hekomo Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Videre så eksperimenteres det med muligheten for å legge opp til fritt perspektiv i filmer så du med VR kan styre perspektivet ditt i filmen på egenhånd. Hvorvidt det blir en stor og ny greie, eller om det blir en ny "gimmick" ala 3D vil jo tiden vise, men det er jo et morsomt konsept med mye potensiale. Men går man på kino eller ser man film for å styre bildet selv? Interaktive filmer har vært forsøkt før, og de har floppet. Hvorfor skal jeg sitte og styre kameraet? Da kan jeg jo ødelegge opplevelsen, så det er bedre med en som er flink bak kameraet så han kan velge de beste bildene for meg. Altså som det fungerer i dag. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Videre så eksperimenteres det med muligheten for å legge opp til fritt perspektiv i filmer så du med VR kan styre perspektivet ditt i filmen på egenhånd. Hvorvidt det blir en stor og ny greie, eller om det blir en ny "gimmick" ala 3D vil jo tiden vise, men det er jo et morsomt konsept med mye potensiale. Men går man på kino eller ser man film for å styre bildet selv? Interaktive filmer har vært forsøkt før, og de har floppet. Hvorfor skal jeg sitte og styre kameraet? Da kan jeg jo ødelegge opplevelsen, så det er bedre med en som er flink bak kameraet så han kan velge de beste bildene for meg. Altså som det fungerer i dag. Kan ikke du ta å lese gjennom den rare påstanden din en gang til? "Går man på kino for å se film eller for å styre bildet selv?" - Det blir en retorikk uten mening, for hvor mange kinoer er det i ditt nærområdet som tilbyr deg VR opplevelser ved filmvisning? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Poenget er at både 3D og (delvis) interaktive filmer aldri har vært noe folk har ønsket seg. Jeg skriver derfor litt om hva man forventer fra en filmopplevelse. Folk ser på film for å følge passivt med på det som skjer. Det er ingenting som tyder på at det å kunne bevege på hodet for å flytte kameraet vil bli noen suksess i det hele tatt. Tvert imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg