Gå til innhold

Starte nettbutikk...hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å starte min egen nettbutikk der jeg skal selge håndlagde armbånd. Har lite peiling på IKT, programering, osv, så løsningen blir derfor å benytte meg av et firma som tilbyr privatpersoner å lage sin egen nettbutikk. Ser det er mange slike sider som f.eks mystore.no, bigcartel.com, 24nettbutikk.no, osv men vet ikke hvilken av de jeg skal velge. Noen som har erfaringer rundt dette området? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Takk for svar!

Vil det ikke være best med norske sider, eller går dette på det samme? :)

Med tanke på at norsk arbeidskraft er dyr, så lønner det seg ikke med norsk leverandør. Språket bør naturligvis være på norsk, men det kan du ordne :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Men hva med betalingsmetoder og frakt? Samarbeider ikke norske firmaer med bring? :) Takk

Norske betalingsmetoder er støttet av shopify, det enkleste blir å bruke paypal, men det finnes flere. Til frakt bruker du gjerne bring/posten.

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å ta kontakt med bring/posten for å inngå avtale om frakt og at du driver nettside, eller gjør man det så enkelt som å gå ned til postkontoret og sende pakkene selv? Armbåndene kan jo sendes i brev med tanke på at de ikke har stort volum. Er ikke noe storbutikk jeg skal drive.. Går enda vgs. så blir noe jeg skal holde på med på fritiden og for å få en læringsprosess innen økonomi/kjøp og salg/markedsføring da jeg skal studere dette senere.

Lenke til kommentar

Får man forresten norsk domene hvis man benytter seg av shopify.com, altså at nettsiden slutter på .no? tviler på at jeg kommer til å satse utenlands.

Du kan velger hvilket domene som helst. Nylig så ble .no-domener også tilgjengelige for privatpersoner så dette kan du bestille allerede nå om du vil og ikke har et foretak å sette det på :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har ikke nettbutikkløsningen lengre, anbefaler ikke å starte nettbutikk, veldig veldig vanskelig, kanskje 1 av 1000 som greier å tjene litt, 1 av 10000 som greier å tjene mye. Men god erfaring er det :) Anbefaller å finne ut av ting selv, det du lærer mest av.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Startet min nettbutikk for ca. 3 måneder siden. Ikke kommet opp i enorme volum, men blitt noe salg.

Benytter Shopify som nettbutikk med integrasjon mot Stripe på Kredittkort og PayPal for de som ønsker det. Begge støtter norske kroner.

Gjorde en avtale med Posten på mybring.no for enklere å bestille og skrive ut pakkelapper.

Så langt godt fornøyd med løsningene.

Jeg er ingen utvikler, men syns det har blitt ganske bra. Interesserte kan ta en titt på www.trebrille.no

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...