg synes OSX systemet er mye greiere å bruke enn Windows. Men det er en smakssak.

Skal ikke uttale meg om Yogaen annet enn at Lenovo er kjent for å lage bra greier de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...