Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Port Forwarding

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt port 3306 åpen på min ASUS RT-N66U før.
Men det kom noen fyrer å innstallerte Telenor/canal digital hos oss i dag, og da la dem et Zyxel P8702N modem før ruteren. Altså det ser sånn ut nå:

493769a1f8.png

Og nå er ikke portene åpne lengre. Nettverkskabelen fra dataen går inn i ASUS ruteren, og jeg har ikke sjanse til å få den til å gå inn i zyxel modemet.

Jeg har tilgang på begge konfigurasjons sidene til ruterene.

Hvordan kan jeg få åpnet porten igjen? Jeg vil ikke ha den åpen via trådløst nett. Altså vil at det skal kunne gå igjennom asus ruteren først.

Beklager om det er litt dårlig forklart, men bare spør om det er noe som er uklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å sette zyxel i bridge mode som beskrevet her. Da burde alt bli som før.

Jeg prøvde å gjøre det nå, og da kom jeg ikke på nett. Lot den restarte og venta en stund, men kom ikke på nett på verken asusen eller zyxel. Kom en varseltrekant på internett forbindelsen nede i hjørnet.

Da jeg skulle prøve å skifte tilbake til normalt, ble jeg bedt om å taste inn noe PPP brukernavn og noe greier, så jeg bare tilbakestilte den. Noe ide om det?

Lenke til kommentar

Aner ikke, men du finner vel ett eller annet i zyxel-menyen om port forwarding ett eller annet sted?

Muligens noe sånnt:

maxresdefault.jpg

Ja, men jeg ønsker å portforwarde med kabel, og ikke trådløst. og kabelen går inn i asus ruteren.

Lenke til kommentar

ja?

hvorfor går ikke dette via kabel?

Om du vet en måte å få gjort det på så er det bare å si i fra. for jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør.

Jeg har ikke mulighet for å strekke kabelen til zyxelen

Endret av tss141
Lenke til kommentar

Ettersom du mener det ikke går via kabel, så går det via trådløst vil jeg tro?

Eller hvordan går det via trådløst?

Må nesten vite hvordan det jeg sa går via det trådløse nettet for å klare å forhindre at det går via trådløst...

Lenke til kommentar

Ettersom du mener det ikke går via kabel, så går det via trådløst vil jeg tro?

Eller hvordan går det via trådløst?

Må nesten vite hvordan det jeg sa går via det trådløse nettet for å klare å forhindre at det går via trådløst...

Ja, tror det vil gå via trådløst, fordi da kan jeg koble meg rett på zyxel modemet og portforwarde den.

Men det er ikke det jeg vil. Jeg vil kunne bruke kabel

Lenke til kommentar

ipv4 adressen er jo forskjellig om man er koblet til zyxelen med kabel eller om man er koblet til asusen med kabel. Så derfor kan jeg ikke portforwarde zyxelen til å gå gjennom kabel, fordi når jeg er koblet til asusen med kabelen så vet jo ikke zyxelen hvilken pc den skal portforwarde til, for jeg er ikke koblet til den.

Det var litt rart forklart men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...